Het lijkt er op dat de (binnen)kabel gebroken is. Deze zit gemonteerd tegen de linkerzijde van het huis waarin de meter zit en aan de linkerzijde van het voorwiel.
Vervangen duurt ongeveer 15 minuten.
Lid van de BMW Club Nederland
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
Heb ik ook al gehad...
De kabel was losgekomen van de km-teller.
Met wat gesakker en gepruts het schroefje terug kunnen aandraaien en hopla...alles weer picobello.
In het ander geval zal de kabel het begeven hebben.
Zelfde probleem natuurlijk...(gesakker en gepruts)
alvast bedankt voor jullie tips (door het gebrek aan een kmteller, weet ik ondertussen hoeveel liter in een tank kan ... wat een gesakker op de E40 !!)
ik heb het net geprobeerd, ik geraak er wel aan, maar het zit blijkbaar
verdomd goed vast ...
mag ik dit (aan het stuur) met een tang proberen los te krijgen of doe ik dan meer kwaad dan goed ?
Ik heb iig een mini vice-grip met lange bekken moeten inschakelen hoor, want sommige schroeven zijn behandeld met een soort teflon,zo dat desbetreffende minder makkelijk los kan komen ( ter preventie....).Was in mijn geval iig zo.
En jawel, we hebben opnieuw een winnaar !! Ook ik heb gisterenavond het plotse uitvallen van de snelheidsmeter mogen ervaren.
Ik zal dus ook tot de prutsers moeten gaan behoren hé . En hopen dat ik het gemaakt krijg met mijn twee linkse poten.
Bedankt voor de tips lui.
Jiepiejajooo jiepiejajeeeheee , met mijn beide linkse pollen toch een nieuwe kabel kunnen steken. En het werkt nog ook. Nu eens langs een flitskast rijden tegen 20 per uur teveel, dan weet ik een paar weken later zeker of mijn snelheid ook juist wordt aangeduid..... Of toch maar niet doen
Bingo weeral van dat. Had al eens problemen met R1100S. Sosm werkt hij en soms staat alles gewoon stil. Sensor achteraan met kabel is reeds vervangen. Gisteren weer alles stil en vanmorgen werkte alles opnieuw. Denk dat het te maken heeft met vocht want telkens begint het als ik op het werk vertrek en hij heeft in de ragen gestaan. Smorgens na een nacht in mijn garage werkt meestal alles opnieuw. Iemand tips of ideeën wat de oorzaak is?
vaak breekt de binnen kabel bij het wiel af.
BMW heeft in iedergeval bij de R1100Rs een tekorte kabel gemonteerd, waardoor de knik bij het wiel wat te scherp is.
Ik heb er zelf een iets langere Honda kabel op gezet en al 80.000 kM geen gezeik gehad.
Is dit een slecht seizoen voor kilometertellerkabels?
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
inderdaad, de binnenkabel gebroken.
Ik heb de ruit en het dashbord losgemaakt, kon toen met een tang de kabel losmaken. Nu handvast gezet, morgen een nieuwe halen en weer handvast zetten (hoeft er niks gedemonteerd te worden).
Bij mijn RT juist hetzelfde voorgehad, kabel gebroken maar alvorens
nieuwe te monteren de kabel flink ingevet en nooit meer problemen gehad. Preventief elke 10k km gecontroleerd.