Welke olie ?
Moderator: GVN
Welke olie ?
welke olie gebruiken jullie op je GS; ervaringen/verbruik/winter-zomer...
Ik meen mij te herinneren dat Herr BMW zelf 20W40 voorschrijft, maar bij mijn dealer is er enkel 5W40 te verkrijgen ??
Bovendien heb ik mij te herineren dat het olieverbruik drastich zou verminderen bij overgang naar 20W40.
groeten,
Kris
Ik meen mij te herinneren dat Herr BMW zelf 20W40 voorschrijft, maar bij mijn dealer is er enkel 5W40 te verkrijgen ??
Bovendien heb ik mij te herineren dat het olieverbruik drastich zou verminderen bij overgang naar 20W40.
groeten,
Kris
Mocht je nog niet op het idee gekomen zijn, gebruik eens de zoekfunctie het zal je een schat aan informatie opleveren of ervoor zorgen dat je gewoon de bomen in het bos niet meer zien staan
Tip: Halfsyntheet van een gerenomeerd merk in 15w50 is prima voor zomer en winter ( Belgie). Voor wat het olieverbruik betreft, leg je der gewoon bij neer naargelang het beestje meer kilometers heeft krijgt hij minder dorst.
Tip: Halfsyntheet van een gerenomeerd merk in 15w50 is prima voor zomer en winter ( Belgie). Voor wat het olieverbruik betreft, leg je der gewoon bij neer naargelang het beestje meer kilometers heeft krijgt hij minder dorst.
ONE LIFE.....LIVE IT!!
Luc,
BMW R1200GSA LC - R100RT
Luc,
BMW R1200GSA LC - R100RT
YOO
(had wel nog maar 3000km bij 't vertrek, misschien daarmee...)
Grtz, Philip!
Amaai ni, da heb ik deze zomer in d'Alpen gezien, meer dan ne liter op ong. 2000kmmiers schreef:ja das waar maar de rijstijl hangt ook veel van af veel motorrem
geeft ook hoger verbruik
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Ikke 10w40. Als ik in Duitsland ben breng ik hem daarvan mee. Is goedkoper dan hier. Het verbruik hangt bij mij ook af van mijn rijstijl, maar over een zwaar olieverbruik is helemaal geen sprake. Ik rijd met ne K75RT.
mvg Luc
@John : na 8 ritten moet je wel de olie vervangen hé anders is het slecht voor je gezondheid.

mvg Luc
@John : na 8 ritten moet je wel de olie vervangen hé anders is het slecht voor je gezondheid.
Het belangrijkste zijn de specificaties. En die staan netjes in het boekje. Voor een 11xx boxer is dat een 20W-50 boven de -10 en een 10W-40 tot 20 Celsius.
Of een 10W-50 voor het hele jaar. Een XW-40 is te dun als de temperaturen oplopen, maar zelfs dan zal ps de 2de eigenaar te maken krijgen met een vroegtijdige revisie lijkt me.
Of een 10W-50 voor het hele jaar. Een XW-40 is te dun als de temperaturen oplopen, maar zelfs dan zal ps de 2de eigenaar te maken krijgen met een vroegtijdige revisie lijkt me.
http//www.yavin4.nl
IRCNet/#nl.motorfiets
IRCNet/#nl.motorfiets
-
fronteradriver
mag er in een BMW-boxer olie voor auto's in, of moet het specifieke motorfietsolie zijn?
Laatst gewijzigd door fronteradriver op 02 mei 2006, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gl1800 (2002)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
-
Iron Gonzo
daar de koppeling gescheiden is en een droge plaat koppeling is
mag in de boxermotor, olie die je gebruikt in autos
mag in de boxermotor, olie die je gebruikt in autos
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
WALTER GSAdventure