schermverhoging

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

de witten schreef:Heeft hier iemand ervaring van geen scherm te hebben op de gs?

Denk dak der het mijnen zal afhalen, om minder lawaai rond mijnen kop te hebben, en meer roadster achtig te kunnen genieten.

maar is maar een gedacht hoor.
Ik heb het al gedaan maar het heeft niet veel zin. Je hebt evenveel lawaai, maar wel geen turbulentie. Ik denk dat je beter af bent met zo'n opzetstuk.
den boete

Ingekort scherm

Bericht door den boete »

Ik heb mijn scherm ongeveer met 1/3 ingekort, en dat in de laagste stand gemonteerd.
Ik heb nu toch nog goede bescherming tot aan schouderlijn, mijn hoofd zit in een nagenoeg turbulentievrije (h)eerlijke windstroom.

Hoe heb ik dat gedaan ? Met schilderstape een zone afgeplakt, dan met behulp van een rolmeter enige richtpunten uitgezet. Met het deksel van een Tupperware-pot als mal de gewenste ronding uitgetekend. Dan voorzichtig met een klein slijpschijfke zowat 1 mm naast de gewenste rand afgesneden. Daarna bij gewerkt met een bandschuurmachien. Final-touch met heel fijn schuurpapier. Alles samen +/- 1 uurke werk.
Beter de eerste keer iets te weinig afzagen, proefritje, en indien nodig meer afzagen.

Succes iedereen.
Ik kan geen foto's plaatsen, maar voor meer info mail je maar eens.
de witten
Contacteer:

Re: Ingekort scherm

Bericht door de witten »

Ik rij zonder scherm, prachtig .wind, geen lawaai en 150 is toch prima te doen ( afain toch 20 km)
Eigenlijk rij ik 1200 gs R

http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewt ... c&start=30
Wat ik wel zoek is iest om de tellerplaat af te dekken.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

ik heb vandaag het grote model van verholen aangekregen en het er zojuist op gemonteerd (duurt nauwelijks enkele minuten). exact 10 dagen na bestelling via internet was het hier. op het eerste zicht ziet het er wel stevig uit. het staat wel recht in mijn zichtsveld, hopelijk stoort dat niet tijdens het rijden maar misschien let ik er nu wel extra op en gaat dat na verloop van tijd gewennen.
ik moet nu de juiste stand nog zoeken maar ik heb voorlopig het gewone GS scherm in zijn normale stand teruggezet en ga van hieruit beginnen. heeft er iemand misschien al ervaring met de juiste stand zoeken? in welke stand zet je best het GS scherm en hoe het Verholen stukje? ik ben 1m90 groot.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Oeps, was een tijdje geleden dat ik hier nog gekeken heb.

Montage is inderdaad zoals op de foto. Ik heb ook het meegeleverde aluminium plaatje onder de inbusschroeven geplaatst. Ik denk dat dit als bescherming voor het scherm dient.

Mijn scherm staat in de middelste stand en het schermpje iets vertikaler (ik ben 1,85 m)

Verzendingskosten waren indertijd 15,- EUR
Hans

Bericht door Hans »

GS Guy schreef:... het staat wel recht in mijn zichtsveld, hopelijk stoort dat niet tijdens het rijden maar misschien let ik er nu wel extra op en gaat dat na verloop van tijd gewennen.
Guy, als je motor op de middenbok staat, en jij gaat er dan opzitten, dan staat de motor niet horizontaal, :) en zit het opzetstuk zéker in je gezichtsveld. Ik ben ook 1.90m, heb het hogere Tourer-scherm, en met dat opzetstukje kijk ik, rijdend, net erover.
GS Guy schreef:ik moet nu de juiste stand nog zoeken maar ik heb voorlopig het gewone GS scherm in zijn normale stand teruggezet en ga van hieruit beginnen. heeft er iemand misschien al ervaring met de juiste stand zoeken? in welke stand zet je best het GS scherm en hoe het Verholen stukje? ik ben 1m90 groot.

Scherm in de meest rechte stand, en het opzetstuk net niet in het verlengde van het scherm, maar in een kleine hoek, dus bijna helemaal verticaal.

mvg
Hans
Afbeelding
NickSmolly

schermverhoging

Bericht door NickSmolly »

Ik ben nogal klein 1.72 meter, daarom heeft het een tijdje geduurd eer ik een GS heb gekocht.
Nu sinds maand bezitter van blauwe 1200 GS.
Ik rijd graag met open helm en dacht ook zo'n schermverhoging te kopen.
Wat is het beste voor de 1200 GS en heb ik dan een goed zicht ?
Zijn er hier in België verkooppunten of moet je dit via internet bestellen ?

Nick
LOVE BMW AUTO EN MOTOR
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

Hier de beloofde eerste ervaring van mijn schermverhoging van Verholen:

1. na het uittesten in de verschillende standen is de voor mij meest geschikte stand van het scherm de gewone stand van het GS scherm en daarop het verhoogje. (ik ben 1m89)
2. stevigheid: tot 140 km/h nog geen krimp gegeven.
3. stoort helemaal niet qua zicht
4. minder turbulenties dan voorheen, op sommige ogenblikken is dit meer merkbaar dan op andere. afhankelijk van de windsterkte, de snelheid en windrichting denk ik. ik kan nu wel makkelijk met open vizier rijden. af en toe doe ik eens een test door mijn hoofd een vijf à tiental cm hoger te steken en dan merk je duidelijk het verschil: meer wind, meer turbulenties, meer lawaai.

Geen verloren aankoop zou ik dus zeggen.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Frans

Bericht door Frans »

Leve het opzetschermpje, ben 1,76 m ,staat erop bij rs en gs en verminderd de turbulenties, Om het te regelen houd uw hand voor uw helm en voel op welke hoogte de rijwind op uw helm komt ,zo kunt u de hoogte van het schermpje aan passen, ik heb wel het schermpje met de 2 glijstaafjes
Mark

Bericht door Mark »

Als ik het goed zie, moeten er dus geen gaatjes geboord worden in het scherm om het Verhoelen opzetstukje te moenteren en blijft het scherm dus ongeschonden. Klopt dit?
chiepe

Bericht door chiepe »

Yep...
NickSmolly

schermverhoging

Hallo,

Heb vorige week vrijdag ook een schermverhoging aangeschaft van Touratech. Dit had ik voor het eerst opgemerkt bij de GS-rit voor beginners bij een aantal doorwinterde GS'ers.

Omdat ik dit toch eens in het echt wilde vastnemen ben ik naar Apeldoorn gereden, waardat men in een officiele BMW dealer ook deze assecoires van oa Touratech verkoopt. Hierbij ook nog eens mijn 1ste 1000 km gehaald. Mooie winkel daar in Holland.

Enkel weer sloeg wat tegen. Veel wind. Maar daar hielp het ter plaatse gemonteerde schermpje dan weer tegen.

Daaaaag
LOVE BMW AUTO EN MOTOR
Ed Vollegaas
Contacteer:

Bericht door Ed Vollegaas »

Hey Nick,
Wat heeft je dat gekost, ben zelf van Mortsel en zie op de Krijgsbaan regelmatig nen blauwe passeren met windschermverhoging. Ben jij dat soms? Kan ik je eens contacteren, of jij mij? Wil het eens van dichtbij zien, dat zegt altijd meer dan tientallen foto's.
roetjes Ed.
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
NickSmolly

Schermverhoging

Hi Ed,

Ik rij welleens over de Krijgsbaan, maar ik heb mijn schermpje nog maar van afgelopen vrijdag en ben langs ginder niet meer gekomen.

Het schermpje koste 75 euro in de winkel in Apeldoorn Nederland. Dit is 5 euro meer dan in de catalogus van Touratech, maar dan moet je daar nog verzendkosten bijrekenen. Dus duurder is het niet. Wel een eindje rijden. Maar winkel is de moeite. Er staan verschillende BMW's met assecoires uitgerust in de showroom.

Je kan me contacteren op GSM : 0473/37.10.51

Ik woon te Edegem, vlakbij dus.

Nick
LOVE BMW AUTO EN MOTOR
Ed Vollegaas
Contacteer:

Verhoogd scherm

Bericht door Ed Vollegaas »

Hoi Nick,
bedankt voor je reactie, zal je één dezer dagen contacteren, momenteel zit ik zonder moto, nog maar eens in de garage voor problemen met electronica. Zo gauw ik terug op twee wielen sta spreken we een keertje af.
Groetjes Ed.
GSM: 0486/917.919
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
patjeboemboem

Bericht door patjeboemboem »

Ik ben 1.85 m en heb last van turbulentie en van veel lawaai en heb dan maar heb het schermpje bestel bij motorrad / verholen. Kost in het totaal , verzending inbegrepen 101.47 euro. Hopelijk past het op mijn R850R en zal het efffect voldoende zijn . Ik laat amvast iets weten.

Patriek uit Brugge
Lukkie

verhoogd scherm voor R1200GS

Bericht door Lukkie »

Heeft er iemand ervaring met de verhoogde schermen van Wunderlich? (ERGO-screen en Xtreme-screen).
Deze zijn resp. 15 cm en 10 cm hoger dan het standaard scherm. Ziet er degelijk materiaal uit, maar dat heeft ook z'n prijs (195 en 179 Euro excl verzendkosten)

groeten, Lukkie
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Gisteren ergo van W. erop gemonteerd.
Een 60km getest : + winddruk en turbulentie veel minder.
- ik ben 1,72 en denk dat ik wat klein ben voor dit scherm. Het regende vrijdag gans de voormiddag en ben met de auto naar Wunderlich gereden. Moest ik het opnieuw doen zou ik met de motor gaan zodoende kan je de schermen eens testen.
Het hoogste gedeelte vh scherm zit nu in mijn gezichtsveld.
Volgende week donderdag vertrek ik op Corsicatrip (4500km) en zal hier op Pinksteren mijn gedacht van den ergo eens neer tikken.
Tegen begin juni is het goedgekeurd of te koop !
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

een mens vraagt zich toch af waarom de gs rijders zitten te vragen om verhoogde schermen, zadels en ideale zitpositie... :D

Afbeelding
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
GSERIK

Bericht door GSERIK »

Heb vorige week het Xtreme scherm gemonteerd van Wünderlich, eerste test was zalig, veel minder lawaai en turbulentie rond mijn helm.
Ik kan nu makkelijk met open vizier rijden tot 115 km/u.
In elk geval ik ben er heel tevreden van en vond al bij al de prijs nog meevallen (187 euro bij MSS)
R 1200 GS
Plaats reactie