pech onderweg
Moderator: GVN
-
filippe.deborger
pech onderweg
Gisterenmorgen met mijn GS in panne gevallen. In de gietende regen tussen 2 de en 3 de rijvak viel plots mijn motor uit. Nog een paar keer proberen terug te schakelen en in gang te bollen maar helaas ...
Daar stond ik dan , een 300 mtr voorbij de pomp van waarloos (kontich). Niemand die ook maar aanstalten maakte om te stoppen. Nochtans heel wat motards voorbij gevlogen zulle.
Enfin, de GS dan maar achteruit geduwd tot op de parking en mijn garage ( Geert Van Mol) gebeld. Die is me komen oppikken een kleine 40 minuten later. Dat was dus heel snel. Direct een vervangmoto gekregen en ik was tegen 11 uur al op het werk. Eerst terug naar huis om droge kledij aan te doen.
Vandaag achter de GS mogen gaan. Een relais van de bezinetoevoer was kapot geraakt. Die werd gratis vervangen , alsook de werkuren en de depannage waren gratis.
Desondanks dat dit mijn grootste nachtmerrie was om zo midden op de autostrade in panne te vallen ben ik achteraf toch zeer blij met de service die me gegeven is door mijn garagist. Ik hoop alleen .............. dat ik die niet meer nodig heb.
Ter info geef ik mee dat de vervangmoto een TDm850 was. Een plezant machien om es mee te bollen maar niet te vergelijken met mijne GS. De TDM was nochtans mijn alternarief voor een GS.
greetzzz
flippe
Daar stond ik dan , een 300 mtr voorbij de pomp van waarloos (kontich). Niemand die ook maar aanstalten maakte om te stoppen. Nochtans heel wat motards voorbij gevlogen zulle.
Enfin, de GS dan maar achteruit geduwd tot op de parking en mijn garage ( Geert Van Mol) gebeld. Die is me komen oppikken een kleine 40 minuten later. Dat was dus heel snel. Direct een vervangmoto gekregen en ik was tegen 11 uur al op het werk. Eerst terug naar huis om droge kledij aan te doen.
Vandaag achter de GS mogen gaan. Een relais van de bezinetoevoer was kapot geraakt. Die werd gratis vervangen , alsook de werkuren en de depannage waren gratis.
Desondanks dat dit mijn grootste nachtmerrie was om zo midden op de autostrade in panne te vallen ben ik achteraf toch zeer blij met de service die me gegeven is door mijn garagist. Ik hoop alleen .............. dat ik die niet meer nodig heb.
Ter info geef ik mee dat de vervangmoto een TDm850 was. Een plezant machien om es mee te bollen maar niet te vergelijken met mijne GS. De TDM was nochtans mijn alternarief voor een GS.
greetzzz
flippe
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Hé Filippe,
Is er ook een verklaring waarom dat dat ding kapot ging ?
Slechte serie of onverklaarbaar ?
Versleten lijkt mij toch wat te rap. Gelukkig zijt ge rap geholpen geweest.
Gr, Jakke.
PS : Ik ben u gisteren nog tegengekomen op de baan naar St-Niklaas.
Ik was met den Beemer en gij nu eens met Koekblik.
Is er ook een verklaring waarom dat dat ding kapot ging ?
Slechte serie of onverklaarbaar ?
Versleten lijkt mij toch wat te rap. Gelukkig zijt ge rap geholpen geweest.
Gr, Jakke.
PS : Ik ben u gisteren nog tegengekomen op de baan naar St-Niklaas.
Ik was met den Beemer en gij nu eens met Koekblik.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
filippe.deborger
hey Jakke,
khad u gezien (was op weg naar de looptraining) maar mijn hand was te traag omhoog. Geloof het of niet maar ik heb een verrekking door mijnen GS te duwen. Klinkt belachelijk he.
Die relais zou volgens Geert een probleem zijn bij een bepaalde reeks GS'en. Die zouden vorig jaar allemaal teruggeroepen zijn. Khoop dat er iets van aan is en dat ik van mijn problemen af ben
khad u gezien (was op weg naar de looptraining) maar mijn hand was te traag omhoog. Geloof het of niet maar ik heb een verrekking door mijnen GS te duwen. Klinkt belachelijk he.
Die relais zou volgens Geert een probleem zijn bij een bepaalde reeks GS'en. Die zouden vorig jaar allemaal teruggeroepen zijn. Khoop dat er iets van aan is en dat ik van mijn problemen af ben
DT50M- MT50 - CB500C - GSX550E - CB750Four - Fazer600 - ZX9R - R1200GS
Van dat duwen dat geloof ik best.filippe.deborger schreef:hey Jakke,
Gelukkig is het nog meegevallen eigenlijk.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
Dirk Pauwels
Hoi Filippe,
da's idd pech man, en daar kun je ter plaatse niets aan herstellen hé...Idd goeie service van de Geert. Da zie ik BMW service nog zo snel niet doen...Al moet ik daar wel bijzeggen dat het een klein beetje ook wel zijn schuld is, bij een belgische moto was die relais automatisch al vervangen bij een terugroep aktie of onderhoud, bij die van U (duitse parallel import) had dat door Geert moeten gebeuren. Maar 't is goed opgelost, khoop dat de Geert nu de relais serie nummers van zijn okkasies eens gaat nakijken om dat in de toekomst te vermijden.
Nog veel pechvrije (en turbulentievrije
) km's gewenst.
da's idd pech man, en daar kun je ter plaatse niets aan herstellen hé...Idd goeie service van de Geert. Da zie ik BMW service nog zo snel niet doen...Al moet ik daar wel bijzeggen dat het een klein beetje ook wel zijn schuld is, bij een belgische moto was die relais automatisch al vervangen bij een terugroep aktie of onderhoud, bij die van U (duitse parallel import) had dat door Geert moeten gebeuren. Maar 't is goed opgelost, khoop dat de Geert nu de relais serie nummers van zijn okkasies eens gaat nakijken om dat in de toekomst te vermijden.
Nog veel pechvrije (en turbulentievrije
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
chocoladepitje
- Contacteer:
pech onderweg
M'n ventje en ik (RT 1100 & GS 650) doen ook steeds onze moto's bij Geert Van Mol binnen voor onderhoud. Een "no-nonsens"-man & geen bla-bla... We zijn er erg tevreden van de service!
Nadine en Pat
Nadine en Pat
The mind is like a parachute, it only functions when its open.
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Onze foto's
Onze films
Onze foto's
Onze films
-
chocoladepitje
- Contacteer:
pech onderweg
Terechte opmerking. Was bij Selbach voor plaasten van zijkoffers. Was die ochtend enkele keren stilgevallen (in eerste en tweede) en heb 'em daar dan achtergelaten voor grondig (BMW) nazicht. Stilvallen in bocht en bij inhaalmanoeuvres is niet aangenaam. Hopelijk komt het in orde.
Nadine
Nadine
The mind is like a parachute, it only functions when its open.
Onze foto's
Onze films
Onze foto's
Onze films
Re: pech onderweg
Langs de autostrade zou ik ook niet stoppen.filippe.deborger schreef:
Niemand die ook maar aanstalten maakte om te stoppen. Nochtans heel wat motards voorbij gevlogen zulle.
Als je daar in panne valt zo snel mogelijk laten wegslepen en zeker niet op de pechstrook zelf beginnen herstellingen uitvoeren.
't is geen uitzondering als er een gestrande met panne door een (vracht)wagen worden meegesleurd.
Gele: wel snel , niet rap
Heb het ook aan de hand gehad , 2 jaar geleden, in de buurt van Koblenz. Mijn GS was 3 weken oud en had 1.600 Km. Viel om 13.00 uur in pan en om 20.00 uur kwam BMW Koblenz hem ophalen in dit nadat " die polizei"
er zich bij bemoeide, anders stond ik er misschien nog. Sindsdien is mijn vertrouwen in de BMW Service Card volledig weg. De Relais is wel in garantie vervangen ( Het probleem was al bekend bij BMW, de relais zou niet waterdicht zijn).
Hotel en taxi-kosten zijn wel vergoed, maar mijn € 40 aan telefoofkosten niet.
Normaliter zouden al die relais vervangen moeten zijn.
Ik kreeg een paar maanden na het voorval toch een oproepingsbrief van BMW.
er zich bij bemoeide, anders stond ik er misschien nog. Sindsdien is mijn vertrouwen in de BMW Service Card volledig weg. De Relais is wel in garantie vervangen ( Het probleem was al bekend bij BMW, de relais zou niet waterdicht zijn).
Hotel en taxi-kosten zijn wel vergoed, maar mijn € 40 aan telefoofkosten niet.
Normaliter zouden al die relais vervangen moeten zijn.
Ik kreeg een paar maanden na het voorval toch een oproepingsbrief van BMW.
Brief
Ja, mijne GS is van eind augustus 2004. Ik heb begin dit jaar een brief ontvangen van BMW i.v.m. die relais en is gratis vervangen geweest. Met diezelfde brief was ook een herprogrammering van het batterijladen voorzien : de batterij laadde niet voldoende op, naar 't schijnt (startmotor draaide inderdaad soms wat traagjes rond, ook na frequent rijden). Niet dat ik er om vraag, maar tot op heden nog niet in panne gevallen... (ik leun hierbij tegen mijn houten bureau) .
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Re: pech onderweg
Mooi is dat. Ik dacht juist te reageren op het feit dat er verschillende motards waren voorbijgevlogen.Gele schreef:Langs de autostrade zou ik ook niet stoppen.filippe.deborger schreef:
Niemand die ook maar aanstalten maakte om te stoppen. Nochtans heel wat motards voorbij gevlogen zulle.
Als je daar in panne valt zo snel mogelijk laten wegslepen en zeker niet op de pechstrook zelf beginnen
herstellingen uitvoeren.
't is geen uitzondering als er een gestrande met panne door een (vracht)wagen worden meegesleurd.
Waar is de solidariteit? Enkel op het forum of zo.
Verklaart Gele hier doodleuk dat hij ook zou doorgereden zijn. Begrijpe wie begrijpe kan. Hulp aan medemens (-motorijder)
nog nooit van gehoord. Ik werk op de autosnelwegen, en weet dus heus wel hoe gevaarlijk het langs de kant en
op de pechstrook is. Maar dat vind ik toch nog steeds geen reden om een gestrande collega voorbij te rijden.
Ik gruw van die 'ieder voor zich'-mentaliteit.
Trikke