Quest gebruiker

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
kine

Quest gebruiker

Bericht door kine »

Is er op dit forum soms een Quest gebruiker uit de omgeving van Zottegem? :?:
Ik zou de Guest graag eens aan het werk zien voordat ik op zoek ga naar een 2dehands. :!:
Ik heb voornamelijk vragen bij de duidelijkheid van het toch zeer kleine scherm, en de manier waarom richtingsveranderingen zouden aangegeven worden.
GSven

Bericht door GSven »

Kom anders vrijdag eens naar de Oase.
Ik heb een Quest en ik zal aanwezig zijn.

Voor wat het waard is, ik ben er erg tevreden van.
Het toestel is enkel (soms) wat te traag met aanwijzingen als je (veel) te snel rijdt.
Maar Quest2 is veel trager, dus...
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Chris DL

Re: Quest gebruiker

Bericht door Chris DL »

kine schreef:...
Ik heb voornamelijk vragen bij de duidelijkheid van het toch zeer kleine scherm, en de manier waarom richtingsveranderingen zouden aangegeven worden....
Franky,

probeer eens op de site van Garmin te zoeken naar vb. schermweergave...

Chris. :wink:
jakke

Re: Quest gebruiker

Bericht door jakke »

Chris DL schreef:
kine schreef:...
Ik heb voornamelijk vragen bij de duidelijkheid van het toch zeer kleine scherm, en de manier waarom richtingsveranderingen zouden aangegeven worden....
Franky,
probeer eens op de site van Garmin te zoeken naar vb. schermweergave...
Chris. :wink:
Het scherm is voor de ene duidelijk en voor de ander minder duidelijk.
Smaken verschillen natuurlijk, gelukkig maar.
Ik persoonlijk vond het scherm van de Quest nogal aan de kleine kant, wat niet wil zeggen dat de weergave niet duidelijk was hé.
Maar eigenlijk is het net als televisie kijken. Het is altijd aangenamer om naar een groot scherm te kijken dan naar een klein.
Je kan er mischien mee lachen, maar de toestand van uw ogen is ook een belangrijke factor. Als er nog maar een kleine afwijking opzit om van verzicht naar bijzicht over te gaan, dan moet je hoogstwaarschijnlijk beginnen mieren naar het scherm. Als je daarentegen geen problemen hebt dan is mischien het kleine scherm voor jou voldoende.
Maar rij inderdaad eens naar "De Oase" daar heb ik het toestel van Gsven ook in werking gezien.
Suc6.

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Het kleine scherm vindt ik voor mij toch zeer goed meevallen. Afleesbaarheid overdag is ook zeer goed.

Ziet er ongeveer zo uit:

Afbeelding
kine

Bericht door kine »

Ziet er inderdaat redelijk duidelijk uit! :D
In ieder geval veel beter dan het schermpje van mijn PDA, waar ik geen barst op zie :cry: .
paulh

Bericht door paulh »

welke houder is dat? En is er 12V aansluiting en geluidkabel bij?

paul
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

De houder is van Touratech.

Is te krijgen met 2 types kabel:
- enkel 12V aansluiting
- 12V en audio-aansluiting.

Kijk eens op de site http://www.touratech.de bij GPS -> Garmin -> Quest
GSERIK

Bericht door GSERIK »

Ik heb ook wel interesse in die Quest, ik heb hem tenslotte enkel nodig om van A naar B te rijden dus denk ik wel dat hij hieraan zeker voldoet.
Nu over die houder van touratech, ik heb ff op hun site gezeten en naar de verschillende houders aan het kijken geweest, het staat vast dat het er één wordt met slot maar welke is nu diegene met de audio en volt aansluiting :?:
En moet ik dan nog een oortje bij bestellen of zit dit erbij?
Ik geraak er niet uit, iemand die weet welke houder het is en hoe het beste bestellen, bij de dealer of via het net?

Dus kortom wat heb ik nog nodig buiten de gps?
Kan ik die houder rechtstreeks op het stuur van mijn GS 1200 zetten, of heb ik hier nog andere stukken voor nodig?
Wie helpt me?

Alvast bedankt, greetz,
Erik
R 1200 GS
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Ik heb deze morgen voor iemand wat opgezocht bij Touratech en zal het hier ook nog eens zetten:

Louter ter informatie:

Ik heb mijn GPS als set bij Touratech gekocht (Quest, houder en kabel) Mijn uitvoering heeft geen audio aansluiting, enkel 12V. (Is het 2'de artikel op de site van Touratech onder Quest) Die gebruik ik ook en werkt perfekt. Er was ook een set met 12V en audio aansluiting beschikbaar, maar die zie ik niet meer staan. Wel staat er een set Quest 2 waar deze kabel wel bijzit.

Voor de Quest zijn er 4 houders beschikbaar:
- gewone (01-065-0089-0) (die heb ik) 69,99 EUR
- gewone afsluitbaar (01-065-0090-0) 85,- EUR

Dan zijn er nog dezelfde 2 versies, maar die zijn op extra rubber blokjes gezet. Als de Quest door Touratech geleverd werd, heb je voldoende aan de gewone. (Zij "verstevigen" het interne van GPS-toestellen die zij leveren - beweren ze)
- niet afsluitbare (01-065-0091-0) 110,- EUR
- afsluitbare (01-065-0092-0) 125,- EUR

Ik zie dat er nu ook een mooie houder in het zwart bestaat (01-065-0131-0) 135,- EUR

Al deze houders zijn standaard om op de dwarsstang van het stuur te monteren. (Op de 1200GS is die niet standaard aanwezig dacht ik)

Wat betreft de stroomkabel:
- versie enkel 12V (01-065-0256-0) 40,- EUR
- versie 12V en audio (01-065-0257-0) staat niet onder Quest, maar bij "GPS-Zubehör") Kost 47,- EUR

Hier zit wel geen "oortje" bij, enkel een stekker om een oortje aan te sluiten.

Hopelijk kan je hier mee verder.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

'Zij "verstevigen" het interne van GPS-toestellen die zij leveren'

Jij hebt daar je vragen bij merk ik 'beweren ze'
ik heb daar mijn vragen bij: je moet het risico maar lopen want heel de garantie vervalt als je het toestel opent, dat betekent dat je ze zelf moet overnemen
de Quest is op zich gegarandeerd tegen trillingen. Er zijn bij ons twee questjes in gebruik, en dat zijn gewoon probleemloze toestellen

Fluppie
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Vandaag de dag heb ik daar inderdaad mijn twijfels over of Touratech nog iets aan de toestellen doet (of moet doen). Bij Garmin zullen ze ook wel al begrepen hebben dat hun toestellen op motorfietsen gebruikt worden, en dat daar heel wat trillingen op losgelaten worden.

Bij mijn vorige toestel, de GPS V, waren er wel degelijk bepaalde componenten in een soort hars ingegoten. Dat was bij toestellen die niet van Touratech kwamen niet het geval. We hebben ooit 2 toestellen vergeleken.

Garantie verloopt via Touratech. Als er problemen zijn dienen zij die op te lossen. En voor zo ver ik op hun forum kan lezen doen zij dit ook.
GSERIK

Bericht door GSERIK »

Bedankt al in elk geval, dit helpt me inderdaad al een groot stuk op weg.
Dus als ik nog zo een dwarsstangetje koop voor tussen mijn stuur ben ik vertrokken.

Greetz,
Erik
R 1200 GS
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Ja, dan zou je moeten vertrokken zijn :D

Kijk anders ook eens bij http://www.migsel.com. Die heeft een alternatief voor de 1200GS. Dan staat de Quest op een RAM-armpje boven de tellers nog beter in het zicht.

... nu wordt het helemaal verwarrend. :wink:
Jo GS

Bericht door Jo GS »

Hier fotos van de Quest op de R1200GS
Als je de Quest koopt voor reizen langer dan 3500 km, niet doen want de Quest kan zoveel niet bevatten
Ben hier zelf al 2 maanden aan het proberen om er 4500 km routes in te stoppen maar da gaat niet
Heb het probleem gelmeld aan Garmin en het gaat onderzocht worden
Heb ook al gelezen dat de 2720 het zelfde probleem heeft de 2610 en 276 C kunnen dat wel aan (± 10.000km routes)
Dus eer je koopt goed afwegen wat je der gaat mee doen, ik ben zelfs van plan de mijne te verkopen (als binnen de maand geen oplossing is)
Ga in september een reis maken van 5000km dus k'zal beter materiaal nodig hebben dan de Quest waar ik nu zeker niet tevreden over ben(en ik niet alleen)

"]Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie