Enfin, ik moet nog een maandje geduld hebben & zien dat mijn koppeling het nog trekt & dan staat er daar een nieuw 1200RTje te wachten. Cool
Ik ga bij het overplaatsen van de Xenon deze keer toch een bijkomende zekering zetten.
Ik zal je wel wat moeten ontmoedigen, maar je zet je Xenon niet zomaar eventjes over in een r1200rt. Ikzelf heb in mijn 1200rt 2 xenons gemonteerd (deze moto heeft 2 dimlichten H7), maar op die hele moto is geen enkele zekering meer te bekennen. Alles wordt geregeld en gecontroleerd door het Canbussysteem. Maar gezien een xenonlamp bij het ontsteken even een hoge stroom trekt (voor de ballast), aanziet de computer dit als een fout, en schakelt hij onmiddellijk die lamp weer uit. Na onmiddellijk enkele malen herstarten, is de extra stroom voor ontsteken net onder de grens, waardoor de lamp blijft branden.
Ik heb al aan het denken geweest op welke manier dit op te lossen zou zijn, want zo elke keer 3-4 maal moeten herstarten voor je kan wegrijden, is nu ook niet alles. Een hulprelais is volgens mij ook geen optie, omdat de spoel van de relais veel te weinig stroom trekt, en ik denk dat op dat moment het canbussyteem ook een foutmelding zal geven. Een ander oplossing zou mogelijk zijn om de grenswaarden in je computer aan te passen, of de toegelaten tijd voor een piekstroom eventjes te verhogen. Ik weet alleen niet of men deze parameters kan aanpassen.
Zijn er ander techneuten die hier misschien een oplossing voor weten??