Bob schreef:Ik had er eentje op mijn S1000XR, nu ook op mijn R1250GS en de vervangmoto van mijn dealer, een F850GSA heeft ook een quickshifter. Om kort te zijn: op de viercilinder werkt dat ding prima, op een tweecilinder (F- of R-reeks) wel iets stroever. Je moet dus stilaan een evenwicht vinden tussen durven doorzetten en geen brokken maken door té brute bediening van de versnellingspook.
Na verloop van tijd weet je wel tegen welk toerental opschakelen vlot gaat, idem voor afschakelen. Bij een laag toerental een versnelling hoger, dat gaat niet goed. En als je geen gas geeft bij opschakelen of juist nog wel bij afschakelen, dan voel je je motorfiets schokken. Maar als je het ding correct gebruikt ga je het wel een goede accessoire beginnen vinden, vooral bij vlot bochtenwerk.
dank je Bob , maar ik denk eerlijk gezegd dat er iets scheelt , het opschakelen gaat redelijk goed als ik blieb met het gashendel , dus in plaats van gas open , kort gas sluiten ( maar dan zie ik er het nut niet van in!! ) bij afschakelen ook , normaal gas dicht en zakken maar , wel bij mij gaat dit ook niet goed , ik moet er een klein beetje gas ophouden of hij wilt niet goed zakken ...
Nogthans op you tube zie je ze op een bocht afkomen , en klak klak klaj , 3 versnellingen zakken en terug gas erop , wel dat is niet aan mij besteed lol, weet niet wat het is , ik hoor ook niet dat hij zou gas bijgeven als ik van versnelling zak ...