Druppellader en zonne-energie

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSven

Druppellader en zonne-energie

Bericht door GSven »

Ik heb ooit eens gehoord dat er iemand een zonnepaneel had gemonteerd op z'n garage om aldus de batterij van z'n motor geladen te houden.
Laatst deden ze straffer op "Pimp My Ride", daar hebben ze gewoon het paneel in een spoiler gemonteerd, om de extra snufjes draaiende te houden zonder de batterij (te) leeg te trekken.
Kan je met een zonnepaneel je batterij overladen, hoeveel ampère mag je naar een batterij sturen en hoelang?
Ik zou zoiets willen ineen flansen voor m'n auto. Beestje staat in een box, zonder electriciteit. Daglicht is wel beschikbaar.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Rakthi

Bericht door Rakthi »

Eens rondkijken op een site voor campeerwagens of zo. De laatste nieuwe modellen hebben ook van die zonnepanelen op het dak om al de gadgets te laten draaien. Stond iets van in dat tijdschrift dat de VAB rondstuurt.
dikken
Contacteer:

Bericht door dikken »

greetzzz, bart
GSven

Bericht door GSven »

dikken schreef:misschien zoiets?
http://www.vego.nl/kemo/28/28.htm
Dat (en gelijkaardige) bakskes vond ik ondertussen ook op eBay.
Ik heb begrepen dat het een vereiste is om het tussen het zonnepaneel en de batterij te plaatsen.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
blueg3

Re: Druppellader en zonne-energie

Bericht door blueg3 »

GSven schreef:Ik heb ooit eens gehoord dat er iemand een zonnepaneel had gemonteerd op z'n garage om aldus de batterij van z'n motor geladen te houden.
Laatst deden ze straffer op "Pimp My Ride", daar hebben ze gewoon het paneel in een spoiler gemonteerd, om de extra snufjes draaiende te houden zonder de batterij (te) leeg te trekken.
Kan je met een zonnepaneel je batterij overladen, hoeveel ampère mag je naar een batterij sturen en hoelang?
Ik zou zoiets willen ineen flansen voor m'n auto. Beestje staat in een box, zonder electriciteit. Daglicht is wel beschikbaar.
Dag,

Ik er een gekocht in Frankrijk op volgende site:
http://www.nouveauxobjets.com/batterysaver.php
29.90 euro !! (probleempje is dat de je voor 13.90 euro verzendingskosten hebt)
Het produkt is van het merk ICP Solar (USA).
Het produceert een vermogen van 2W (stroom van 135mA). Er zijn wel andere modellen (6W bv. dat toelaat om de batterij op te laden terwijl het 2W model enkel instaat om de batterij geladen te houden.)
Kun je plaatsen achter je vooruit.
Ik heb de mijne wel gekocht voor mijn oude Suzuki GT125 brommer. Ik heb fotos van brommer en paneel als je wilt

mvg,
Audry
Plaats reactie