Hoi, de oorspronkelijke batterij betreft een gelaccu 12V met 19aH voor een K 1600GTL. Ga thans een nieuwe plaatsen. Heeft het nut een batterij te plaatsen met meer dan19aH, vb 21 aH. GPS is aangesloten, alsook radio, sena communicatie en ook starcom. Iemand een idee.
Gr Pat
Batterij vervangen
Moderator: GVN
-
Re: Batterij vervangen
ik steek zelf altijd de zwaarste batterij die binnen de juiste afmetingen valt , heeft het echt nut ...??? Ik weet het niet maar ik voel me dan geruster ....
Uit ‘ondertoon’ van de vraag meen ik te begrijpen dat je een zwaardere batterij overweegt omdat er veel verbruikers aangesloten zijn. Echter die verbruikers werken , tijdens het rijden , eigenlijk puur op de stroom van de alternator .
Als het verbruik hoger is dan de laadstroom zal elke batterij leeg geraken , of het nu na 1 uur of 2 uur is . Wanneer Je teveel gebruikers hebt is de enige nuttige oplossing een sterkere alternator plaatsen.
Waarom kan het nuttig zijn : als de batterij niet meer top is , zal een zwaardere iets langer nog genoeg laadstroom leveren. Maar volgens mij kan je de meerprijs beter investeren in een druppellader.
Als het verbruik hoger is dan de laadstroom zal elke batterij leeg geraken , of het nu na 1 uur of 2 uur is . Wanneer Je teveel gebruikers hebt is de enige nuttige oplossing een sterkere alternator plaatsen.
Waarom kan het nuttig zijn : als de batterij niet meer top is , zal een zwaardere iets langer nog genoeg laadstroom leveren. Maar volgens mij kan je de meerprijs beter investeren in een druppellader.
-
thanks voor de info
Google cca Varta of cca Yuasa .