Heeft iemand informatie hoe men het instrumentenpaneel demonteert van een r1150rt?
Dit om aansluitingen na te zien van display benzinemeter/motortemp/versnelling.
Zelf al eens gezocht op YouTube maar helaas niks gevonden...
Alle tips welkom waarvoor dank !
Demonteren instrumentenpaneel r1150rt
Moderator: GVN
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 04 okt 2015, 20:29
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Demonteren instrumentenpaneel r1150rt
1150 is niet zo moeilijk.
Ruit demonteren.
Daaronder zit de zwarte kunststof kap die als het ware van boven naar beneden over de kuip en ruitgeleiders zit.
Enkele schroefjes wijst zichzelf uit.
Mep de spiegels eraf, vasthouden aan voorkant en flinke korte slag aan de spiegelkant. Van achter naar voor dus.
Pinker eruit draaien.
Nu kan je alle schroefjes zien waarmee de bekleding rond de tellers vastzit.
Ff losmaken en je hebt de RID vast
Als je de spiegels terug plaatst, likje vet aan knelpunten. Goed op de juiste plaats zetten en met één of twee tikken zit hij weer perfect
Ruit demonteren.
Daaronder zit de zwarte kunststof kap die als het ware van boven naar beneden over de kuip en ruitgeleiders zit.
Enkele schroefjes wijst zichzelf uit.
Mep de spiegels eraf, vasthouden aan voorkant en flinke korte slag aan de spiegelkant. Van achter naar voor dus.
Pinker eruit draaien.
Nu kan je alle schroefjes zien waarmee de bekleding rond de tellers vastzit.
Ff losmaken en je hebt de RID vast
Als je de spiegels terug plaatst, likje vet aan knelpunten. Goed op de juiste plaats zetten en met één of twee tikken zit hij weer perfect
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 04 okt 2015, 20:29
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Demonteren instrumentenpaneel r1150rt
Bedankt voor de tip !!Danny schreef:1150 is niet zo moeilijk.
Ruit demonteren.
Daaronder zit de zwarte kunststof kap die als het ware van boven naar beneden over de kuip en ruitgeleiders zit.
Enkele schroefjes wijst zichzelf uit.
Mep de spiegels eraf, vasthouden aan voorkant en flinke korte slag aan de spiegelkant. Van achter naar voor dus.
Pinker eruit draaien.
Nu kan je alle schroefjes zien waarmee de bekleding rond de tellers vastzit.
Ff losmaken en je hebt de RID vast
Als je de spiegels terug plaatst, likje vet aan knelpunten. Goed op de juiste plaats zetten en met één of twee tikken zit hij weer perfect