aanpassing aan zadel GA NAAR ARTISTIEK in St.Pauwels bij Luc
Moderator: GVN
aanpassing aan zadel GA NAAR ARTISTIEK in St.Pauwels bij Luc
Pas mijn zadel van de R1200RT laten aanpassen.
Mijn vorige BMW R1150RT had een veel beter zadel dus was ik op zoek naar een vervangzadel of aanpassingen. Na info bij Corbin en Wunderlich toch maar gekozen voor een persoonlijke aanpassing. Veel betere vorm en vulling en 4 cm hoger.
heb enkele foto's maar hoe kan ik deze laten zien ???
Mijn vorige BMW R1150RT had een veel beter zadel dus was ik op zoek naar een vervangzadel of aanpassingen. Na info bij Corbin en Wunderlich toch maar gekozen voor een persoonlijke aanpassing. Veel betere vorm en vulling en 4 cm hoger.
heb enkele foto's maar hoe kan ik deze laten zien ???
Leef vandaag - denk niet aan morgen - maar vergeet overmorgen niet !
-
Fox30
Kijk eens hier:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=33
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=33
-
Vin Diesel
Rdk, hoe gaat dat in zijn werk zo een nieuwe zadel bij artistiek
Hebben ze een aantal zadels die je kan 'proefzitten of -rijden'
Ik ben ook niet tevreden over de zadel op mijnen 1200RT, ik krijg na een paar uur pijn aan de rug net onder de schouderbladen. Ik wil wel absoluut zeker zijn dat nen nieuwe zadel dit oplost vooraleer er mijn zuurverdiende centjes aan te besteden.
Hebben ze een aantal zadels die je kan 'proefzitten of -rijden'
Ik ben ook niet tevreden over de zadel op mijnen 1200RT, ik krijg na een paar uur pijn aan de rug net onder de schouderbladen. Ik wil wel absoluut zeker zijn dat nen nieuwe zadel dit oplost vooraleer er mijn zuurverdiende centjes aan te besteden.
Microsoft : Possibly not the biggest evil in the world, but definitely in the top 10
-
erteetje
zadel R1200RT
Heb eerste km achter de rug en het zadel is fantastich. Het zadel is 4 cm verhoogd en binnenkort installeer ik de riser van wunderlich en verhoogd scherm. Voor verhoogd scherm ben ik er nog niet uit.
Maar dit zadel is echt een hemelsbreed verschil. BMW mag hier een voorbeeld aan nemen. Een veel beter zadelbed, veel meer steun, veel meer comfort.
Je kan bij luc niet testrijden met een zadel gezien luc je eigen zadel gebruikt en daarop verderwerkt. Maar vetrouw hem maar .. hij is de beste in zijn vak. Dit na jarenlange ervaring.
Ik hen nu een corbin look doch veel beter en als je wil veel persoonlijker. Er zijn er geen 2 dezelfde.
Als je eens wil afspreken - mail = reggi@pandora.be
Maar dit zadel is echt een hemelsbreed verschil. BMW mag hier een voorbeeld aan nemen. Een veel beter zadelbed, veel meer steun, veel meer comfort.
Je kan bij luc niet testrijden met een zadel gezien luc je eigen zadel gebruikt en daarop verderwerkt. Maar vetrouw hem maar .. hij is de beste in zijn vak. Dit na jarenlange ervaring.
Ik hen nu een corbin look doch veel beter en als je wil veel persoonlijker. Er zijn er geen 2 dezelfde.
Als je eens wil afspreken - mail = reggi@pandora.be
-
TonTon
awel dat zou goed uitvallen : zijn dit weekend naar de Mont St-michel gereden , 1360 km in 3 dagen , en ik had volgend probleem :
ik heb een zo goed als kapotte knie ( chirurg wil wachten met prothese omdat ik nog te jong ben ) en ik kreeg zeer veel pijn in die knie door lang in de zelfde opgetrokken houding te rijden.
ik heb dan mijn zadel in de hoogste stand gezet maar doordat het een "comfort" zadel betreft had mijn vrouw dan weer last van de brede boorden van het zadel en moest ze té wijd gaan zitten met de benen zodat ze pijn kreeg in haar lies.
nu was mijn gedacht om eens op het forum te vragen of ik eens het standaard zadel zou kunnen uitproberen daar dit toch een stuk smaller is achteraan het zitvlak.
maar misschien kan ik ook kiezen om mijn zadel aan te laten passen ?
alle info welkom of als er iemand met een standaard zadel zit dat ik eens kan proberen ?
ik rij met een 1150 RT van einde 2004.
ik heb een zo goed als kapotte knie ( chirurg wil wachten met prothese omdat ik nog te jong ben ) en ik kreeg zeer veel pijn in die knie door lang in de zelfde opgetrokken houding te rijden.
ik heb dan mijn zadel in de hoogste stand gezet maar doordat het een "comfort" zadel betreft had mijn vrouw dan weer last van de brede boorden van het zadel en moest ze té wijd gaan zitten met de benen zodat ze pijn kreeg in haar lies.
nu was mijn gedacht om eens op het forum te vragen of ik eens het standaard zadel zou kunnen uitproberen daar dit toch een stuk smaller is achteraan het zitvlak.
alle info welkom of als er iemand met een standaard zadel zit dat ik eens kan proberen ?
-
Relax
Volgens mij is het standaard zadel van de 1150RT het comfortzadel. Ofwel je zadel laten aanpassen, ofwel dat van de duo (harder en wat ophogen?).Arnold schreef:awel dat zou goed uitvallen : zijn dit weekend naar de Mont St-michel gereden , 1360 km in 3 dagen , en ik had volgend probleem :
Heb m'n zadel gisteren mogen gaan halen.
Eerste indruk, het lijkt wat harder dan ervoor. Niet dat ik dat erg vind.
Ik zit wat hoger en ik had ook gevraagd om vooraan (tegen de tank) wat extra mousse te steken om wat meer naar achter te zitten.
De hoogte stoort niet, heb het zadel ondanks dat terug op de hoogste stand gezet, nu moet ik wat moeite doen om de hielen aan de grond te krijgen.
Vanavond zal ik een groter ritje maken.

Ik heb het bewust sober gehouden, alle kleurkes zijn bij Artistiek te krijgen.
Eerste indruk, het lijkt wat harder dan ervoor. Niet dat ik dat erg vind.
Ik zit wat hoger en ik had ook gevraagd om vooraan (tegen de tank) wat extra mousse te steken om wat meer naar achter te zitten.
De hoogte stoort niet, heb het zadel ondanks dat terug op de hoogste stand gezet, nu moet ik wat moeite doen om de hielen aan de grond te krijgen.
Vanavond zal ik een groter ritje maken.

Ik heb het bewust sober gehouden, alle kleurkes zijn bij Artistiek te krijgen.
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

lid BMW MC VL
-
TonTon
M'n GS zadel heeft 300 euro gekost (enkel rijder, duo ligt ergens op zolder wegens toch niet nodig).
Er wordt dus gewerkt met het originele zadel. Alles gaat er af, dan nieuw schuim en nieuwe bekleding.
Uiteraard kan er qua dikte van schuim wat geregeld worden.
Ik denk wel dat als je wat motieven en kleuren wil, dat de prijs navenant zal zijn.
Er wordt dus gewerkt met het originele zadel. Alles gaat er af, dan nieuw schuim en nieuwe bekleding.
Uiteraard kan er qua dikte van schuim wat geregeld worden.
Ik denk wel dat als je wat motieven en kleuren wil, dat de prijs navenant zal zijn.
GSven 
lid BMW MC VL

lid BMW MC VL
-
Jo De Paepe
300 euro
voor een aanpassing van een zadelke vind ik er toch zwaar over. Je moet dan nog afwachten of het resultaat je bevalt.
'k heb er ooit eens prijs gevraagd voor de verlaging van Anne haar zadel op haar funduro. Ik dacht dat het een offerte was om zijn zaak over te nemen
Nee geef mij maar Wunderlich (Kahedo) daar kan je tenminste enkele uren proefrijden met je toekomstig zadel.Zo weet je tenminste of de euro's goed besteed zijn.
Ach who cares ,ieder zijn gedacht, soit
voor een aanpassing van een zadelke vind ik er toch zwaar over. Je moet dan nog afwachten of het resultaat je bevalt.
'k heb er ooit eens prijs gevraagd voor de verlaging van Anne haar zadel op haar funduro. Ik dacht dat het een offerte was om zijn zaak over te nemen
Nee geef mij maar Wunderlich (Kahedo) daar kan je tenminste enkele uren proefrijden met je toekomstig zadel.Zo weet je tenminste of de euro's goed besteed zijn.
Ach who cares ,ieder zijn gedacht, soit
zadel 300 €
beter 1 vogel in de hand dan ...
kan wel zijn dat wunderlich laat testrijden maar : 1°. zadel reeds besteld begin februari en tot nu nog steeds niet leverbaar, niettegenstaande vele beloftes; diverse bmw dealers die niet meer met wunderlich willen samenwerken gezien de bestellingen niet volgens afspraak binnenkomen; ook een zadel van wunderlich heb je niet voor 300 € !
Heb geen commissie van artistiek hoor maar als iets goed is mag het gezegd worden.
Je kan besparen in de prijs als je mindert in kwaliteit van leder en vulling.
En als je een goede zaak vindt voor de prijs van een zadel ...
Wat was je alternatief voor je vrouwtje ???
kan wel zijn dat wunderlich laat testrijden maar : 1°. zadel reeds besteld begin februari en tot nu nog steeds niet leverbaar, niettegenstaande vele beloftes; diverse bmw dealers die niet meer met wunderlich willen samenwerken gezien de bestellingen niet volgens afspraak binnenkomen; ook een zadel van wunderlich heb je niet voor 300 € !
Heb geen commissie van artistiek hoor maar als iets goed is mag het gezegd worden.
Je kan besparen in de prijs als je mindert in kwaliteit van leder en vulling.
En als je een goede zaak vindt voor de prijs van een zadel ...
Wat was je alternatief voor je vrouwtje ???
-
Jo De Paepe
Alternatief :
Deca (autobekleding) in de Antoon Catriestraat te Drongen.
verlagen, versmallen,vulling met hardere schuimkern en overtrekken in een kunstleder dat niet schuift , dit allemaal voor de prijs van ongeveer 120 eurodollars (was wel in 2002) maar de inflatie in acht genomen zal dat nog altijd geen 300 geworden zijn
O ja, op 14 dagen was het klaar.
Ikzelf rij tot volle tevredenheid met een Wunderlich op de Basic.
zat er op gemonteerd bij de aankoop in D
Deca (autobekleding) in de Antoon Catriestraat te Drongen.
verlagen, versmallen,vulling met hardere schuimkern en overtrekken in een kunstleder dat niet schuift , dit allemaal voor de prijs van ongeveer 120 eurodollars (was wel in 2002) maar de inflatie in acht genomen zal dat nog altijd geen 300 geworden zijn
O ja, op 14 dagen was het klaar.
Ikzelf rij tot volle tevredenheid met een Wunderlich op de Basic.
zat er op gemonteerd bij de aankoop in D
Tja, is 300 euro veel?
Misschien wel, maar ik ben er ondertussen wel tevreden over.
Qua materiaalkost zal het wellicht niet veel kosten, maar ambacht mag voor mij wat kosten.
Je bent je zadel één week kwijt, in principe van dinsdag tot dinsdag.
Aangezien ik liever met de motor rij dan met de auto (wegens druk verkeer in de buurt, zeker wanneer ik de baan op moet), is twee weken me teveel.
M'n (vrije) time is ook money.
Misschien wel, maar ik ben er ondertussen wel tevreden over.
Qua materiaalkost zal het wellicht niet veel kosten, maar ambacht mag voor mij wat kosten.
Je bent je zadel één week kwijt, in principe van dinsdag tot dinsdag.
Aangezien ik liever met de motor rij dan met de auto (wegens druk verkeer in de buurt, zeker wanneer ik de baan op moet), is twee weken me teveel.
M'n (vrije) time is ook money.
GSven 
lid BMW MC VL

lid BMW MC VL
-
Jo De Paepe