Houder voor garmin 2610

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

ex 323

Houder voor garmin 2610

Bericht door ex 323 »

Beste forumleden,
Ik heb nog maar een pas een 2e hands 850 rt gekocht van 2003.
Nu zou ik graag mijn streetpilot 2610 op mijn moto monteren maar dan wel boven de tellers. Liefst met een afsluitbare beugel van Touratech.
Probleem is dat ik niet weet waar ik deze beugel en houder kan kopen, vorige week wel al eens naar Gent gereden, bij Moto 2000, maar dat was geen goede ervaring, die man verkoopt niet graag en is daarbij nog boers ook.
Hier en daar wel al iets op internet-sites gevonden maar zou liever de spullen eens zien alvorens ze te bestellen. Zo heb ik een beugel gezien bij NEBE in Nederland, maar de vraag is als daar zo een houder van Touratech op kan.
Iemand een suggestie, want ik kan me voorstellen dat er al heel wat RT)rijders zijn die dit probleem al lang opgelost hebben.
sprint

Re: Houder voor garmin 2610

Bericht door sprint »

ex 323 schreef:Beste forumleden,
Nu zou ik graag mijn streetpilot 2610 op mijn moto monteren maar dan wel boven de tellers. Liefst met een afsluitbare beugel van Touratech.
vorige week wel al eens naar Gent gereden, bij Moto 2000, maar dat was geen goede ervaring, die man verkoopt niet graag en is daarbij nog boers ook.
Ik kocht mijn afsluitbare Touratech houder hier:
http://search-desc.benl.ebay.be/search/ ... -15&fhlc=1

En ja, die van motor 2000 verkoopt aan mij ook geen vijs meer :lol: :lol: :lol:

Btw: Welkom op de kermis hier :wink:
Marnix.

Afbeelding
p@rick

Re: Houder voor garmin 2610

Bericht door p@rick »

ex 323 schreef:Beste forumleden,
Ik heb nog maar een pas een 2e hands 850 rt gekocht van 2003.
Probleem is dat ik niet weet waar ik deze beugel en houder kan kopen, vorige week wel al eens naar Gent gereden, bij Moto 2000, maar dat was geen goede ervaring, die man verkoopt niet graag en is daarbij nog boers ook.
Hier en daar wel al iets op internet-sites gevonden maar zou liever de spullen eens zien alvorens ze te bestellen. Zo heb ik een beugel gezien bij NEBE in Nederland, maar de vraag is als daar zo een houder van Touratech op kan.
Iemand een suggestie, want ik kan me voorstellen dat er al heel wat RT)rijders zijn die dit probleem al lang opgelost hebben.
Bij L&C in Olen (op de Lammerdries naast Vandeven) vind je alles wat je nodig hebt, je hoeft dus niet eens zo ver te rijden...
Zelf rij ik nu met de Nébé-steun rond, en néé, daar kan de Touratech-houder niet op. Ik heb wél nog een andere (volledig Touratech) oplossing die perfect op de RT past en waarmee ik ook een tijdlang heb rondgereden. Het zicht op de tellers blijft zoals je op de foto's kan zien perfect behouden

Afbeelding

Afbeelding
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
MiGSel
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Op mijn mount kan je de TT mount monteren, met een RAM armpje ertussen.

Dan staat hij boven de tellers en je kunt 'm in alle richtingen verstellen.

Persoonlijk zou ik eerder de RAM houder nemen, maar dat moet je zelf weten hè :D

Afbeelding

Als je graag langskomt om wat uit te proberen, stuur dan effe een mailtje.
Ik woon in Zonhoven.

Salut,
Michel
Afbeelding
ex 323

Bericht door ex 323 »

Patrick,

Welke houder gebruik je nu op die beugel van NEBE, en welk van de 2 mogelijkheden heeft nu je voorkeur.

Bedankt voor de tips

Groetjes
Ferdy
p@rick

Bericht door p@rick »

Ferdy,

Zie onderstaande foto's, is wel niet van mijn moto maar de situatie is wel identiek :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn 2610 zit dus in een Garmin-houder en niet in 'n Touratech. Ik ben van deze oplossing eigenlijk superkontent. Als je er niet om geeft om eens tot Beveren te rijden, mag je altijd de twee oplossingen eens komen bekijken en vergelijken.
Greetz,

P@trick
Fox30

Bericht door Fox30 »

'k heb zelf een houder gemaakt en dan RAM bollen en tussenstuk.
De GPS zit in de originele GARMIN houder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is een stuk stabieler dan de foto's hierboven met de rode garagepoort.
Alle boutjes zijn inox uitvoering die je gewoon bij de lokale ijzerwinkel haalt.
p@rick

Bericht door p@rick »

@ Fox 30 : Wat doet je vermoeden dat de garmin op die nébé-houder niet stabiel staat ?
Greetz,

P@trick
Fox30

Bericht door Fox30 »

Patrick,

ik heb in de lessen fysica (wel erg lang geleden, hoor) geleerd dat als je trillingen wil vermijden, je de hefboom zo kort mogelijk moet houden en de basis van een trillend voorwerp zo groot mogelijk.
Ik zeg niet dat de getoonde steunen slecht zijn, want ik heb er nog niet mee geexperimenteerd, maar wilde dat ook niet uittesten, wanneer ik een jaar geleden dezelfde vraag stelde als jij nu. Maar mijn vermoeden is als volgt:
* de bovenste steunen hebben als basis een staafje net iets dikker dan het gat van de bevestiging. Opp = 3.14 x 1 / 4 cm = 0.785 cm2 en dit 2 maal.
* dan heb je het staafje van ca 2 cm, en vervolgens nog een staafje van 5 a 6 cm. Wat dan weer dun en lang is.

Daarentegen de door mij gemaakte steun heeft:
* een basisoppervlak van 2 cm x 18cm = 36 cm2
* enkel de korte RAM-arm.

Ik denk trouwens dat die steun van Misgel ook niet slecht is door zijn breed draagvlak tegen het dashboard. Met dan daarop weer de RAM bollen en korte verbinding.

Ik heb ook erg veel geleerd van de soortgelijke topic op dit forum
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... +++r1150rt
wat trouwens jouw topic was, zie ik nu.

Patrick, heb jij misschien wel goede ervaringen die mijn vermoeden tegenspreken? Ik kijk uit naar jouw feedback
Ik kan de GPS nog steeds aflezen als ik kasseien rij.
Scarto

Bericht door Scarto »

Ferdy,

Op onderstaande link staan enkele afbeeldingen van mijn montageversie. Als je interesse hebt...deze montageplaat in alu doe ik van de hand!
Groeten. :wink:

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=1247
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
de Ron

Bericht door de Ron »

Heb zo'n steun van touratech zoals op de eerste foto's van Patrick, bover de linker stuurhelft. Na lang overwegen dacht ik dat het de beste manier was. Volgens mij is de bevestiging van de GPS boven de tellers ook wel goed voor de zichtbaarheid maar heb mijn twijfels of de kuipdelen dit gewicht kunnen dragen...
De beugel van Touratecht bestelde ik in Wuustwezel, bij Jan Bevers, is niet zover rijden vanuit Oostmalle. Als je het eens wil bekijken, Wuustwezel is ook niet zo ver ..
groeten,
Ronny
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
p@rick

Bericht door p@rick »

@ Fox30

Bedankt voor je lessen fysica, 't was een nuttige herhaling van hetgeen ik lang geleden ook nog eens heb moeten leren.
Ik moet inderdaad toegeven dat de gps nu soms wel een beetje "danst" maar persoonlijk heb ik liever dat ie beperkt een beetje gedempt op en neer wipt (en dat is in mijn ogen absoluut niet storend) dan wanneer hij echt korte, zelfs hele korte schokken op en neer moet maken, dat lijkt mij voor het toestel minder gezond.
Maar dat is een persoonlijke visie, ik weet dat er tientallen, honderden zijn die hun gps echt strak monteren en die er blijkbaar geen probleem mee hebben.
Als ik op kasseien rij is het idd wat moeilijk om het scherm haarscherp af te lezen, maar persoonlijk is het scherm voor mij bijkomende info, ik hoor in mijn helm de instructies, en pas als die even onduidelijk of dubbelzinnig zijn, kijk ik naar m'n scherm.

In tweede instantie verkies ik nog altijd de montage op de linkerstuurhelft met de afsluitbare tt-houder. Vandaar dat ik die ook niet wil verkopen, nu kan ik al eens veranderen als ik daar zin in heb.

Een montage op basis van een rammount wordt ook veel gebruik, maar omdat zo'n rammount echt 'n makkelijke prooi vormt voor dieven (tenzij je voor elke minuut dat je je moto verlaat je gps démonteert), ben ik daar absoluut geen voorstander van. Ik heb nu wel eens gehoord dat er ook 'n afsluitbare versie van die rammount-stang zou bestaan, maar die heb ik nog nooit in't echt gezien.

En zo heeft ieder wellicht zijn mening over zijn eigen montagesysteem en dat van 'n ander. Al 'n geluk dat we niet allemaal dezelfde mening hebben, 't leven zou nogal saai worden hé ?
Greetz,

P@trick
Fox30

Bericht door Fox30 »

p a t r i c k schreef:@ Fox30

En zo heeft ieder wellicht zijn mening over zijn eigen montagesysteem en dat van 'n ander. Al 'n geluk dat we niet allemaal dezelfde mening hebben, 't leven zou nogal saai worden hé ?
En gelijkt hebt ge !!

Afbeelding
Het klopt inderdaad dat ik de GPS bij elke parkeersessie tijdens een rit demonteer. Het zou inderdaad een goede zaak zijn mocht RAM ook eens een beugel met slot verkopen. Ik denk dat de verkopers de vraag niet zouden kunnen bijhouden.
Scarto

Bericht door Scarto »

Beemers,

Je kan ook de montagebeugel bevestigen met bouten die je met de hand kan vastzetten. Ipv de ram van de beugel te nemen, draai je de montagebeugel met ram en heel de cirque los van uw dashbord. Ik denk dat hier op het forum ergens een post is geplaatst over die types :roll:

Jürgen....help me even 8)

Groeten.
Martin M.
AfbeeldingAfbeelding
Fox30

Bericht door Fox30 »

:o Moet ik dan het hele dashboard losvijzen tijdens een biertje en in mijn topcase steken?
Scarto

Bericht door Scarto »

Moa neije Foxke, gewoon de twee bouten met de hand uitdraaien en de hele santeboutieque in de topcase gooien :!: :wink: Twee minuten werk, geloof me. 8)
Martin M.
AfbeeldingAfbeelding
Fox30

Bericht door Fox30 »

Ahaaaaa, :idea:
bedankt Martin,

Nu snap ik et
p@rick

Bericht door p@rick »

Martin M. schreef:Moa neije Foxke, gewoon de twee bouten met de hand uitdraaien en de hele santeboutieque in de topcase gooien :!: :wink: Twee minuten werk, geloof me. 8)
Martin,
als't voor u maar twee minuten werk is, dan is't voor 'n vingervlugge dief misschien maar één minuutje.......
Greetz,

P@trick
Scarto

Bericht door Scarto »

Patje,

Als ik ergens kom waar ik mijn Beemer niet visueel kan bewaken...gaat dat ding er directement van de tableau! Ik geef die nietsnutten geen kans, wat denk je.
Trouwens..wat is het al lang geleden dat we elkaar nog eens tegen het lijf gelopen hebben. Begin vorig jaar waren we samen nog in Loppem, nu in de Oase blijkt dit een eind verder van uw woonplaats. Kom de 19de maar eens af naar Merelbeke hé vriend!

groeten.
Martin M.
AfbeeldingAfbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

Martin M. schreef:Patje,

Als ik ergens kom waar ik mijn Beemer niet visueel kan bewaken...gaat dat ding er directement van de tableau! Ik geef die nietsnutten geen kans, wat denk je.
Trouwens..wat is het al lang geleden dat we elkaar nog eens tegen het lijf gelopen hebben. Begin vorig jaar waren we samen nog in Loppem, nu in de Oase blijkt dit een eind verder van uw woonplaats. Kom de 19de maar eens af naar Merelbeke hé vriend!

groeten.
't Is geleden van toen..... even oogkontakt in Mechelen zeker ?
Voor de clubbijeenkomst van vorige maand had Iron Jakke een oproep gedaan om Waaslanders bijeen te krijgen om dan samen naar ginder te gaan, maar ik had toen andere (culinaire) verplichtingen. Ik ben er echter zeker van dat ik een van de komende clubavonden wél van de partij ga zijn. We zullen ons binnenkort dus nog wel eens lijfelijk ontmoeten.
Greetz,

P@trick
TonTon

Bericht door TonTon »

Martin M. schreef:Kom de 19de maar eens af naar Merelbeke hé vriend!
ik ben géén lid , kan ik ook eens afkomen naar zo'n "clubavond" ?
ik werk in 3 ploegen en het past niet altijd maar ik heb volgende week de voormiddag en zou dus eens willen komen.
om welk uur begint dit trouwens ?
RBee

Bericht door RBee »

Fox 30 schreef:
Het zou inderdaad een goede zaak zijn mocht RAM ook eens een beugel met slot verkopen.
Bestaat, ik heb er ene juist gekocht voor mijn 2720 bij fluppie.
Vleugelmoer word vervangen door "bolvormige" moer met slot.
(draaid gewoon rond als ze op slot is)

Kost € 20.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
p@rick

Bericht door p@rick »

Dus : de vleugelvormige moer wordt vervangen door een bolvormige met slot ?
Misschien dat Fluppie ons hierover nog wat extra info kan geven ? Want dit is precies wel interessant...
Greetz,

P@trick
RBee

Bericht door RBee »

Met dank aan mijn zoon(voor het plaatsen van de foto's).

Zo ziet dat er dus uit.

Moet toch eens dringend een gesprekje hebben met Fluppie.

Afbeelding

Afbeelding
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
p@rick

Bericht door p@rick »

@RT-RB : ziet er inderdaad goed uit...
Greetz,

P@trick
Plaats reactie