Gel-batterij defect - nieuwe lader

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
mmmm

Gel-batterij defect - nieuwe lader

Bericht door mmmm »

Hallo,

Heb een 1150gs twin spark van begin 2003 met een gel-accu, ongeveer 20.000 km gereden.

Nu twee weken terug ging ik nog eens rijden (had 3 weken stilgestaan). Ik start en alleen wat geratel, batterij PLAT. Ik start hem met startkabels en rijdt een 30-tal km tot een gekende motorzaak in Lier. Ik stop en start eens opnieuw, alweer geratel. Batterij was dus niet herladen. Ik vraag raad, geen probleem (komt blijkbaar veel voor met 1,5 jaar oude accu's), nieuwe batterij, wat werk en zeker de nieuwe optimate NIET kopen want die is NIETS waard voor gel-accu's, integendeel ze gaan er blijkbaar onmiddellijk kapot van. En om de 2 weken MOET ik mijn batterij opladen met de nieuwe BMW-lader (114 €) en hem na het groen lichtje onmiddellijk loskoppelen en nog veel meer goeie raad (ik ben dan wel 50 en rijdt bmw sinds 1983 maar ja ).
End of story nieuwe batterij, werk, lader (want anders was mijn nieuwe batterij binnen de korste keren weer naar de kl*) 289,78 €.

't Zal mij leren .....(of mis ik de point ?).

Marc
Frans

Bericht door Frans »

Als ge regelmatig een toerke doet met uw machien dan hebde al diene pruts niet nodig. zelfs tijdens de winter zijn er mooie dagen.
brit

Re: Gel-batterij defect - nieuwe lader

Bericht door brit »

End of story nieuwe batterij, werk, lader (want anders was mijn nieuwe batterij binnen de korste keren weer naar de kl*) 289,78 €.

't Zal mij leren .....(of mis ik de point ?).
ik zou een gewone batterij gekocht hebben. bijgevolg hoef je dan je optimate niet in de vuilbak te gooien en hoef je die schandalig duur geprijsde bmw lader niet te kopen.

denk dat dat een mogelijke point is

grtz
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Is er een probleem met de optimate en een gel batterij?,het is het eerste wat ik daar van hoor.....
Andalousie 09/2018
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Mannen,

Alvorens een conclusie te vellen zou ik toch wel even graag hebben dat dit onderzocht wordt door de dealer, men kan zo makkelijk zeggen : fout van je Optimate, koop een BMW lader. Misschien wel een probleem voor de CAN-Bus motoren, maar voor anderen ???

Een dealer die Optimate in z'n uistalraam heeft staan zegt dan weer iets anders ... :? Misschien toch een duidelijker oordeel of tweede opinie vragen :shock:

Misschien was er wel een fout in de batterij :?: Wie zal het zeggen :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
brit

Bericht door brit »

wel jürgen, ik denk ook zoiets. het is gemakkelijk de oorzaak bij de batterijlader te plaatsen.

moest ik het zijn, dan had ik zelfs helemaal het verhaal van de batterijlader niet ter sprake gebracht. denk dat het een kl$tebatterij was (dat de dealer in garantie moest vervangen).
archi

Bericht door archi »

Hallo,

heb een maand of twee de Optimate op een 1150RT 2003 met gel batterij staan. Tot nu toe geen enkel probleem.

Het is wel zo dat als je zonder BMW handschoenen rijdt, je gaskabel kapot gaat. Als je geen BMW broek aanhebt, kan het zadel breken en zonder BMW laarzen breekt de schakelpedaal gegarandeerd af.

Eric
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ook ik vind het spijtig dat dealers zulke verhalen hun klanten durven wijsmaken. Een gel batterij heeft min of meer dezelfde struktuur als een normale lood/zuur batterij en is perfect te onderhouden met een Optimate III. De uitgangsstroom van zo'n toestelletje bedraagt slechts 0,6A, 12 Watt maximaal. Dus een verhaal ophangen dat die dingen je batterij om zeep helpen is toch wel zéér ver gezocht. Ik gebruik meerdere Optimates en tot volle tevredenheid. Eén ding wil ik wel vermelden. Die tussenstekker haal je er best tussenuit. Want bij slecht kontakt van die stekkertjes durft je Optimate in de war geraken en geeft dan dikwijls een melding dat je batterij aan het einde van zijn loopbaan is. Dus afknippen die handel en er direct een BMW stekkertje aanzetten.
Enheuu....nog 15 minuutjes en het is Nieuwjaar. Aan allen die dit lezen dus een plezierig 2005 met vele onbezorgde kilometertjes. :D
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

archi schreef:
Het is wel zo dat als je zonder BMW handschoenen rijdt, je gaskabel kapot gaat. Als je geen BMW broek aanhebt, kan het zadel breken en zonder BMW laarzen breekt de schakelpedaal gegarandeerd af.
:D Hangt ook van de dealer af vind ik, maar ze durven wel eens proberen hoor, de sloebers :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie