R1150GS - in vuur en vlam !
Moderator: GVN
-
Peter B Boomerang
R1150GS - in vuur en vlam !
Hallo GS vrienden,
lang niets meer van me laten horen, en toch moet ik nu wel.
Heeft iemand onder jullie ervaring wat betreft beveiliging tegen oververhitting bij stationair draaien van de GS?
Was dit weekend (5/2/05) effe op 'verlof' te Tenneville in de Ardennen.
Wilde effe naar de winkel, start motor met choke, laat hem draaien met de intentie me ondertussen aan te kleden. Wat blijkt? Zie de foto's op de HP server.
http://www.hpphoto.com/servlet/com.hp.H ... d=24494748
Niet bepaald leuk. Da's het minste wat je kan zeggen!
4 auto brandblus apparaten, en 2 grote blussers hebben uiteindelijk de brand kunnen doven.
Morgen staat het stuk schroot bij de dealer. Benieuwd wat diens uitleg zal zijn.
Het kàn, toch niet dat er niet de minste beveiliging (stroom en - benzine onderbreking) is voorzien op de GS tegen eventuele oververhiiting waardoor gevolgen als deze kunnen.
Als dat zo is, dan nooit geen boxer meer! Weet dat dit na 3 boxers (80-PD en 1150) en 2 K's (75-1100) dan ook mijn laatste Duitse zogezegde kwaliteits motor was.
Never again!
Shame on you, bm double u...
Ik hou jullie verder op de hoogte na dus mijn dealer te hebben gesproken.
Weze gewaarschuwd,
Peter "B" Boomerang
Leuven België
Was dit weekend (5/2/05) effe op 'verlof' te Tenneville in de Ardennen.
Wilde effe naar de winkel, start motor met choke, laat hem draaien met de intentie me ondertussen aan te kleden. Wat blijkt? Zie de foto's op de HP server.
http://www.hpphoto.com/servlet/com.hp.H ... d=24494748
Niet bepaald leuk. Da's het minste wat je kan zeggen!
4 auto brandblus apparaten, en 2 grote blussers hebben uiteindelijk de brand kunnen doven.
Morgen staat het stuk schroot bij de dealer. Benieuwd wat diens uitleg zal zijn.
Het kàn, toch niet dat er niet de minste beveiliging (stroom en - benzine onderbreking) is voorzien op de GS tegen eventuele oververhiiting waardoor gevolgen als deze kunnen.
Als dat zo is, dan nooit geen boxer meer! Weet dat dit na 3 boxers (80-PD en 1150) en 2 K's (75-1100) dan ook mijn laatste Duitse zogezegde kwaliteits motor was.
Never again!
Shame on you, bm double u...
Ik hou jullie verder op de hoogte na dus mijn dealer te hebben gesproken.
Weze gewaarschuwd,
Peter "B" Boomerang
Leuven België
das kl""***!'è'§ète man
had je ergens een benzine lekje???
of eleltrische kabel die op een warm onderdeel is gesmolten???
of zal de inspecteur dat moeten uitmaken???
bij fille rijden word mijn RS ook redelijk goe warm en dan neem ik zo snel mogelijk de afrit en vervolg ik mijn weg langs kleinere wegen.
had je ergens een benzine lekje???
of eleltrische kabel die op een warm onderdeel is gesmolten???
of zal de inspecteur dat moeten uitmaken???
bij fille rijden word mijn RS ook redelijk goe warm en dan neem ik zo snel mogelijk de afrit en vervolg ik mijn weg langs kleinere wegen.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Peter B Boomerang
-
MiGSel
- Contacteer:
Re: gs in vuur en vlam
Om te beginnen, mijn deelneming Peter! Maar een luchtgekoelde motor wordt heet als je niet rijdt, dat is nu eenmaal zo hè. Een miniem benzinelekje is dan genoeg om de boel in de fik te zetten. En daar kan BMW volgens mij weinig aan veranderen, hoe erg het ook is voor jou.
Ik heb een bijna identiek verhaal gelezen op ADVrider een jaar geleden of zo. Daar leek het erop dat de man de oliedop niet op de cilinder had zitten en de motor stationair liet warmdraaien. BMW was in eerste instantie niet geneigd om tussen te komen. Ik weet niet precies hoe dat uiteindelijk is afgelopen, maar je kunt eens zoeken daar.
Sterkte,
Michel
Ik heb een bijna identiek verhaal gelezen op ADVrider een jaar geleden of zo. Daar leek het erop dat de man de oliedop niet op de cilinder had zitten en de motor stationair liet warmdraaien. BMW was in eerste instantie niet geneigd om tussen te komen. Ik weet niet precies hoe dat uiteindelijk is afgelopen, maar je kunt eens zoeken daar.
Sterkte,
Michel
-
Peter B Boomerang
Ik blijf erbij dat de oververhitting het gevolg is van de brand. Alle accessoires zijn deskundig en veilig geplaatst. Trouwens die verstralers branden niet op dat moment, ik bedoel dus dat ze uitgeschakeld waren.
Wanneer inderdaad door de hitte van de uitlaatbochten aan de cylinders het armatuur van de verstraler smelt en de koperen geleiders van de electriciteit gaan kortsluiten, tja dan zou het kunnen misschien. Maar dan zijn de valbeugels met daarop een bevestigingspunt voor verstralers van Wünderlich niet ok! Uiteraard gaat BMW zich terug trekken bij eventuele geschillen... U had er maar de originele Bmw valbaren moeten opzetten...
Peter "B"
Wanneer inderdaad door de hitte van de uitlaatbochten aan de cylinders het armatuur van de verstraler smelt en de koperen geleiders van de electriciteit gaan kortsluiten, tja dan zou het kunnen misschien. Maar dan zijn de valbeugels met daarop een bevestigingspunt voor verstralers van Wünderlich niet ok! Uiteraard gaat BMW zich terug trekken bij eventuele geschillen... U had er maar de originele Bmw valbaren moeten opzetten...
Peter "B"
Da's natuurlijk géén troost voor die arme Peter...
Sterkte, en keep the faith (in BMW...)
T
-
hanzie panzie
- Contacteer:
Aiaiaiaia,
Shit zeg, da's echt wel zwaar knudde ....
Ik heb zojuist een GS1150 in occazie gekocht en moet zeggen dat ik me er niet echt gerust op voel ....
Een motor waarmee je niet stil mag blijven staan is toch wel raar he .... wat moet je dan doen in de file ...telkens uitzetten en opnieuw starten?
Ik kan de foto niet zien ... kun je eventueel mailen?
Shit zeg, da's echt wel zwaar knudde ....
Ik heb zojuist een GS1150 in occazie gekocht en moet zeggen dat ik me er niet echt gerust op voel ....
Een motor waarmee je niet stil mag blijven staan is toch wel raar he .... wat moet je dan doen in de file ...telkens uitzetten en opnieuw starten?
Ik kan de foto niet zien ... kun je eventueel mailen?
Daar moet toch ergens iets mis geweest zijn...dat hij op zo een korte tijd vuur vat...te vol getankt ...overloop benzine....benzine gemorst..verdamping??
Ikzelf zal NOOIT een boxer laten warm draaien...altijd starten en onmiddelijk door rijden(winter en zomer), laag in de toeren houden ,tot bedrijfstemperatuur bereikt is.
Laatste nazicht bij BMW -dealer?
Ik hoop voor jou dat ze de fout vinden
Sterkte nog....
Ikzelf zal NOOIT een boxer laten warm draaien...altijd starten en onmiddelijk door rijden(winter en zomer), laag in de toeren houden ,tot bedrijfstemperatuur bereikt is.
Laatste nazicht bij BMW -dealer?
Ik hoop voor jou dat ze de fout vinden
Sterkte nog....
-
filerijder
bran d
ai ai ai. Dat moet zeer doen.
hoe lang heeft je gs zo staan stationair draaien?
2'? of 10'?
Stond ie al warm of was het een koud start.
Ik start mijn (3°)GS winter en zomer, neem nog juist de tijd om m'n handschoenen aan te doen of het poortje van de tuin te openen en rij weg. Een motor mag je niet onbelast warm laten draaien. Onbelast wordt een motor (gelijk dewelke) veel trager warm dan belast. En koud draaien is slijtachtig. Vandaar starten en rijden.
hoe lang heeft je gs zo staan stationair draaien?
2'? of 10'?
Stond ie al warm of was het een koud start.
Ik start mijn (3°)GS winter en zomer, neem nog juist de tijd om m'n handschoenen aan te doen of het poortje van de tuin te openen en rij weg. Een motor mag je niet onbelast warm laten draaien. Onbelast wordt een motor (gelijk dewelke) veel trager warm dan belast. En koud draaien is slijtachtig. Vandaar starten en rijden.
F650 (96) -> R1100GS (99) -> R 1150 GS (2002) -> R1200 GS (06) --> R 1200 GSA