band repareren

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

xantingo
Contacteer:

band repareren

Bericht door xantingo »

Ik heb vandaag een nagel gevonden in mijn achterband, en heb dat lek gerepareerd met een wiekje. Kan ik daar blijven mee rijden of is het aangeraden om de band toch bij de bandencentrale te laten herstellen? De band (diagonaalband) is nog zo goed als nieuw (+/- 2000 km). Ik heb hem vanmiddag hersteld, en hij staat nog altijd op dezelfde druk, dus blijkbaar is het gaatje gedicht.
Het karkas is niet beschadigd, de band stond nog hard toen ik de nagel eruit trok.
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Geen probleem, heb Koppel zijnen band ook zo gestopt voor het vertrek naar de Alpen. Geen last van gehad en nu trouwens ook nog niet! Koppel please respond?

Stoffel ;)
Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Here I am, awel hè, mijnen band staat (voor zover ik da hier kan voelen) nog altijd op druk, dus de operatie is nog altijd succesvol, zelfs na een kleine 3500km Alpensjezen :wink:

Ik ga gewoon doorrijden, toch tot zolang de wiek 't blijft uithouden, moest hij nu terug beginnen lekken, dan ga ik is naar de bandenboer, vragen of hij 't niet langs binnen plakken ofzo (geen idee :? ), want een nieuw bandje is tenslotte ook 140€, en da's altijd een pakske geld zulle :roll:

Baidewee, Stoffel, vanwaar komt de reparatiesetje, en hoeveel heeft da gekost, 'k ga mij ook zo ééntje aanschaffen, is te goei gerief om niet te hebben op motocongé 8)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

je kan er mee blijven rijden tot hij versleten is :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GSven

Bericht door GSven »

Koppel!! schreef: Baidewee, Stoffel, vanwaar komt de reparatiesetje, en hoeveel heeft da gekost, 'k ga mij ook zo ééntje aanschaffen, is te goei gerief om niet te hebben op motocongé 8)

Grtz, Philip!
Ik heb mijn setje vorig jaar vervangen door eentje van HG, laatst nog eentje voor de pa gekocht bij Vanzeebroek, kost iets van 34 euro (dacht ik)
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Mario GS

Bericht door Mario GS »

Zijn die reparatie setjes van BMW eigenlijk goed?
Deze die standaard worden bijgeleverd bij de moto.

Ik heb ze zelf al gebruikt en had er geen klagen over.

Er zouden betere op de markt zijn volgens dat ze mij al hebben proberen wijsmaken.
Heeft er iemand merken of types? Wat neem ik best mee voor onderweg?

Mario
jakke

Bericht door jakke »

Bij het wassen van mijnen tuf, kwam ik laatst ook tot de vaststelling dat er een wiek in mijn achterband zat.
Ik heb nog geen drukverlies kunnen vaststellen. Dus !!!!! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Bedankt jongens, ik ga er verder mee rijden... een week of 2 geleden was ik ook plat gereden, toen heb ik hem achteraf wel laten repareren, en die monteur zei toen dat die wiek er zo stvig inzat dat hij ze er bijna niet uit kreeg.
Heeft me toen wel 27 euro gekost, en ik vond het toch wel wat te gortig om elke maand 50 euro aan bandenreparatie uit te geven...
Relax

Bericht door Relax »

Mario GS schreef:Zijn die reparatie setjes van BMW eigenlijk goed?
Deze die standaard worden bijgeleverd bij de moto.

Ik heb ze zelf al gebruikt en had er geen klagen over.

Er zouden betere op de markt zijn volgens dat ze mij al hebben proberen wijsmaken.
Heeft er iemand merken of types? Wat neem ik best mee voor onderweg?

Mario
Ze verschillen idd van de andere. Het tussenstukje om de lucht in de band te laten is flexibel bij BMW, niet in andere setje. Praktisch. Met de wieken van BMW kan ik niks aanvangen, ik prefereer de wieken van de andere setjes.
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

@ Koppel sorry had je vraag niet gezien. :cry: Dat setje heb ik bij den dealer, door jou alom gekend, gekocht. Was iets van een kleine € 30. Heeft reeds menigmaal zijn nut bewezen. Eenmaal in de Higlhlands van Schotland en eenmaal bij jou. 8)

Zoals Relax aanhaalt, trekken die wieken van BMW op niets. Liever die bruine plakkerige wieken die stevig hun werk doen.

Stoffel ;)
Afbeelding
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Een maand geleden een wiek laten steken (zo'n bruin plakspul) in de voorband.
Gisteren, voor ik aan de Eifelrit begon, een kilo moeten blijvullen. Vandaag weer. Ze lekt. Brol gewoon.
En dan gisteren tijdens de Eifelrit de achterband lek.
Ik begin te begrijpen waarom hij gisteren zo zwaar op hand lag in de bochten en waarom ik voortdurend met de middenbok over de grond schraapte : ik reed op halflege banden.
Ik heb mijn lesje geleerd.
Lekke band = nieuwe band.
(vanmorgen gebeld naar de bandenboer : had geen tijd :evil: )
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Relax

Bericht door Relax »

Welke wieken gebruik je? Ik heb goeie ervaringen met de gewone, dus niet BMW (die heb ik nooit gebruikt).
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Relax schreef:Welke wieken gebruik je? Ik heb goeie ervaringen met de gewone, dus niet BMW (die heb ik nooit gebruikt).
Vooraan zo'n bruine (door de bandenboer erin gestoken), merk ken ik niet, maar het is zogenaamd professioneel spul.
Die van gisteren (achteraan) is van het BMW-reparatiesetje dat standaard bij de RT zat. Stak eerst ook vooraan maar dat is inderdaad speelgoed.
Achterband was toch min of meer op + misschien ook gekraakt (en heet dat die was toe ik stopte...)
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Relax

Bericht door Relax »

Als de bandenboer dat steekt, vermoed ik dat het een tap is, van de binnenkant.
De wieken waarmee ik werk (nou ja...) zijn lang, smal en grijs. Die zijn best goed en je kan blijven rijden. Reeds uitgeprobeerd op mijn fiets en op een Blackbird, en op alle mogelijke manieren (vooral de illegale) getracht deze eruit te katapulteren, maar lukt ni. Als er een lekje is, opnieuw doen.
GSven

Bericht door GSven »

Net gevonden in m'n mailbox

RAD verkoopt herstelkits
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Ydde

Bericht door Ydde »

Ik heb een vergelijkbaar probleem - heb gisteren bij het poetsen van mn 1200GS gemerkt dat er een spijker in mijn achterband zit - weet niet hoelang ik zo al rondrij....- hij zit op de buitenkant van het loopvlak, dus alleen als ik heel plat ga in de bocht raakt hij de grond...(k'Ga niet meer naar de Alpen dus zo plat ga ik hier niet zo gauw door de bocht)
Bandenspanning is nog korrekt.

Mn Metzler Tourances liggen er 10.000 km op - vertonen wel al slijtage maar kunnen nog wel een paar 1.000 km extra mee...

Wat kan ik doen ?
- Spijker laten zitten en blijven rondrijden tot de band op is ? Als ik hem eruit pruts loopt de band vermoedelijk leeg.
- Bij een bandenboer laten repareren ? Maar dan moet ik weer kostbare tijd tijdens de werkuren zien te sprokkelen...
- Toch maar van de gelegenheid gebruik maken om helemaal nieuw rubber te leggen ?

Wat is jullie advies ?

ps. Ik heb wel zo'n reparatiesetje van HG in mijn gereedschapskistje zitten ingeval ik onderweg pech heb. Maar k'zou dat liever niet ergens in niemandsland alleen willen uitproberen.
Fox30

Bericht door Fox30 »

Ik ontdekte onlangs gelijkaardig probleem in de achterband.
Heb maar voor de zekerste oplossing gekozen en nieuwe band gestoken.
Als ik in een of andere bocht onderuitga kost het me veeeeel meer dan een nieuwe band.
'k moest toch naar de bandenboer voor een nieuwe voorband.
Twee nieuwe banden heeft ook het voordeel datr de hele machine op nieuwe sloefen staat en terug ronde banden heeft.
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Ydde schreef:
Spijker laten zitten en blijven rondrijden tot de band op is ?
Als je de spijker laat zitten loop je wel meer kans dat je in niemandsland met een lekke band zit (als het al niet tijdens het nemen van een bocht is). Ik zou ten minste de band herstellen. De spijker laten zitten dat is volgens mij vragen om problemen.
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Ydde schreef: Mn Metzler Tourances liggen er 10.000 km op - vertonen wel al slijtage maar kunnen nog wel een paar 1.000 km extra mee...

- Bij een bandenboer laten repareren ? Maar dan moet ik weer kostbare tijd tijdens de werkuren zien te sprokkelen...

ps. Ik heb wel zo'n reparatiesetje van HG in mijn gereedschapskistje zitten ingeval ik onderweg pech heb. Maar k'zou dat liever niet ergens in niemandsland alleen willen uitproberen.
Je kan ofwel bij de bandenboer voor herstelling, er is nog wel 5000 km te doen met uw Tourance, of thuis uw reparatieset eens gebruiken, dat geeft
je bij een lekke band in niemansland een stapje voor, dit laatste zou ik wel
doen. 8) :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Relax

Bericht door Relax »

Wiek erin en gassen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
de Ron

Bericht door de Ron »

Had ongeveer 14 dagen een nieuwe achterband laten steken. Een week later een ferme plof tijdens het rijden. Bij Selbach te Lier aangekomen merkte ik een stevige bout die in de band zat ! Bij Selbach laten nakijken, hun grootste plug was net niet groot genoeg om het gat de dichten, ze gaven te horen dat er niks anders opzat dan bij hen een nieuwe band te laten zetten ! Toen ik liet horen dat misschien een bandenboer het gat langs binnen kon dichten zegde men mij dat de motor te veel zou trillen als er een lap in de band werd geplakt !??
Ik heb er dan toch even een wiekje laten inzetten (30 Euro's) en ik geraakte ermee naar een bandenboer. Deze heeft er langs binnen een lap ingeplakt, nog eens 23 Euro's gelost, maar het gat is dicht. Ondertussen nog 5 dagen in Engeland gaan rijden (2500 km), en de band staat nog steeds op druk.
Achteraf toch blij dat ik geen 181 euro voor de band in de vuilbak heb moeten gooien.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
ronnyb

Bericht door ronnyb »

Ik heb zojuist bij "autovak kontich" een reparatie setje gezien bestaande uit 1 rasp met stevig handvat en 1 priem met st. handv. + 5tal vettige bruine wieken van 10cm lengte in blisterverpakking van het merk Xtra seal group31inc ( http://www.31inc.com) aan de prijs van €15,00.
Mijn vraag, heeft er iemand ervaring mee en is het een aankoop waard,omdat ik de meest onder jullie hoor praten over een prijs van +-€30,00.De co2flesjes heb ik al ( zitten standaard bij motorherst.kit)??
Groeten,
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Ik heb van mijn bandenboer een tweetal wiekjes gekregen, van die bruine kleverige spullen. Eentje daarvan heb ik er op 2 juni ingestopt (zie start van deze topic), en tot hiertoe nog geen drukverlies vastgesteld. Voor mijn part is het dus goed materiaal. CO busjes ga ik gewoon bij de fietsenmaker kopen hier achter de hoek, kosten ongeveer 2.5 euro per stuk.
danielGS

Bericht door danielGS »

Ik heb ook een noodherstelling moeten doen achterband , is prima gelukt met die bruin vettige . Ik heb twee van die co-busjes gebruikt en kwam aan 1 bar druk . Klopt dit dat je dan vijf busjes nodig hebt om je band op druk te zetten ?
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ben net terug van m'n dealer, heb zo'n setje van die bruin kleverige gekocht, hoop 't nooit nodig te hebben, maar als ge 't nodig hebt zijt ge wel content dat ge ze hebt :D

@ Stoffel, gij krijgt nog zo'n bruin wiek van me, die van u zit nog altijd prima in m'n achterband :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie