2720 routegeheugen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

fluppie
Contacteer:

2720 routegeheugen

Bericht door fluppie »

Een klant had moeilijkheden met het downloaden van routes van een motorvakantie van één week, na wat gefoefel, hard reset en veel werk lukt het me toch.
Nog wat verder zoekende heb ik geprobeerd om eigen routes voor een vakantie van 10 dagen in een 2720 te laden, dat geeft problemen.
'routewaypointgeheugen vol' en 'routes opgedeeld' komt als probleem op het scherm.
Nochtans gaan deze routes in eender welke andere Garmin.

Iemand ervaring?

Fluppie
luc gs

Bericht door luc gs »

Na het lezen van de moeilijkheden die je ondervond bij het overbrengen van je geplande reis van PC naar 2720,heb ik ook mijn geplande reis voor begin juni overgebracht naar mijn 2720 (als test).
Resultaat : geen probleem bij het overbrengen van 10 dagtrips,waarvan iedere dagtrip is opgedeeld in 3 deelritten,dus totaal 30.
Daarnaast heb ik ook nog een Ardense rit bij ingebracht,alsook nog 6 ritten van mijn trip naar Engeland.
Ik krijg ook wel de melding "routewaypointgeheugen vol" en "routes opgedeeld",maar na een paar keer de toets "waarheen" te hebben ingedrukt geen probleem meer : alle routes zijn ingeladen.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Dank je Luc,

maar 'routes opgedeeld'is een wat ongelukkige vertaling voor 'routes truncated' ofte 'routes onthoofd'.
Ik maak me dus zorgen of de routes volledig in de GPS zitten of of er misschien delen verdwenen zijn?

Fluppie
luc gs

Bericht door luc gs »

Als men die opgeslagen routes terug overzet van het toestel naar de PC,is er dan geen controle mogelijk?
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Luc,

als die routes nog in je gps zitten, wil je dan eens iets doen voor mij:
zet je gps op gebruik binnenshuis
doe menu menu
mijn gegevens
routes
opgeslagen route navigeren
kan je die allemaal starten of
zijn er bij jou ook routes waarvan hij aangeeft dat ze niet me de opgeslagen kaarten overeen komen?

Dank je

Fluppie
ferre10

Bericht door ferre10 »

fluppie,
ikzelf heb een 276 dus ben niet helemaal zeker maar als je een route selecteerd krijg je toch de vraag of je met deze route wil navigeren??? op dit tabblad staat toch de lengte van de rit en ook de rijtijd.zo kan je toch kontroleren of dit klopt met wat op je pc staat.als de route er niet helemaal instaat en er een stuk is verdwenen zal je dat daar zien.verleden week donderdag heb ik ook zoiets meegemaakt,s'morgens nog rap-rap een route geladen +de route's om naar het vertrek te rijden en terug naar huis.bij de melding verzenden route's gereed te snel op ok geklikt en bij aankomst aan de start van de route bleek dat ik slechts de eerste 6 km. had. :oops: : :oops: dus als je denkt dat de route's er niet helemaal op staan vermoed ik dat je dat daar kan zien.
mvg
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Luc

ik doe nog graag een controle op het toestel zelf, ik laat alle routes even gesimuleerd vertrekken, doet hij dat zonder problemen dan is alles OK, doet hij het niet dan kan de route bv in een andere kaartversie gemaakt zijn.

Ferre

dat is inderdaad een manier, maar de 2720 heeft wel hele rare kuren, nog nooit meegemaakt op eender welke GPS.
dat 'routewaypointgeheugen' (wat het ook moge zijn, ik vermoed via-punten) is blijkbaar nogal klein.
En routes die gemaakt zijn in eigen kaartversie geven aan dat ze niet overeenkomen met de kaarten in de GPS

Ik dacht wat van GPS'n af te weten maar nu zit ik toch wel met een probleem.

Fluppie
-Fred-

Re: 2720 routegeheugen

Bericht door -Fred- »

fluppie schreef:Een klant had moeilijkheden met het downloaden van routes van een motorvakantie van één week, na wat gefoefel, hard reset en veel werk lukt het me toch.
Nog wat verder zoekende heb ik geprobeerd om eigen routes voor een vakantie van 10 dagen in een 2720 te laden, dat geeft problemen.
'routewaypointgeheugen vol' en 'routes opgedeeld' komt als probleem op het scherm.
Nochtans gaan deze routes in eender welke andere Garmin.

Iemand ervaring?

Fluppie
Heb zojuist Corsicatrip naar 2720 verzonden = 11 ritten / 4252 km.
Met hetzelfde kaartmateriaal, gps geeft aan dat kaarten niet overeenstemmen met ? En eveneens rwpgeheugen vol + routes opgedeeld.
Nochtans een 5daagse en eens een 7daagse gaven geen probleem.
Terug naar vorige software ? Wij vertrekken bij Hemelvaart en.......
Grtz, Fred.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

ik ga de vorige software meteen installeren en hou je op de hoogte

Fluppie
-Fred-

Bericht door -Fred- »

fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

4.5 geeft geen oplossing

fluppie
luc gs

Bericht door luc gs »

Fluppie,

Ik heb terug al mijn geplande routes in het toestel geladen en iedere opgeslagen route gestart met navigeren.
Geen enkel probleem ondervonden.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Prima Luc, welke softwareversie staat op jouw GPS??

Fluppie
ferre10

Bericht door ferre10 »

naar aanleiding van julie problemen ben ik zelf is de grenzen gaan zoeken van mijn 276.
40 route's geladen met in totaal 9420 km. geeft geen problemen.
1 route geladen van meer dan 1000 km. gaat niet!!!! route word afgekapt op 975.9 km.
ferre
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Ferre,

dit is ook voor het eerst dat ik dat zie op een GPS. Ik begrijp er niks van, heb net de laatste Betaversie geÎnstalleerd, eens kijken of dit helpt.

Fluppie
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

beta 4.93 geeft geen oplossing

Fluppie
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

samenvatting van alles wat geprobeerd is
hard reset
downgrade naar 4.50
terug upgrade naar 5.00
upgrade naar beta verie 5.93
bestand opslaan als GPX file en exporteren naar gps. Dit laatste lukt, maar dan tekent hij een rechte lijn van je startpunt naar je eindpunt. Je kan dan laten herberekenen, maar dat vind ik riskant.

nog iemand met een briljant idee?? :idea: :idea: :idea:

fluppie
ferre10

Bericht door ferre10 »

fluppie,
kan het niets te maken hebben met de route calculation??.ik heb gemerkt dat waneer ik een route maak met weinig of geen autostrade ik amper van hier tot aan de spaanse grens kom.waneer ik enkel autostrade gebruik kan ik van aan de noordkaap tot in gibraltar??5163 km.
ferre
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Ferre

ik heb je de route doorgestuurd

Fluppie
-Fred-

Bericht door -Fred- »

In Februari een 7 daagse gedaan met een zelf gemaakte route = geen probleem. Met Pasen 5 daagse = geen probleem. Met 20 verschillende zelf gemaakte ritten = geen probleem.
Nu maakt iemand anders de Corsicatrip (11 ritten/4254 km) voor volgende week met hetzelfde kaartmateriaal als het mijne en deze ritten krijg ik niet geladen.
Iemand een oplossing ? Kan natuurlijk gewoon volgen maar zou dat jammer vinden. We vertrekken op Hemelvaart ... dus veel tijd rest er mij niet meer.
Thanks,
Fred.
ferre10

Bericht door ferre10 »

tot de juiste oorzaak is gevonden kan je misschien de ritten namaken op je eigen pc en zo laden.
ferre
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Ik heb alle talen verwijderd behalve nl.
De route's volledig herberekend en aangepast.
Op aanraden van Fluppie de heen en terugweg (veel autostrade) weggedaan. Nu kom ik aan +- 2000km ritten en krijg ze er niet ingeladen.
Help !
ferre10

Bericht door ferre10 »

ik denk nog even mee,
alle softwareversies zijn gebruikt : geen resultaat
met de ritten is er niets aan de hand : ervaren gebruikers.gs-ham kan nu zelfs niet meer enkele ritten laden met een totaalafstand van 2000km.
wie heeft er last van : ervaren veelgebruikers.iedereen heeft zijn toestel al is gebruikt om op vakantie te gaan.
het lijkt wel of de waypoints en routepunten van vorige ritten ergens in het geheugen achterblijven , (ik heb dat vroeger als beginner eens aan de hand gehad met de SPIII waar ik alleen de route's verwijderde).
het lijkt ook dat hoe meer men probeerd hoe minder er achteraf in kan.
misschien worden de routepunten wel niet echt gewist (routewaypointgeheugen vol) en worden de ritten ingekort , of kunnen er niet meer bij.
groetjes
ferre
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Ben gisteren bij Formar geweest, gesproken met de 'problemoloog'. Ons probleem is nieuw, en ze zijn er ernstig mee bezig. Een aantal probleemroutes zijn doorgestuurd naar Garmin UK, en men is er daar flink mee bezig.
Ik hou jullie op de hoogte zodra er evolutie is.
Je idee Ferre dat er iets achterblijft in het geheugen zou kunnen, vandaar ook dat ik een hard reset gedaan had, dan worden normaal alle overblijfselen gewist, deze keer niet? Of is het een ander probleem?

Fluppie
TonTon

Bericht door TonTon »

ik ben wel een leek maar heb dezelfde problemen gehad met mijn SP III : telkens vastlopen bij het inladen van mijn routes.
na veel uitpluizen heb ik volgende oplossing gevonden : i.p.v. één bestand met alle routes ( in mijn geval "Vogezen 2006.gdb" met 8 routes én waypoints ) heb ik voor elke route een apart bestand aangemaakt : "Heenreis.gdb" , "terugreis.gdb" , "dagtrip 1.gdb" , "dagtrip 2.gdb" enz... en deze dan telkens apart naar mijn toestel verzonden en het werkt !.
misschien hebben Jullie er wat aan ?
ik sluit ook altijd zoveel mogelijk op de achtergrond draaiende software af op mijn pc bij het verzenden van routes ( Firewall , antivrus , antispy enz ).
Plaats reactie