2720 routegeheugen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

ferre10

Bericht door ferre10 »

johanGS,
de 2610 werkt niet met de nieuwste versie 8 NT.zal dus niet voor u zijn.
ps
ik zit dit jaar ook in het zwarte woud van 10 tot 17 /7
kunnen we is een pint drinken
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

neen, je 2610 loopt op versie 8 kaarten, daar zijn voor zover ik weet geen problemen mee

fluppie
janp

Bericht door janp »

Versie 8.02 lost dit probleem niet op.
Ik heb 12 routes in mapsource gemaakt. Per stuk 250km, en alle routes hebben maar 10 of minder routepunten, waarvan 2 echte waypoints. Ik krijg 9 routes ingeladen, bij nr.10 zegt de 2720 dat het geheugen vol is. Maakt niet uit of ik ze allemaal in 1keer probeer te laden of stuk voor stuk. Het geheugen helemaal wissen maakt ook niets uit.. (wis alles in mijn gegevens..)
Dit is echt vreselijk vervelend zo vlak voor de vakantie....

groeten Jan
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Jan, ik begrijp dat dit verschrikkelijk vervelend is. We denken er niet anders over.

Overloop je routes nog eens: kan je stukken weglaten bv de heen- op terugreis tot aan het einde van de snelweg enz.
De meeste klanten die problemen hadden heb ik mits veel prutsen kunnen helpen en zijn allemaal op reis vertrokken met al hun routes.

Veel succes ik hoop dat we gauw een software update krijgen die dat allemaal in orde maakt

Fluppie
TonTon

Bericht door TonTon »

als ik da hier allemaal zo lees dan ben ik nog zo slecht niet af met mijn ouwe SP III , alleen moet ik de routes apart inladen maar dat geeft niet veel extra werk....ik heb nu 11 routes klaar staan voor de Vogezen , ik maak wel niet veel waypoints ( heb er zo'n 20 voor de vakantie naar de Vogezen ) aan omdat ik toch nooit laat herberekenen , daar is de SP III te traag voor , als ik van de route moet afwijken dan kijk ik gewoon hoe ik er weer opgeraak...
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

SP 3 is een schitterend machineke, maar ik ben er van overtuigd dat ook de problemen van de 2720 opgelost geraken
De SP 3 was in het begin ook geen toonbeeld van stabiliteit

Fluppie
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

iemand toevallig weet of die problemen ook gelden met de 2820?
GS 1200
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Goeiemorgen Stbie

we vermoeden van wel al kunnen we dat nog niet weten, hij is er nog niet. Maar ik ben er vrij gerust in dat dit probleem opgelost geraakt.
Misschien heb ik zonet nog een stukje van de puzzel gevonden, wacht nog op bevestiging van een klant.

Groetjes

Fluppie
janp

Bericht door janp »

Het is me uiteindelijk gelukt om alle routes in de 2720 te krijgen. Ben alle routes nog es doorgelopen, hier en daar wat via punten verwijderd, cq bijgeplaatst. Daarna alles stuk voor stuk in de 2720 gezet, en dat ging opeens probleemloos!! Kon er zelfs nog meer routes bijzetten. In totaal nu 14 routes, 30 echte waypoints, 140 via punten. Het mapsource bestand is 800kb. Geen idee waarom het nu wel werkt, kan in ieder geval onbezorgd op vakantie. 3 weken lekker sturen in Oostenrijk :)

Groet Jan
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

en dat we u daar veel plezier bij wensen

Fluppie
Jo GS

Bericht door Jo GS »

Ik heb hier een trip van 4500km kleine wegen verdeelt over 9 ritten
Zou er iemand willen proberen die in de 2720 te krijgen
Bij interesse stuur mij uw E Mail adres, ik stuur de routes door
Heb nog altijd twijfels een 276 of een 2720

Johan
shost

Bericht door shost »

misschien een tip voor diegene die de routes niet in de 2720 krijgt,

wijzig wat aan de via-punten, doe er wat bij of neem er wat weg,
blijkbaar gaan de routes er dan plots wel in.

Ik heb het zo klaargespeeld en janp ook
waarom het zo lukt? ...

succes
R1200RT - 73000km http://www.eamc.be
Jo GS

Bericht door Jo GS »

Dan ben ik toch beter met een 276 daar gaan ze er wel in zonder gefoefel
Zelfs met alle 9 routes in een file, probleemloos overzetten naar de 276

Johan
HanzThePanz

Bericht door HanzThePanz »

Het zal wellicht aan mij liggen, maar gelukkig kent mijn 2720 al deze problemen niet. Ik heb ruim 3000 km aan routes in het geheugen staan en ik kan daar m'n aanstaande vakantie van 4 weken in de Pyreneeën ook nog bij proppen. Ik heb versie 5.0 van de firmware en gebruik de NT 8.02 CD met daaroverheen de 6.10.2 update van MapSource.

Ik lees ook allerlei blaartrekkende verhalen over flitspaal-bestanden die de 2720 op tilt doen slaan. Ook daar heeft mijn 2720 totaal geen last van.

Kortom, ik ben en blijf uiterst tevreden over mijn 2720. Is dat toeval?
Don't fix it if it ain't broken...
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

zonet de nieuwe software (versie 6) geïnstalleerd en geen verandering voor dit probleem.
Ik heb gevloekt.... dat mag al eens. De mail naar support is vertrokken.

Fluppie
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

We kregen zonet een mail binnen van Garmin USA met een voorlopige oplossing. Ik weet dat het nog niet je dat is, maar het werkt, ik kreeg 50 routes in een 2720, allemaal buitenlandse reizen, met daarbij alle probleemroutes van onze klanten.
De definitieve oplossing zou met de volgende software update komen.

ga als volgt te werk

stuur 5 routes naar je 2720
zet de GPS af
wacht 15 seconden
stuur 5 routes naar de 2720
enz.

een opgeluchte Fluppie
luc gs

Bericht door luc gs »

Ben terug uit het zonnige Zuid-Frankrijk.
Mijn 14-daagse reis had ik thuis voorbereid en alles ingeladen in mijn 2720 en absoluut geen enkel probleem gehad met de werking ervan.
Prachtig toestel,moest het veel vroeger aangeschaft hebben.
Enige nadeel was dat terug de Nederlandse stem op de proppen kwam in plaats van ons Vlaamse Truus,maar denkelijk ligt daar de fout bij mijzelf.
Walt

Bericht door Walt »

fluppie schreef:We kregen zonet een mail binnen van Garmin USA met een voorlopige oplossing. Ik weet dat het nog niet je dat is, maar het werkt, ik kreeg 50 routes in een 2720, allemaal buitenlandse reizen, met daarbij alle probleemroutes van onze klanten.
De definitieve oplossing zou met de volgende software update komen.

ga als volgt te werk

stuur 5 routes naar je 2720
zet de GPS af
wacht 15 seconden
stuur 5 routes naar de 2720
enz.

een opgeluchte Fluppie
Bedankt Fuppie, :D
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Graag gedaan, Walt
ferre10

Bericht door ferre10 »

fluppie kan voorlopig terug slapen :lol: :lol: :lol:
ferre
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Ge moogt zeker zijn Ferre, het zijn spannende weken geweest, nu nog een updaatje en we kunnen in winterslaap :lol:
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

@Jo GS (en al de rest): op de 2820 doet hetzelfde probleem zich voor met jouw 9 routes en 4500 km.

Ik ben nu eens de 9 routes aan het herberekenen om te zien of dat iets uitmaakt (waarschijnlijk niet dus) en zal straks de procedure van fluppie eens volgen (eerst 4 uploaden, gps af, dan de 5 uploaden).

Toch straf dat het probleem ook in de 2820 nog steeds zit ... niet zo goed bezig van Garmin.
GS 1200
jakke

Bericht door jakke »

stbie schreef:@Jo GS (en al de rest): op de 2820 doet hetzelfde probleem zich voor met jouw 9 routes en 4500 km.
Ik ben nu eens de 9 routes aan het herberekenen om te zien of dat iets uitmaakt (waarschijnlijk niet dus) en zal straks de procedure van fluppie eens volgen (eerst 4 uploaden, gps af, dan de 5 uploaden).
Toch straf dat het probleem ook in de 2820 nog steeds zit ... niet zo goed bezig van Garmin.
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de 2820 enkel verschilt in de extra van MP3 en bluetooth, voor de rest is het, denk ik, identiek dezelfde software.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
ferre10

Bericht door ferre10 »

het was toch al aangekondigd dat de 2820 in princiepe hetzelfde toestel was met uitzondering van een paar extra toeters en bellen. :?:
ferre
jakke

Bericht door jakke »

ferre10 schreef:het was toch al aangekondigd dat de 2820 in princiepe hetzelfde toestel was met uitzondering van een paar extra toeters en bellen. :?:
ferre
Zeker, maar men zou toch verwachten dat er aan de software toch wat gesleuteld zou worden. :wink:
Om de eventueel kleine problemen uit de wereld te helpen. :!:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie