Dezelfde sleutel voor alle sloten
Moderator: GVN
-
erteetje
Dezelfde sleutel voor alle sloten
Nu zit ik al een half uur te klooien met die zoekfunctie en ik vind nog niet wat ik zoek
. De sleutel van mijn r1100rt past zoals altijd op contact, zadelslot en toerkoffers. Ik heb later een topkoffer gekocht met andere sleutel daarvoor. Nu heb ik via internet citykoffers gekocht en je raadt het al, weer andere sleutels. Nu ben ik houdini niet en wil ik dus voor alle koffers dezelfde sleutel kunnen gebruiken. Ik las ergens een posting die het erover had dat je de bestaande cylinders kan aanpassen zodat ze met dezelfde sleutel te openen zijn. Ik kan echter niet vinden hoe dat moet. Was dat een indianenverhaal (hadden die wel sleutels op hun strijdrossen?) of zijn er alternatieven? HELP PLEASE. Thx
http://www.members.cox.net/r1100rs/bmw/rekey.html
http://faq.f650.com/FAQs/SecurityFAQ.ht ... BMW%20lock
Daarmee zou je toch al een eind moeten gaan.
http://faq.f650.com/FAQs/SecurityFAQ.ht ... BMW%20lock
Daarmee zou je toch al een eind moeten gaan.
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
-
erteetje
Heel erg bedankt. Inderdaad, gaat vlot. Nu nog enkel een paar van die plaatjes ergens bemachtigen. Ik heb 5 plaatjes nr 3 te veel en ik heb 1 plaatje nr 1 en 4 plaatjes nr 2 nodig. Zou ik die via internet vinden of kunnen ruilen? Hoe heten die dingen in het duits of nederlands? Enig idee?
Toch al heel erg bedankt want het is kinderspel als je het eenmaal gedaan hebt. Ik heb een plannetje gemaakt van mijn correcte cylinder en dan is het werkelijk eenvoudig. Greets and thx
Toch al heel erg bedankt want het is kinderspel als je het eenmaal gedaan hebt. Ik heb een plannetje gemaakt van mijn correcte cylinder en dan is het werkelijk eenvoudig. Greets and thx
-
erteetje
Oplossing totaal. Ik heb de cylinder die voor mijn topkoffer dient in mijn citykoffer gestoken. De laatste cylinder waar ik niet de juiste plaatjes voor heb, heb ik aangepast. Ik heb de plaatjes afgeslepen totdat de cylinder in het slot past. Nu zorgen nog 4 plaatjes voor de afsluiting. Yes, I am happy. Nog eens bedankt

1) Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een K75RT uit '93 (mijn eerste BMW motor;
2) Met een zadelr;uil heb ik een verlaagd zadel op mijn motor gekregen (met mijn 1,60 ben ik een kleintje in motorland);
3) Ik heb het omgeruilde slot (een slot van een normaal zadel is anders dan die van een verlaagd zadel. Daarom moesten we genoegen nemen met elkaars sloten);
4) Dit "nieuwe" slot heb ik uit elkaar gehaald (in het verlaagd zadelslot wordt het slot geborgd door een laagste slotplaat. Dit slotplaat heeft een beperkte uitslag. Door de pen in het slot te drukken (met een kleine platte schroevedraaier) kun je de cilinder ronddraaien. Daardoor kan de kunstof kap die in het slot verwijderd worden. Daarna de cilinder ronddraaien totdat de slotplaat in de opening komt. Slotpen verwijderen, cilinder van binnenuit naar buiten drukken en je kan bij het slot.
Het merkwaardige was alleen dat ik de pennen niet eruit kreeg. Een plaatje heb ik moeten vijlen.
Het terugzetten gaat als volgt: sleutel in de cilinder. Laatste slotpen monteren als de cilinder in het slot zit. Met een schroevedraaier de pen indrukken zodat de cilinder rond kan draaien. Daarna kan de kunststof kap gemonteerd worden (ronddraaien totdat deze op zijn plaats zit. Vervolgens draaien totdat de laatste slotpen weer in de vrije ruimte naar buiten schiet (dit is de slag die de cilinder kan/mag maken).
Voor degene die een laag zadel heeft gemonteerd.
2) Met een zadelr;uil heb ik een verlaagd zadel op mijn motor gekregen (met mijn 1,60 ben ik een kleintje in motorland);
3) Ik heb het omgeruilde slot (een slot van een normaal zadel is anders dan die van een verlaagd zadel. Daarom moesten we genoegen nemen met elkaars sloten);
4) Dit "nieuwe" slot heb ik uit elkaar gehaald (in het verlaagd zadelslot wordt het slot geborgd door een laagste slotplaat. Dit slotplaat heeft een beperkte uitslag. Door de pen in het slot te drukken (met een kleine platte schroevedraaier) kun je de cilinder ronddraaien. Daardoor kan de kunstof kap die in het slot verwijderd worden. Daarna de cilinder ronddraaien totdat de slotplaat in de opening komt. Slotpen verwijderen, cilinder van binnenuit naar buiten drukken en je kan bij het slot.
Het merkwaardige was alleen dat ik de pennen niet eruit kreeg. Een plaatje heb ik moeten vijlen.
Het terugzetten gaat als volgt: sleutel in de cilinder. Laatste slotpen monteren als de cilinder in het slot zit. Met een schroevedraaier de pen indrukken zodat de cilinder rond kan draaien. Daarna kan de kunststof kap gemonteerd worden (ronddraaien totdat deze op zijn plaats zit. Vervolgens draaien totdat de laatste slotpen weer in de vrije ruimte naar buiten schiet (dit is de slag die de cilinder kan/mag maken).
Voor degene die een laag zadel heeft gemonteerd.
K75RT. Bj. 1993. Classicschwarz metalic. Electr. scherm.