K1 -- ABS met kuren

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GRUWEZ

K1 -- ABS met kuren

Bericht door GRUWEZ »

Heeft er iemand ervaring met een ABS met kuren op een K1 (of gelijkaardige model uit dezelfde periode)?

Op geregelde tijdstippen gaat het ABS lampje op mijn K1 knipperen. De moto is binnen geweest bij de dealer en daar zeiden ze dat er niets mis was met de ABS. Volgens hun diagnose was de storing te wijten aan een te lage batterijspanning bij het starten. Ze hebben de ABS gereset en klaar was Kees.

Maar na een paar ritjes begon de ABS lamp weer te knipperen. Ik heb toen zelf met een voltmeter de storingscode uitgelezen en inderdaad: te lage batterijspanning. Dus ik heb de ABS dan maar zelf gereset en gaan proefrijden. Na enkele km was het weer van dat: knipperend ABS lampje. En terug dezelfde foutcode: te lage batterijspanning.

Batterij is getest en goed bevonden.
Alternator geeft voldoende laadstroom.
Moto ligt altijd aan druppellader in de garage.

Het is nu al zo ver gekomen dat ik altijd een elektrisch draadje meeheb in de bakjes van mijn K1. Zo kan ik onder de baan mijn ABS resetten. Maar het is natuurlijk geen zicht en bovendien heb ik geen goesting om telkens te stoppen om die boel te resetten.

Enig idee wat er verkeerd zou kunnen? Toch een defecte stuurdoos?

Alvast bedankt voor de info.
Rik Gruwez
Brugge
Laatst gewijzigd door GRUWEZ op 22 mei 2006, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
flyingbrick

Bericht door flyingbrick »

tja Rik, dat draadje zit ook in mijn 'handschoenkastje' en ik heb het ook af en toe eens nodig. Vorig jaar heb ik de afstand van één van de sensors een beetje moeten bijregelen en toen was het plots een hele tijd goed. Maar tegenwoordig gaan het 'heel af en toe' weer eens mis :( De batterij enz... is allemaal ok, en toch!
Maar dat is natuurlijk geen antwoord op je probleem .... geen idee dus.
Plaats reactie