Cilinderkoppen Loodvrije benzine

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
PeterVL

Cilinderkoppen Loodvrije benzine

Bericht door PeterVL »

Goeiemorgen allen,

Ik zal me even voorstellen aangezien dit mijn 1e post is op dit forum.
Ik ben Peter, 49 en woonachtig in de vlaamse ardennen, automechanieker van opleiding en reeds 25jaar motard en er zijn al wat machientjes de revue gepasseerd.(ben den tel kwijt)

Ik rijd al vele jaren offroad (momenteel yamaha tenere 700)
Maar het lijf is aan een serieuse revisie toe, scheur in pees schouder (artrose), scheur meniscus, en heup totaal versleten, maw ik ga het offroadrijden vaarwel zeggen en terugkeren naar de roots, den baanmoto en liefst enen mee zo min mogelijk electronica en carburateurs (vandaar pre85)
Nu ben ik wat aan het uitkijken om een boxer aan te schaffen, da heb ik nog niet gehad se :-)
Daarbij had ik een vraagje, hoe zit het met de kleppen in de culassen, passen jullie deze allemaal aan voor loodvrije benzine of rijden jullie met additief in de tank?
indien de culassen worden aangepast, welk prijskaartje (+-) moet ik daar bij in acht houden?
(als je de kopjes in de doos aflevert)

Momenteel valt mijn interesse op een R80RT 1984 (net voor de upgrade naar monolever) en naar een R65 (ook het model voor de monolever)
zou ze beide willen in de garage zetten, dan kan ik afwisselen. :grin: (ik hou van origineel en weinig aan verprutst)

Wat zijn jullie bevindingen met deze modellen?
Plaats reactie