Hoeveel km per dag in de pyreneeen

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
WIMGSA1200

Hoeveel km per dag in de pyreneeen

Bericht door WIMGSA1200 »

We gaan dus naar de pyreneeen met 6 motos en vroegen ons af hoeveel km daar te doen is per dag??
300km haalbaar? we zouden steeds rond 10u vertrekken...
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Een vergelijking...met onze ardennen

Vorige week vrijdag een rit gedaan van 670km, waarvan 480km autosnelweg aan gemiddeld 140/150km/u (roeselare->namen en terug luik->roeselare.

De overige 170km waren in de Ardennen (Durbuy-Barveaux-Trois'ponts-Errezee-Baraque Friture-Coo-Spa.....)

We vertrokken te 11u45 vanuit Namen na een koffiestop, hebben in Durbuy een klein uurtje op terras zitten eten, een stop van een halfuurtje aan de watervallen van Coo en om 17uur waren we in Spa.

We hebben vooral de echt kleine wegen genomen met een snelheid van nu eens 50 , dan eens 70 en een tiental km aan 90/100.

Mijns inziens moet een 300 à 400 km zeker te doen zijn, indien je de tussenstops wat beperkt tot een koffiepauze of een snelle hap.

Hangt er natuurlijk ook van af hoe het parcours eruitziet... Vele haarspeldbochten brengen de gemiddelde snelheid heelwat omlaag natuurlijk
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Tsss, om tien uur vertrekken, tamzakken, gijle denkt zeker dat ge in congé zijt :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Ik denk dat 't zoals in de meeste bergregio's is, 300km is al redeljk goed gereden, zeker als ge zo laat vertrekt ( :twisted: ), dus meer zou ik toch niet willen proberen.

Hangt natuurlijk ook af van de soort wegen die ge gaat nemen, alleen kleine baantjes en bergpassen, dan is 't al goe tempo rijden.
Gewone wegen en enkele stukken Nationale, dan is 't a piece of cake. Have fun :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
WIMGSA1200

Bericht door WIMGSA1200 »

zouden alleen maar klein wegskes en bergpassen zijn...
zou 300 km dan nog confortabel zijn?
we willen graag veel rijden, ma moet aangenaam blijven he
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ohja, nog vergeten ook, veel hangt af van 't weer.

Als 't pijpestelen giet, dan gaat uw gemmidelde snelheid naar beneden (toch als 't bochtig is) en dan zou 300km al meer dan voldoende kunnen zijn.

Als 't daarentegen superwarm is (zomer 2003 bv, op de Galibier 28°C op 2644m :shock: ) dan is 't in de vallei zeker dik in de 30°C, zelfs tegen de 40°C aan 't lopen, en daarvan krijgt ge uwe klop véle rapper dan ge denkt zulle :? Dan is 300km ook voldoende.

Dus hopen voor aangenaam droog weer, en dan is 't goe te doen :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Mario GS

Bericht door Mario GS »

300 km op één dag bij droog weer is haalbaar.
Je vertrekt om 10h en rijdt tot ongeveer 19h.
Dit is 9 h onderweg.
Neem 3h tijd voor drank, tank en eet pauzes..
Geeft een gemiddelde van 50km/h.

Wij rijden er in de Alpen tussen de 300 en 450 km per dag.
In totaal hebben we meestal ongeveer 4000km in 8 dagen.

En dit tevens met inbegrip van kleine minder gekende en soms overharde passen.
En tevens geen enkele km autosnelweg.

Mario
markpeeters
Contacteer:

Bericht door markpeeters »

300 km per dag in de bergen? Persoonlijk vind ik het nogal veel, tenzij je alleen wil "rijden". Als je af en toe wil stoppen voor een foto, wat van het landschap genieten enz. zou ik eerder op 200 à 250 km rekenen zeker als je pas om 10.00u. vertrekt. Als ik met één oog op de klok en één oog op de weg moet rijden, vertrek ik gewoon niet, da's geen vakantie. Ik vertrek meestal met een route in gedachten en zie ter plekke wel waar ik uitkom. Is 't genoeg geweest voor die dag, tent opzetten, koken, glas wijn en slapen. Da's vakantie.
Guidoviv
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

Koppel!! schreef:YOO

Ohja, nog vergeten ook, veel hangt af van 't weer.

Als 't pijpestelen giet, dan gaat uw gemmidelde snelheid naar beneden (toch als 't bochtig is) en dan zou 300km al meer dan voldoende kunnen zijn.

Als 't daarentegen superwarm is (zomer 2003 bv, op de Galibier 28°C op 2644m :shock: ) dan is 't in de vallei zeker dik in de 30°C, zelfs tegen de 40°C aan 't lopen, en daarvan krijgt ge uwe klop véle rapper dan ge denkt zulle :? Dan is 300km ook voldoende.

Dus hopen voor aangenaam droog weer, en dan is 't goe te doen :wink:

Grtz, Philip!
De Galibier is wel in de Alpen,maar principe blijft gelijk.300km is te doen,ben zelf twee jaar geleden naar de Pyreneen geweest en deed toen ongeveer 250 a 320 per dag.Verleden week nog naar Luxemburg geweest,609km zonder autostrade,wel vertrokken om 8u s'morgens en terug om 21u.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Enkele vrienden gaan naar de Pyreneeën eind juni / begin juli (twee weekjes dus) en leggen op die periode 3.890km af, inclusief heen- en terugreis.

Om je een idee te geven :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

@ Jurgen,

der zal ook niet te veel gereden worden :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

In normale omstandigheden is 400km per dag op het gemak haalbaar.
Maar om 10 uur vertrekken?
't mooiste van de dag is voorbij, tenzij je in de hitte wil gaan rondtoeren.
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Jo De Paepe schreef:@ Jurgen,

der zal ook niet te veel gereden worden :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hoi Jo,

Met een dag "bezoek Andorra" en een "rustdag" tussen zit je toch aan +/- 400km / dag... dus ik vind dat niet mis... zeker het parcours dat ze gaan volgen... zal je de GPS file eens doorsturen :mrgreen:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jantje GS

Bericht door Jantje GS »

hoi gastjes, ben daar ook al eens geweest voor 10dagen , alléé eigenlijk 5.was op camping in Boltana, midden pyreneeen , spaanse kant.
In 3 dagen er naar toe, 0km snelweg ,1850km depatertementallekes. :lol:
5 dagen ter plaatse waarvan 4 dagen rondgetoerd en terug in2.totaal km van reis 6500km. :shock: :lol:
Ronny GS

goe bezig?

Bericht door Ronny GS »

jongens toch, 't is wel vakantie hé. Ik ben één van die gasten waar Jurgen het over heeft. Wie veel km op een dag wil rijden, vertrekt in Oostende, rijdt naar Luxemburg, toert daar 200 km rond en keert dezelfde dag weer (ongeveer 800km). Als ge de moeite doet om naar de Pyreneeën te gaan, lijkt het me zinvoller om een beetje rond te kijken ook en niet de hele dag met uw neus op uw stuur te zitten. Voor wie een andere motorrijder is dan "ik wil de eerste en de grootste zijn" lijkt mij 300 km per dag in de bergen meer dan genoeg. Neem tijd om eens rond te kijken, terraske te doen, te genieten van de kameraden,... als god in Frankrijk te leven.
Voor wie interesse heeft in die manier van reizen. Wij rijden op twee dagen hersenloos op de autostrade heen en terug naar zuid Frankrijk (want willen er vlug zijn) en van daar een tocht van Biarritz (Atlantische kust) door de bergen naar Port Cerbère (Middellandse Zee), steken over naar Spanje en terug door de Pyreneeën tot in Baskenland (St. Jean Pied du Port). Gemiddeld 250 km in de bergen per dag. Doen in totaal 35 erkende cols aan in Frankrijk en Spanje. 4000 km voorzien maar vorige reis naar Santiago leerde ons dat we er uiteindelijk 800 km meer hebben gereden (een détourke hier en daar).

Ronny
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Twee jaar terug zijn we , mezelf , echtgenote en bagage op een K1100LT, in één ruk van Pontarlier naar Cannes gereden , 620km waarvan ca. 100 km snelweg. Voor de rest klein baantjes en de Route Napoleon.
Awel , ik was hééél blij dat ik er was. We zijn toen rond 9h30 vertrokken en zijn rond 19h00 aangekomen , met een lunchpauze in Gap.

Langs de andere kant ben ik een keer over Départementales naar Le Mans gereden , dat gaf een dikke 700 op de teller, zonder enig probleem. Had ik toen mijn hotel al niet gereserveerd, dan was ik nog een stuk verder gereden. Ik zat toen wel alleen op mijn Beemer , met bagage.

Veel hangt dus af van belading en de omgeving waar je toert.

De Pyreneëen heb ik met de moto nog niet verkend. Toch is het mij opgevallen, in een koekenblik, dat de aard van de wegen redelijk verschilt met die in de Alpen. Naar mijn gevoel schiet je in de Alpen beter op.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Plaats reactie