Stil alarm? Gadget?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
LOMAX

Stil alarm? Gadget?

Bericht door LOMAX »

Op mijn motor staat een Spyball alarm. Behalve de twee afstandsbedieningen was er ook nog een "kaske" bij, waarvan de eigenaar wist dat het ding een geluidssignaal gaf als er iemand buiten het gezichtsveld aan de motor aan het knoeien was. Zo moest hij de motor niet steeds in het zicht hebben.
Mijn vraag: kent iemand dit systeem, werkt het, hoe ver draagt het, en werkt het in combinatie met het originele alarm? Dan zou dit alarm dus, behalve commando ontvangen van afstandsbediening, ook een signaal moeten uitzenden. Er staat vooraan Smart op, ik heb het al ooit eens horen "piepen", maar ik weet niet hoe ik dat toen klaargespeeld heb. Langs de on/off knop zit nog een kleinere "reset" knop.
Afbeelding
Afbeelding
Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

Lomax
Het ''kaske " is een pager, zeg maar een draadlose ontvanger.
Als deze is aangesloten dus moet er nog een klein zendertje ergens in of op uwe moto staan. Indien de pager samen met uw alarm is aangesloten dan begint de pager te piepen als uw alarm afgaat. Het ontvangstbereik ligt ergens rond 500-800 meter effectief.
En is erg handig als je ergens zit en je kan je moto niet direct zien.
Cheers...Lex
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Bedankt Lex, voor de info. Ik zal de batterijen eens vervangen, want het controlelampje brandt niet. Tenzij dit niet moet branden natuurlijk. En dan nog even uitdokteren waar de reset knop voor dient. Nu weet ik tenminste dat het effectief bij de motor en het alarm kan horen.
Motorista

Bericht door Motorista »

Lomax, Ik denk dat ik kan bevestigen wat de vorige motorrijders al zeiden. Mijn broer heeft ook dergelijk systeem laten plaatsen. Als het bij jou ook geïnstalleerd is, dan moet je naast je alarm ook nog minstens een "bakske" vinden en ook een soort antenne; bij de installatie bij mijn broer is die zelfs vrij lang en ligt dubbel geplooid onder het zadel. Het systeem werkt inderdaad, zoals we zelf al ondervonden toen een andere motorrijder per ongeluk de motor een duwtje gaf. Hoe ver de zender draagt, hangt echter heel sterk af van de omgeving.
Indien je geen antwoord krijgt, dan vraag ik wel eens aan mijn broer waarvoor de reset-knop dient.
Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

@ Lomax

De reset toets dien om de ontvanger te resetten, m.a.w.afhankelijk van de funties van de pager. Als je een alarm hebt en de pager begint te piepen of trillen dan kan je deze uitschakelen met de reset toets.
Als je meerdere functies hebt dan kan het zijn dat je ontvanger alles registreerd zoals om welk uur en dag dat je een alarm gehad hebt dit kan je dan uit het intern geheugen verwijderen met de reset toets.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Mvg...Lex
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Zeer duidelijk, dank u. Ik wist wel dat ik hier een antwoord zou vinden, prima forum. :wink:
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Nog een bijkomend vraagje: ik heb er nieuwe batterijen ingestopt :idea: , en nu krijg ik er al een beetje geluid uit. ON/OFF indrukken geeft één langgerekt piepsignaal, tweede maal drukken geeft twee korte piepjes. Welke van de twee signalen zou ON zijn? Er zit namelijk geen "ON" verklikkerlampje op.
GSven

Bericht door GSven »

als het werkt,
je alarm laten afgaan en luisteren of je pager iets doet.
Indien niet, pager in andere modus zetten en opnieuw proberen.

Je kan dezelfde techniek gebruiken met behulp van een 2de persoon om de reikwijdte te testen.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
LOMAX

Bericht door LOMAX »

GSven schreef:als het werkt,
je alarm laten afgaan en luisteren of je pager iets doet.
Indien niet, pager in andere modus zetten en opnieuw proberen.

Je kan dezelfde techniek gebruiken met behulp van een 2de persoon om de reikwijdte te testen.
Dat had ik al eens uitgeprobeerd, maar ik heb niks gehoord, in geen enkele positie. Kan natuurlijk ook zijn omdat ik langs een loeiende motor stond :idea: Er is wel niemand van de buren komen checken of ze mijn motor aan het pikken waren :roll:
Ik had gehoopt dat iemand een gelijkaardig systeem had, en dat die dan natuurlijk ook nog wist wat aan/uit was.
Toch bedankt voor het meedenken.
Plaats reactie