France, ik kom eraan met mijn selfmade motor/caravan-trailer

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Danny Black Magic

France, ik kom eraan met mijn selfmade motor/caravan-trailer

Bericht door Danny Black Magic »

Op 05/06/06 is het DE grote doop van mijn zelfgemaakte motor/caravan-trailer....op 12/10/05 ben ik begonnen met mijn idee uit te werken...tijdens de maanden januari, februari tot halfweg maart heb ik niet verdergewerkt aan mijn trailerken....(veel te slecht weer).
Nu het weer wa beter is en de vakantie nie veraf meer is kon ik niet anders dan zéér snel verderwerken...En ja ik ga met mijn auto heel wat autosnelweg afrijden op't gemaksken om uiteindelijk met de motor de Gorges du Verdon te gaan verkennen....De testrit verliep vlekkeloos tegen een snelheid van 130 km/hr (jaja motor zat in de trailer...) en ook de kogeldruk leek goed te zijn (ongeveer een 60-70 kg). Je kan de hele samenstelling van de trailer volgen op mijn webstek: http://spaces.msn.com/dannyverbeke/ wie er wat op zoek gaat ontdekt dat men de foto's in het scherm kan uitvergroten en dat er onder elke foto tekst en uitleg staat over de bedoeling van het geheel. Wie echt nieuwsgierig is naar de gedachtengang voorafgaand aan de samenstelling kan een bezoekje brengen aan de weblog. De trailer is nog niet helemaal klaar, de zitbank-kussens zijn in de maak en ook de gordijntjes. Daarna het spel wat "opkuisen" en de belettering aan weerzijden.....Voor degenen die nu opperen dat ik door deze manier van reizen "minder" motorrijder ben....zucht... :x :x nog maar eens....ik ben wel degelijk lid van een motorclub en rij bijna elke zondag mijn ettelijke honderden kilmometerkes af...heb ook samen met mijn vrouwtje op mijnen R1100R naar Ierland gereden en naar Schotland...juist wij tweetjes.. 8) 8) ....hoe dan ook...bekijk de foto's en uitleg en het wordt eenieder zéééér duidelijk... :D :D Van zodra ik foto's heb van de trailer mét belettering en de bijhorende voortent van 3 x 4 meter zet ik ze eveneens op de webstek...Misschien breng ik anderen ook op gedachten?? :lol: :lol:
Laat gerust eens iets horen he jongens!! Ferme komplementen van Danny Black Magic with his litlle love-mobiel!! 8) 8) :P :P
Voor een volledige film-rondleiding klik je op volgende link: http://video.google.com/videoplay?docid ... q=selfmade

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Danny Black Magic op 05 aug 2006, 20:38, 4 keer totaal gewijzigd.
Shulty

Bericht door Shulty »

Knap stukje knutselwerk :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

schoon gedaan
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
jakke

Bericht door jakke »

Knap werk Danny !!!! 8)

De ideale slaapplaats voor de moto onder de Beemers, een........
R 1100 R. :lol: :lol: :lol: :lol:

Veel plezier er mee. :wink:

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Danny Black Magic

ironjakke schreef:Knap werk Danny !!!! 8)

De ideale slaapplaats voor de moto onder de Beemers, een........
R 1100 R. :lol: :lol: :lol: :lol:

Veel plezier er mee. :wink:

Bedankt hé jongens !!!! :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: Toch wa mensen die mijn knutselwerksken naar waarde weten te schatten :lol: :lol: Blijkbaar is er nogal wat interesse als ik de bezoekersstatistieken op mijn webstek ga bekijken.....amaai amaai!! En of ik er plezier aan zal beleven...grijns grijns :wink: :wink: Alleen zorgen dat het geheel goed stabiel staat wanneer ik er met mijn madam ga in "slapen" en mijnen beemer aan de deur staat te luisteren :P :P . Hoe dan ook, bezoek op tijd mijn webspace en je kan de avonturen van mijnen lovemobiel volgen, kzal de site blijven aanvullen met foto's van onze reis volgende maand. Saluu he jongens 8) 8) 8)
Danny Black Magic with his little pink pony and lovemobiel...
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Ziet er inderdaad zeer interessant uit. Knap staaltje van doe-het-zelf gehalte die menig mensen onder ons een vleugje van 'jaloersheid' naar boven brengt.

Stoffel ;)
Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

Danny,

Als ik uwen nick name zo lees, dan hoop ik dat uw grief nogal wat meer kan dragen dan uwe moto alleen. :shock:

In ieder geval veel reis- en ander genot. :wink:

Afbeelding
lerak

Bericht door lerak »

STERK!
Hier ga je veel plezier aan hebben!

Ga je aan de buitenkant geen deftige beugel ergens plaatsen om uwen beemer aan vast te maken 's nachts, of is dat er al ergens aan?
Of zet je de beemer binnen en slapen jullie buiten? :D

Prettige vakantie binnenkort!
K1200RS alias "The Yellow Cab"
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

volgens dat ik zie
staat de beemer in het midden en kunnen ze aan de zijkanten slapen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Danny Black Magic

lerak schreef:STERK!
Hier ga je veel plezier aan hebben!

Ga je aan de buitenkant geen deftige beugel ergens plaatsen om uwen beemer aan vast te maken 's nachts, of is dat er al ergens aan?
Of zet je de beemer binnen en slapen jullie buiten? :D

Prettige vakantie binnenkort!
Jaja ik denk ook da we daar genoeg plezier aan gaan hebben....Mijnen beemer zal op een meter tot twee meter van mij staan in de aangebouwde voortent van 3 x 4 meter, da beestje heeft daar dus plaats genoeg. 'k Zal hem goe vastleggen aan één van die ogen waar normaal de oprijschans in wordt bevestigd. Voor zij die na het zien van al dat leuks ook goesting zouden krijgen om zoiets in elkaar te steken....DOEN. Met de ervaring die ik nu heb zou ik het voor mezelf een pak goedkoper, eenvoudiger en sneller in elkaar kunnen steken....Ik ben vroeger lasser geweest maar voor de rest kan ik normaler wijze "geen kloten" (ambtenaarken he...) :oops: :oops: :oops: . Toch wordt een mens soms een stuk handiger en vindingrijker wanneer men plots verplicht wordt het ene probleem na het andere op te lossen gezien men een falen niet zou kunnen aanvaarden en er tal van mensen zouden staan lachen! :twisted: :twisted: het rare is dat nogal wat mensen in het begin van de werken het geheel geen schijn van kans gaven en er niets in konden zien. Precies of ze zagen een puzzel liggen van een paar duizend stukken maar hadden de foto op de doos/verpakking niet gezien om te weten wat het moest worden... :roll: :roll: :roll: Maar nu....tsssss er is me al de vraag gesteld of ik het nie zou verhuren :P :P en 'tis nog nie af!!! :shock: :shock: Misschien een roeping gemist... :roll: :roll: :roll: Motortrailerbouwer...of zoiets :lol: :lol: :lol:
Danny Black Magic

Tapisplain gelegd vandaag

Mannen...met een beetje tapisplain er nog in is da nog een ander zicht zenne!!Zoooooooooo schoon...... :lol: :lol: :lol:
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Yep, rooi lampkes in hangen en verhuren :oops:
Of frisco's verkopen, alles kan, enkel wa fantasie :lol:

Effe serieus, écht knap gedaan zenne, chapeau
Als je zoiets zélf maakt heb je d'r toch méér plezier van hé.

PS als ik een klein detaillekke mag zeggen, zet op beide wielen eens zo'n PVC wieldeksel, dat oogt nog mooierderderderrrrrrrr :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Danny Black Magic

Campi schreef:Yep, rooi lampkes in hangen en verhuren :oops:

Effe serieus, écht knap gedaan zenne, chapeau
Als je zoiets zélf maakt heb je d'r toch méér plezier van hé.

PS als ik een klein detaillekke mag zeggen, zet op beide wielen eens zo'n PVC wieldeksel, dat oogt nog mooierderderderrrrrrrr :wink:
Awel Campi ik denk er morgen achter te gaan....zoals ge ziet ben ik aan de laatste afwerking bezig, wat tochtstrips gehangen vandaag om het geheel nog meer tocht-waterdicht te maken, wat tapisplain gelegd enz.... elke dag een beetje mooier maken nu, het "ruigere" werk is voorbij...Dus waarschijnlijk morgen een stel wieldeksels halen....zal NOG MOOIER worden he!? :roll: :roll: :roll: (En da voor nen amateur :lol: :lol: )
jakke

Bericht door jakke »

Campi schreef:Yep, rooi lampkes in hangen en verhuren :oops:
Effe serieus
ff serieus ???? WIE ???
Gij Campi ???
:roll: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Yep, ikke héél serieus zijn...

PS Danny Black Magic hé...Uw broer Dennis nog gezien lately :idea: :wink: :lol:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Danny Black Magic

Campi schreef:Yep, ikke héél serieus zijn...

PS Danny Black Magic hé...Uw broer Dennis nog gezien lately :idea: :wink: :lol:
Yep...nog gezien maar heeft erectiestoornissen laatste tijd...daarmee moést ik wel een "magic love/seks-camper maken"...Zie je me al uit m'n privé-camper komen op de set?? 8) :lol: 8) :lol: Badjas aan en "Draaien maar die film...!!" :lol: :lol: :lol:
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

ironjakke schreef:Danny,

Als ik uwen nick name zo lees, dan hoop ik dat uw grief nogal wat meer kan dragen dan uwe moto alleen. :shock:

Kvraag me ook af wat er allemaal staat te gebeuren in dat caravanneke gedurende meerdaagse ritten :D
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Komt er nog een WC-potteke in ook?
Afbeelding
Danny Black Magic

JH. schreef:
ironjakke schreef:Danny,

Kvraag me ook af wat er allemaal staat te gebeuren in dat caravanneke gedurende meerdaagse ritten :D
Grijns grijns!! Zoals ge op de foto's zult gezien hebben zit ik nog met een jong wulps vrouwken van 29 lentes en da moet ook op verlof goe onderhouden worden he!!?? :lol: :lol: :lol: Nen beemer en een jonge vrouw....'t leven kan schoon zijn he!? 8) 8) :D :D :D
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Vlug nog effe terug naar de fotos ....
Afbeelding
Danny Black Magic

Siervelgskes

Speciaal voor de Campi ben ik sierdekseltjes gaan halen sé!!!! Ge moet maar vragen he jongens!! :lol: :D :lol: :D
Ach ja...ben hem daarjuist nog eens gaan wegen, nu in de redelijk afgewerkte versie...(zonder kussens in en gordijntjes maar wel met de motorstandaard en tapisplain in...) Zoals ik dus zei: 520 kg!! (op een geijkte brug!) http://spaces.msn.com/dannyverbeke
Het ticket heb ik eveneens bij mijn foto's geplaatst....Voor diegenen die onmiddellijk zullen zien dat ik de weging bij een "afvalverwerkend bedrijf" heb laten uitvoeren....PLEZANT HEEE JONGENS!!! :twisted: :twisted: :twisted: :D :D :D
Danny Black Magic

Striping

Voor zij die regelmatig mijn website bezoeken om te kijken hoe ver het staat met de werken....DE STRIPING IS KLAAR. Is uiteindelijk ietsje anders geworden dan mijn aanvankelijk gedacht maar is nu echt wel ferm zenne :D :D :D
Nu nog juist wachten op de kussens en aanstaande zondag vertrekken we ermee naar de Verdon te Frankrijk.
http://spaces.msn.com/dannyverbeke/
Laat me maar weten wat jullie ervan denken he jongens!! :wink: :wink:
Danny Black Magic

bigfoot46 schreef:DBM proper werk

maar

520kg + roadster + bagage en ongeremd en met veel gewicht(waarom zo weinig uitbouw aan de achterzijde?) op de trekhaak. En dan de bergen in. Ook al heb je een zware wagen op hoge poten.

Spijtig dat er zulke dingen op de weg komen. Niet uwen roadster maar die sleurhut bedoel ik.
Ik wens je een goede reis toe.
Bedankt voor het toewensen van de goede reis :lol:
Wat de opbouw en gewichtsverdeling betreft heb ik me gebasseerd op het "teradrop-trailer-model" waarbij de wielen achteraan zitten en het gewicht van de "slaapruimte" quasi volledig voor de wielen zit, afhankelijk van het model. Dit is om een betere wegligging te verzekeren en het "uitbreken" van de achterzijde van dergelijke "sleurhutten" te verhinderen". (Laatste testrit tegen 140 km/hr vol geladen dus tegen 90 km/hr naar Frankrijk zal dan wel lukken zeker???!!!) :shock: :shock:
Ik ben vandaag nog langsgeweest bij een caravanverkoper die zelf gewend is met zware kogeldruk te rijden (zo zei hij me toch..). Mijn kogeldruk leek hem niet uitzonderlijk en al bij al beschouwd weegt het geheel van de camper slechts ongeveer 770 kg!
Bagage gaat in de auto, niet in de camper en dit om niet te veel "buiten de lijntjes te kleuren" zoals men nogal eens pleegt te zeggen. :lol: :lol:
Blijkbaar heb je niet veel liefde voor "sleurhutten", troost je, dat had ik ook niet alvorens zelf met een caravan op reis te zijn geweest. Hoe dan ook zal je hier later kunnen nakijken hoe dat mijn reis verlopen is.
Danny Black Magic

**
Laatst gewijzigd door Danny Black Magic op 01 jun 2006, 07:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Danny Black Magic

bigfoot46 schreef:DBM

90km/h dat lijkt me al wat leuker dan 120 - 140

Ik zal zeker nog eens naar je reisreportage surfen.

suc6

en nog iets met een engelbewaarder nen St Christoffel en eh ... vooral veel motorgenot.

Ik heb met net een nieuw aanhangwagen gekocht geremd( de ongeremde dubbelas verkocht voor een schoon prijske) en totaal max gewicht 1300Kg. Het is maar dat ik binnen enkel jaren de motor ook meeneem naar het zuiden. Jammer genoeg ziet de wederhelft het niet zitten om met de motor naar het zuiden te tuffen in een dag of 4.
Bigfoot46...om geen enkel misverstand te krijgen....het is de bedoeling dat ik tegen een redelijk lage snelheid naar Frankrijk cruise ('s nachts rijden en me niet laten afjakkeren door gehaaste automobilisten :twisted: :twisted: ) om daar een soort "uitvalsbasis" te maken op een camping die niet veraf ligt van de autosnelweg. Dus gewoon daar dan het spel uitpakken en installeren. 8) 8)
Van daaruit in stervorm dagelijks tochten maken met de beemer (per dag ongeveer 300 tot max 500 km zoals ik reeds deed in Ierland en Schotland).
Na enkele dagen boeltje inladen en via autosnelweg naar een camping rijden enkele honderd kilometers verderop (vrouwtje wil graag ook een in de pyrineën rijden :? :? ). Van daaruit opnieuw dagtochten maken. Dat trailerken dient dus niet om daar mee door "berg en dal" te gaan snorren op kleine landelijke trajecten he!...Daar heb ik tenslotte mijnen roadster voor bij!
Beschouw het als een uitvalsbasis en een plaats om naar weer te keren na een lange dagtocht op de motor, zonder op zoek te moeten gaan naar B&B, hotel's enz.... Als dat goed mee zou vallen zou ik misschien al volgend jaar aan iets in deze stijl durven beginnen : http://www.rvusa.com/rvinventory_item.asp?id=242627 maar vrouwtje wil eerst van dit minicamperken genieten zegt ze :D :D
Toch denk ik dat mijnen beemer daar NOG MEER plaats in zou hebben he!? :!: :?: :!: :?: Greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :wink: :wink: :wink:
DBM

PS: aanpassing bericht 02/06/06: ALLES KLAAR, volledig af! (ook interieur).
Plaats reactie