Bruno schreef: " niemand begaat met opzet een overtreding
Hier kan ik niet goed volgen.
Als je te laat bent en je bolt ergens 120 waar je heel goed weet dat je maar 90 mag dan bega je mijns inziens toch met opzet een overtreding.
Als je je wagen op een plaats voor mindervaliden, een trottoir of en fietspad parkeert dan bega je met opzet een overtreding.
Mij maken ze niets meer wijs, ik hoor elke dag tientallen uitvluchten, de een al beter gevonden dan de ander.
Ik begrijp Bruno wel . hij bedoelde waarschijnlijk dat ge het soms zonder moedwilligheid doet . zoals te snel rijden .
maar goed iedereen maakt wel ééns een foutje.
'tzou saai zijn moest alles & iedereen perfect zijn .
Alleen jammer dat er dan fatale onomkeerbare fouten gebeuren .
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!" "Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
bdemeyer schreef:en ik vind politiemensen doorgaans vriendelijk en begripvol.
Bedankt Bob, eindelijk eens iemand die ons geen klootzak vind. Kom je tegenwoordig nog zelden tegen
Voor de zeldzame keren dat ik tegengehouden wordt ga ik ook op in Bob zijn mening.
Als je weet dat je verkeerd bent moet je niet zeuren tegen die mannen.
Bij een gewone controle bied ik mijn medewerking zonder problemen en na 5min ben je terug weg.
Dan begrijp ik sommige niet als alles toch nog in orde blijkt dat ze zo staan te memmen.
De aantal keren dat ik ben tegengehouden (in den tijd van mijn CB installatie in de wagen héél veel) heb ik nooit verkeerde ervaringen gehad met de arm der wet.
Alhoewel sommigen wantrouwig zijn en soms vinden dat je het niet goed bedoelt...
Van drinken heb ik geen last, drink namelijk nooit als ik moet rijden.
Dit even terzake
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Voor de rest nog nooit tegenhouden als ik met de moto was. Alcoholcontrole: "rij maar door"
Gewone controle: "rij maar door" enz.
Ik zou het thans niet erg vinden dat de papieren van mijne moto regelmatig gecontroleerd zouden worden. (diefstal).
"Opzettelijk" is een term die advocaten wel eens willen betwisten. Je kan moeilijk bewijzen dat iemand iets "opzettelijk" doet. Op de pv's van het werk hebben we indertijd die term moeten schrappen na klacht van een advocaat. Maar als je ter snel rijdt (bewust) en je wordt gesnapt....geen probleem, maar als je wordt geflitst door een wirwar van afwisselende snelheidsbeperkingen....
Bv.: De baan van Mortsel naar Mechelen gaat over verschillende grondgebieden en elke gemeente heeft zo haar eigen visie over de juiste snelheid. Na een tijdje zit je meer naar de borden te kijken dan naar de weg.
Ik bedoel daarmee dat je niet vertrekt met het idee van nu ga ik een overtreding begaan. Door een wirwar van borden en andere is het soms niet overzichtelijk meer en bega je sneller een overtreding. Rij je daarom gevaarlijker dan iemand anders? Ik dacht van niet. Dit is een onderwerp waar oeverloos kan over gepraat worden. BTW ik heb geen problemen met politiemensen, integendeel bewonder ik die omdat zij toch regelmatig in ondankbare omstandigheden moeten werken.
Ik begijp natuurlijk je bedoeling. Heb juist wat met je woorden gespeeld.
Een wirwar van signalisatie is eerder de uitzondering dan de regel. Bovendien zijn er zelden snelheidscontroles op die dubieuze plekken. Maar een "eigen" interpretatie van de wegcode is veel minder uitzonderlijk bij de weggebruikers...
Het beste,
Bob
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Twee jaar terug ben ik de bon opgeslingerd voor de hoofdingang van de Nürnburgring. Mijn VFR was uitgerust met een Lazer-oval en niet met de standaarddemper. Hier in België wordt er niet of nauwelijks op gecontroleerd, laat staan verbaliseerd. De arm der wet was zeer vriendelijk en correct maar ook zeer duidelijk: 70 euro aub. Omdat mijn Duits zogoed als nihil is, heeft die man me toch op alle manieren trachten duidelijk te maken waarom die bekeuring. Alles had te maken met de E-stempel op de demper, die er NIET op stond.
Later dat jaar ben ik via-via te weten gekomen dat de politieke machtshebbers van die deelstaat er een speerpunt van maken om snelheidsovertreders en lawaaimakers onverbiddelijk en hard moeten aangepakt worden.
Toch verdienen de wetsdienaars mijn volste respect, het zijn ook maar mensen die hun opdrachten moeten uitvoeren.
Hélaba,
Eerst en vooral (niets tegen flikken hé) maar ik ben er geen...Voor eens en voor altijd... knop het goed in jullie oren....Zoals dat nog nooit op een voetbalveld is gebeurd dat een scheidsrechter terug komt op zijn beslissing na oneindige discussies met de spelers ( bvb. bij penalty) zal het ook nooit gebeuren dat flikken op hun beslissingen/registraties terugkomen bij een snelheidsovertreding via pakweg een flitser...
Als je zin hebt om te snel te rijden... wel doe het dan ( maar niet in de straat waar mijn kinderen aan het spelen zijn !!!) en betaal dan ook correct indien je gepenaliseert wordt... en klaag daar niet steeds over...
Of je houdt je aan de regels of je betaald... zo simpel is het en daaraan zal je niets veranderen!
Amicaal
Chiepe
Nog nooit meegemaakt
Vandaag op de middag vertrokken van Haasrode naar Bertem(E40) en dan van Everberg naar Erps-Kwerps;snelheidskontrole!daarna richting Kampenhout en zo naar Haacht,tussenin snelheidskontrole in Boortmeerbeek!daarna ricting Werchter waar nog enkele flitspalen zijn en dan op weg naar Rotselaar,kontrole ter hoogte van Danone,dan richting E314 waar ze na enkele honderden meters mooi in de middenberm stonden,moet ik het nog zeggen;kontrole!!Nu richting Tienen via de E40 en ja snelheidskontrole aan de afrit van Tienen daarna terug naar Haasrode via de N2 en ja hoor in Boutersem stonden onze vrienden ook te flitsen.En nu maar hopen dat ik NERGENS op de foto sta al denk ik dat het zal spannen voor op de E314
Wie deze week het nieuws gevolgd heeft kan nu ook overtuigd zijn van waarom de flitspalen er staan,zo zullen er in de toekomst ook flitspalen in de gemeenten uit de grond rijzen en niet alleen meer op provincie en gewestwegen......en hoe was de uitleg van de heren burgemeesters"ze brengen geld in het laatje"en als je hoort over welke bedragen men spreekt.......
Ja, dat je niet mag inhalen binnen de bebouwde kom als er een zondagsrijder voor je rijdt aan 25/uur zeker. Allez als het ene verzadigd is vinden ze wel iets anders om aan onze portemonnee te zitten.
Och, in gemeenten kosten ze in Nederland heel veel geld ipv dat ze iets opleveren, ze worden nogal eens kromgereden door mensen met een traktor en iedereen weet die dingen staan zodat remmen een eitje is.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Beste, laat dat van Wallonië maar even varen..;Daar zijn ook al veel flitsers bijgekomen; neem nu de nieuwe autostrade even buiten Luik..Heb je daar de flitskasten al geteld in de middenberm...!Drie! Ook op de E40 richting Luik een stuk of 3 in de middenberm! In de tunnels...Ok, niet eens de helft van bij ons, maar spreken van twee of drie actieve,lijkt me een beetje onderschat!! Het is overal oppassen geblazen! En met veiligheid heeft dat op deze plaatsen niets te maken;money binnen,mannen!
Rodge schreef:Beste, laat dat van Wallonië maar even varen..;Daar zijn ook al veel flitsers bijgekomen; neem nu de nieuwe autostrade even buiten Luik..Heb je daar de flitskasten al geteld in de middenberm...!Drie! Ook op de E40 richting Luik een stuk of 3 in de middenberm! In de tunnels...
Rodge, idd.. ik denk dat Luik de enige uitzondering is, samen met de E411 waar er thv Louvain La Neuve ook staan... maar... nog steeds beduidend minder -80% dan in Vlaanderen... je m'excuse
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
Een PDA met GPS navigatie-systeem met bijhorende database van alle flitspalen (over't algemeen zijn de meeste gratis databases vrij correct en up to date) is een interessante investering.... Op de moto wel iets moeilijker dan in de wagen, maar toch de moeite waard, zeker als je op minder bekende wegen komt.