Tweede motor verzekeren
Moderator: GVN
Tweede motor verzekeren
Hey folks,
Daar ik mijn 2e motor toch niet verkocht krijg zou ik hem eventueel terug willen inschrijven.
Zijn er hier op het forum nog mensen die 2 moto's verzekerd hebben, zijn hier speciale aanbiedingen voor, je kan immers toch maar met één machien tegelijk rijden, of moet hiervoor ook de volle pot betaald worden.
ter info: moto1 BMW K1100RS '95
moto2 Yamaha TDM '91
Daar ik mijn 2e motor toch niet verkocht krijg zou ik hem eventueel terug willen inschrijven.
Zijn er hier op het forum nog mensen die 2 moto's verzekerd hebben, zijn hier speciale aanbiedingen voor, je kan immers toch maar met één machien tegelijk rijden, of moet hiervoor ook de volle pot betaald worden.
moto2 Yamaha TDM '91
Re: Tweede motor verzekeren
k betaal maar 80 % voor de 2 de motor en 60 % voor de derde (die weg is)jerryb schreef:Hey folks,
moto2 Yamaha TDM '91
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
-
PVC
Ik ben verzekerd bij KBC...ik kreeg zelfs geen korting op de verzekering van mijn derde motor....was zelfs duurder dan mijn andere moto's...ja meneer, die motor heeft sportkenmerken...382 euro voor BA + rechtsbijstand...ik heb er ook een autoverzekering lopen....jerryb schreef:Hey folks,
en heb nu deze verzekeringen opgezegd en mijn derde motor verzekerd voor 160 euro + 10 voor rechtsbijstand bij een makelaar. De andere verzekeringen volgen op vervaldag, dus even uitkijken...
was ook verzekerd bij kbc en ben ook vertrokken....... naar een dochter van kbc en daar kan het dan wel.....PVC schreef:Ik ben verzekerd bij KBC...ik kreeg zelfs geen korting op de verzekering van mijn derde motor....was zelfs duurder dan mijn andere moto's...ja meneer, die motor heeft sportkenmerken...382 euro voor BA + rechtsbijstand...ik heb er ook een autoverzekering lopen....jerryb schreef:Hey folks,
en heb nu deze verzekeringen opgezegd en mijn derde motor verzekerd voor 160 euro + 10 voor rechtsbijstand bij een makelaar. De andere verzekeringen volgen op vervaldag, dus even uitkijken...
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
r1200 gsa Black
verzekering
Ik ben zelf bankier / makelaar .
2° voertuig (auto of motor) is steeds met korting te verzekeren.
Voor info kijk op de centea site in gemeente kapellen.
Dan kom je bij ons terecht.
groeten.
2° voertuig (auto of motor) is steeds met korting te verzekeren.
Voor info kijk op de centea site in gemeente kapellen.
Dan kom je bij ons terecht.
groeten.
Leef vandaag - denk niet aan morgen - maar vergeet overmorgen niet !
-
MiGSel
- Contacteer:
Ik heb 1 auto en 2 moto's verzekerd bij Touring.
Auto ongeveer 300 euro, de twee moto's 120 euro (per stuk).
Toen ik met de tweede moto afkwam, pruttelden ze wel wat tegen omdat het laag tarief moto maar geldt als je ook een auto verzekert. 1 auto <> 1 moto dus.
Voor een tweede moto aan gunsttarief zou ik dan ook 2 auto's moeten verzekeren. Maar uiteindelijk was het toch OK voor 1 auto + 2 moto's.
Salut,
Michel
Auto ongeveer 300 euro, de twee moto's 120 euro (per stuk).
Toen ik met de tweede moto afkwam, pruttelden ze wel wat tegen omdat het laag tarief moto maar geldt als je ook een auto verzekert. 1 auto <> 1 moto dus.
Voor een tweede moto aan gunsttarief zou ik dan ook 2 auto's moeten verzekeren. Maar uiteindelijk was het toch OK voor 1 auto + 2 moto's.
Salut,
Michel
Hangt ervan af hoe vaak je met je tweede motor rijdt en als ze beiden op de weg komen.... samen met wat goodwill van je verzekeraar is het opgelost voor niks!
stel dat je maar een paar keer per jaar je tweede motor uithaalt (bijvoorbeeld een oldtimerke). Gewoon even bellen naar de verzekeraar dat de plaat op je andere motor hangt OM EEN TESTRIT TE MAKEN... wegens verkoop. En je verzekeraar zal zeggen, ok doe maar ik ben op de hoogte. Zo simpel ist.
komen beide voertuigen samen op de weg... bijvoorbeeld een voor meneer en een voor mevrouw, dan kan het niet
(en waarom niet... omdat je maar 1 nummerplaat hebt tiens.)
verzekering
Joep
Heb nog eens geinformeerd bij mijn verzekering (Winterthur) voor 2e moto. Kan die ook niet verzekeren voor een kleinere prijs alleen voor dezelfde prijs (ong. 200 euro) als mijn eerste moto.
Makelaar heeft zijn best gedaan maar vangt zelf ook bot hogerhand.
Bartman
Heb nog eens geinformeerd bij mijn verzekering (Winterthur) voor 2e moto. Kan die ook niet verzekeren voor een kleinere prijs alleen voor dezelfde prijs (ong. 200 euro) als mijn eerste moto.
Makelaar heeft zijn best gedaan maar vangt zelf ook bot hogerhand.
Bartman
Is allemaal goed tot ter iest gebeurd.JH. schreef:Hangt ervan af hoe vaak je met je tweede motor rijdt en als ze beiden op de weg komen.... samen met wat goodwill van je verzekeraar is het opgelost voor niks!
stel dat je maar een paar keer per jaar je tweede motor uithaalt (bijvoorbeeld een oldtimerke). Gewoon even bellen naar de verzekeraar dat de plaat op je andere motor hangt OM EEN TESTRIT TE MAKEN... wegens verkoop. En je verzekeraar zal zeggen, ok doe maar ik ben op de hoogte. Zo simpel ist.
komen beide voertuigen samen op de weg... bijvoorbeeld een voor meneer en een voor mevrouw, dan kan het niet
(en waarom niet... omdat je maar 1 nummerplaat hebt tiens.)
Ik heb dat ook geprobeerd bij mijn makelaar.
Die zei doet het niet.
De enige oplossing om het zo te doen zei hij was zien dat je kon bewijzen dat je 1ste moto in de garage stond op de stijdstip van een ongeluk.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
r1200 gsa Black
Hierover gaat het dan ook in mijn visie...
Stel dat je twee motoren hebt...bijvoorbeeld ene dagdagelijkse en een pronkstuk dat je tijdens de zomermaanden slechts een aantal keren uithaalt.... waarom zou je die dan dubbel verzekeren....
Wil je er effectief met twee rijden (man/vrouw/zoon/familie...) wat is dan het probleem voor een extra verzekering te betalen... Die tweede motor rijdt dan ook effectief zijn km-ertjes per jaar.
Stel dat je twee motoren hebt...bijvoorbeeld ene dagdagelijkse en een pronkstuk dat je tijdens de zomermaanden slechts een aantal keren uithaalt.... waarom zou je die dan dubbel verzekeren....
Wil je er effectief met twee rijden (man/vrouw/zoon/familie...) wat is dan het probleem voor een extra verzekering te betalen... Die tweede motor rijdt dan ook effectief zijn km-ertjes per jaar.
De kortingen waarvan sprake hebben vooral te maken met wie er rijdt. Als je 5 motos hebt en je bent de enige bestuurder zal de kost lager liggen omdat je toch maar met één kunt rijden op het zelfde moment.
Enne, effe plaat zelf verhangen voor een toerke zou ik niet zomaar doen..
Enne, effe plaat zelf verhangen voor een toerke zou ik niet zomaar doen..
verzekering
Hejj,
Ik heb jaren 2 motors gehad.
Op het moment dat ik de 2e motor aanschafte had ik 75% no claim opgebouwd.
Van mijn verzekering kreeg ik deze opgebouwde no-claim korting niet op een 2e motor?? Hierover andere verzekeingsmaatschappijen benaderd en ook bij deze hetzelfde antwoord.
Wel kreeg ik 50% korting op de verzekering, maar geen schadevrije jaren waarop de no-claim gebasserd wordt als je overstapt naar een andere verzekeringsmaatschappij.
Op de 1e motor had ik dus 75% en op de 2e 50%. Toen ik de 1e verkocht heb ik de verzekering van de 2e stopgezet en van de 1e over laten schrijven naar de 2e. Dan kan het dus wel.
Oftewel: je wordt gewoon genaaid als ze de kans krijgen!
mzzl
Cees
Ik heb jaren 2 motors gehad.
Op het moment dat ik de 2e motor aanschafte had ik 75% no claim opgebouwd.
Van mijn verzekering kreeg ik deze opgebouwde no-claim korting niet op een 2e motor?? Hierover andere verzekeingsmaatschappijen benaderd en ook bij deze hetzelfde antwoord.
Wel kreeg ik 50% korting op de verzekering, maar geen schadevrije jaren waarop de no-claim gebasserd wordt als je overstapt naar een andere verzekeringsmaatschappij.
Op de 1e motor had ik dus 75% en op de 2e 50%. Toen ik de 1e verkocht heb ik de verzekering van de 2e stopgezet en van de 1e over laten schrijven naar de 2e. Dan kan het dus wel.
Oftewel: je wordt gewoon genaaid als ze de kans krijgen!
mzzl
Cees