akkefietjes bij tweedehands R1100S

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Zorg

akkefietjes bij tweedehands R1100S

Bericht door Zorg »

Hallo iedereen,

Sinds enkele weken heb ik een tweedehands R1100S (1999).
Een serieuze sprong voorwaarts van mijn Suzuki Bandit 600!! 8)

Toch heb ik enkele bedenkingen bij mijn machien ... :?

Met z'n 15.500 km (zogezegd!!) (nu al 17.500 :D ) zou hij toch nietske van mankementen mogen hebben.

Nu zou ik graag enkele dingetjes in de groep smijten teneinde mijn bezorgdheden te sussen.

1) Ik dacht dat de achtervelg perfect proper zou blijven bij rijden in mooie weersomstandigheden. Maar ik merk een soort zwarte roetachtige substantie, vooral aan de rechterkant. Nu rem ik bijna nooit achteraan, dus denk ik niet dat het van de remschijf komt. Is dit opgedroogde cardan-olie? Is het materiaal dat afkomstig is van een of andere opgedroogde cardan-seal? Hebben jullie dit ook?

2) assymetrische slijtage van de voorband. Is dit ten gevolge van een niet perfect gecentreerd zwaartepunt? Heeft de vorige eigenaar veel linkse bochten genomen? :) Is dit een gevolg van een koppel-effect van de cardan? OF (God forbid) is die moto ooit verongelukt! Dit is zeer irritant aangezien ik constant het gevoel heb te moeten bijsturen.

Ik hoop dat dit eigenlijk normaal is, en ik nog lang van de Beemer kan genieten, maar graag jullie ervaringen hierover...

Thanks guys....
Put funny, intelectual, offensive text here: ...

Suzuki Bandit 600S --> BMW R1100S
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Dat is allemaal normaal, mijne achtervelg moet je eens bekijken na de winter, denk dat het toch van de achterrem komt.
Linkerkant van de band slijt bij mij ook meer af, was ook zo op mijne R850R.
Niks om je ongerust te maken. :)
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Zorg

Bericht door Zorg »

bedankt voor de geruststelling :)

toch wel ambetant, vooral die voorband.... heb daardoor weinig vertrouwen voor 'snelle' bochten te nemen

Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Den deze komt ook van nen Bandit 600 s (heerlijke fiets toch hoor ) en mijn velg achteraan zelfde symptoom...en ik gebruik dienen achterrem zelden (dacht ik toch :oops: )
En da van dat assymetrisch dingen heb ik momenteel niet (liggen nét nieuw setje BT20's op :P ) maar heb dit weliswaar al meerdere malen gelezen...

Enfin ik vraag me nu eigenlijk af waarom ik da hier allemaal neertyp, ge hebt toch niets aan zo'n antwoord :roll: :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Bie-mw

Bericht door Bie-mw »

Voorband:
schijnt normaal te zijn. Toen ik heel fier foto's van mijn pas aangekochte S op 't forum plaatste, werd ik hiermee ook geconfronteerd ;)
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... &start=175
Door het stof lijkt het erger dan het was :)
Zorg

Bericht door Zorg »

Allé mannen, bedankt voor de geruststellingen (enfin, zo interpreteer ik dat.... 'k zal proberen wat minder 'paranoid' te zijn :oops: ).

Nu nog iemand die zegt dat zijnen ABS ook meer storend werkt dan helpt en ik besluit om mijn machien nog 10 jaar te houden..... of toch tot mijn oog op iets anders valt :D

'k zal ook eens een foto'ke trekken van't Duitserke.... gewoon nog iemand zijnen digitale camera lenen 8)

bas

Bericht door bas »

Allemaal normaal hoor. Zeker geen zorgen maken. Rijden maar !! :wink:
Plaats reactie