Route volgen
Moderator: GVN
Route volgen
Yuu manne,zit met volgende vraag;
Ik heb sinds kort een quest 2 waarop ik enkele ritten heb ingeladen via internet.Dat is na enkele pogingen en jullie raad op het forum goed gelukt,maar nu raak ik aan het twijfelen omdat ik niet goed weet hoe je aan zo'n tour moet beginnen.Ik bedoel ,wat gebeurt er bvb.als je niet vanaf het startpunt van de tour begint maar ergens in 't midden of als je per ongeluk de tour achterstevoor begint?Klinkt redelijk stom maar we vertrekken donderdag met enkele vrienden en ik zou me liefst nie te belachelijk willen maken.Als jullie nog tips hebben laat maar komen aub.
See you.
Ik heb sinds kort een quest 2 waarop ik enkele ritten heb ingeladen via internet.Dat is na enkele pogingen en jullie raad op het forum goed gelukt,maar nu raak ik aan het twijfelen omdat ik niet goed weet hoe je aan zo'n tour moet beginnen.Ik bedoel ,wat gebeurt er bvb.als je niet vanaf het startpunt van de tour begint maar ergens in 't midden of als je per ongeluk de tour achterstevoor begint?Klinkt redelijk stom maar we vertrekken donderdag met enkele vrienden en ik zou me liefst nie te belachelijk willen maken.Als jullie nog tips hebben laat maar komen aub.
See you.
Gemakkelijkst is dat je een waypoint maakt aan het begin van je route
vraag dan aan je gps om je naar dat startpunt te brengen,
eens je daar bent kan je aan je route beginnen.
Let er op dat je een route moet herberekenen op je PC als je niet in dezelfde kaartversie werkt. Hoe je dat moet doen staat elders op dit forum, is nu een beetje laat om te gaan zoeken
Fluppie
Let er op dat je een route moet herberekenen op je PC als je niet in dezelfde kaartversie werkt. Hoe je dat moet doen staat elders op dit forum, is nu een beetje laat om te gaan zoeken
Fluppie
Er is eerder als eens gezegd dat je een route die je via het internet haalt, eerst moet dupliceren en daarna herberekenen om in de kaartversie te komen die in je eigen GPS geladen is.fluppie schreef:Gemakkelijkst is dat je een waypoint maakt aan het begin van je route
Fluppie
Is dit dupliceren echt nodig ? Kan ik niet gewoon de route openen en dat laten herberekenen op mijn kaartversie ? Dan wordt deze normaal toch automatisch aangepast, denk ik.
Het is soms een heel gedoe om de wijzigingen die de nieuwe berekening na het dupliceren maakt te veranderen.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Maar als er dan een wijziging wordt aangebracht, is het dan raadzaam om de wijziging te volgen of hoef je er geen rekening mee te houden ?fluppie schreef:Hallo ijzeren vent,
herberekenen op de PC heeft het voordeel dat je kan kijken wat hij doet en of hij je route eventueel veranderd. Op de GPS heb je eigenlijk geen toezicht
Fluppie
Als je er geen rekening mee gaat houden dan kan het zijn dat de weg van de oude route er niet meer is of aangepast is in de werkelijkheid ?
Mischien wel een onnozele vraag,want daarom stelt hij dan mischien een andere route voor in de herberekening ?

zou kunnen dat hij het om goede redenen doet, maar stel nu eens... je maakt een leuke motorroute met de instellingen van je PC, of iemand anders deed dat, hij had ingesteld 'snelweg vermijden'.
Je GPS herberekent en op je GPS zijn snelwegen toegestaan, en dat kan dus een probleem geven.
Dus beter thuis, op de PC terwijl je overzicht hebt.
Maar.....iemand die goed routes kan maken heeft met het bovenstaande rekening gehouden en meer via-punten ingevoegd.
Werk je een route bij dan moet je inderdaad niet blijven aandringen als hi iets niet wil doen, misschien is het wel een verboden richting
Groetjes
Fluppie
Je GPS herberekent en op je GPS zijn snelwegen toegestaan, en dat kan dus een probleem geven.
Dus beter thuis, op de PC terwijl je overzicht hebt.
Maar.....iemand die goed routes kan maken heeft met het bovenstaande rekening gehouden en meer via-punten ingevoegd.
Werk je een route bij dan moet je inderdaad niet blijven aandringen als hi iets niet wil doen, misschien is het wel een verboden richting
Groetjes
Fluppie
Ik werk als volgt.
Eerst de route van het internet openen en opslaan op uwen competoeter.
De route openen in Mapsource, dupliceren.
Dan kan je de twee routes vergelijken. .Je selkteerd de kaart van het internet in de linker kolom waar de afstand in vermeld staat. Die veranderd dan in de gele kleur. Daarna kan je bij het inzoemen tot 50m, zien aan de paarse kleur van het duplikaat waar de wijziging zit, deze kan je dan (het stuk weg dat afwijkt) verslepen naar de juiste weg, eventueel routepunten tussen plaatsen.
Zo zal je zien dat na alles te hebben gelijk gebracht de afstanden van de twee routes gelijk zijn.
ttz. De officiele route en het duplikaat.
Als het niet moest lukken kan je altijd eens met uwen brom....merken en gpsken langs komen. Maar wel eerst eens bellen of mail sturen.
Eerst de route van het internet openen en opslaan op uwen competoeter.
De route openen in Mapsource, dupliceren.
Dan kan je de twee routes vergelijken. .Je selkteerd de kaart van het internet in de linker kolom waar de afstand in vermeld staat. Die veranderd dan in de gele kleur. Daarna kan je bij het inzoemen tot 50m, zien aan de paarse kleur van het duplikaat waar de wijziging zit, deze kan je dan (het stuk weg dat afwijkt) verslepen naar de juiste weg, eventueel routepunten tussen plaatsen.
Zo zal je zien dat na alles te hebben gelijk gebracht de afstanden van de twee routes gelijk zijn.
ttz. De officiele route en het duplikaat.
Als het niet moest lukken kan je altijd eens met uwen brom....merken en gpsken langs komen. Maar wel eerst eens bellen of mail sturen.
Ben lid van BMW VL.
Degene die het laatst lacht,
is traag van begrip!!!
Degene die het laatst lacht,
is traag van begrip!!!
@Jowan,fluppie schreef:je kan ook het origineel laten berekenen, spaart je de naamgeving uit
Fluppie
Zoals fluppie het hier zegt bedoelde ik het ook.
Maar met het risico zoals hierboven besproken, als er iets veranderd is aan de huidige situatie ten opzichte van de vorige update.

-
VoskenGSA
Als je geen duplicaat maakt, kan je niet meer vergelijken waar er een afwijking gemaakt is na de herberekening tov de originele route.
En wees gerust dat er afwijkingen zijn na het herberekenen.
Als je deze herberekeningen niet aanpast kan je deze route ook rijden, maar dan kun je wel eens een paar leuke baantjes missen...
Als je deze herberekeningen niet aanpast kan je deze route ook rijden, maar dan kun je wel eens een paar leuke baantjes missen...
Da klopt.avrider schreef:Als je geen duplicaat maakt, kan je niet meer vergelijken waar er een afwijking gemaakt is na de herberekening tov de originele route.