BMW Te weinig Dealers

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Fox30

BMW Te weinig Dealers

Bericht door Fox30 »

Eigenlijk is het toch schandalig dat er zulke wachttijden zijn bij de dealers. Voor het onderhoud, bedoel ik, en niet als je een bestelbon wil gaan ondertekenen.

Weet iemand of dit veroorzaakt wordt door de BMW invoerder, of willen alle bestaande dealers gewoon veel geld verdienen door met zo weinig mogelijk het grote BMW park in heel Belgie onderling te verdelen, en liefst met zo weinigen als maar kan?

Ik hoor gewoon mensen afhaken als ze deze verhalen horen, en ze gaan naar een ander merk van moto.
Dat gaat er bij mij niet in.

Wie heeft er antwoorden? :o :o
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Groot gelijk, ik kom van ne rijstkoker (Suzuki) en daar was da niet waar hé...max enkele dagen wachten én véél goedkoper...maar de Beemer op zich, die overstap daarentegen beklaag ik me niét !
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Fox30

Bericht door Fox30 »

Campi schreef:...maar de Beemer op zich, die overstap daarentegen beklaag ik me niét !
Ja, maar moeten ze daar nu misbruik van maken? Als ze de best verkochte moto willen op de markt zetten, moet het service-apparaat daar maar aan worden aangepast. Zoniet krijgt ge ontevreden klanten, en werk dat maar eens weg.

'k zou graag eens een lijstje krijgen van goede niet officiele BMW werkplaatsen. Misschien kunnen we die jongens eens blij maken door hen wat meer te bezoeken.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Tja...méér garages is ondenkbaar, alléé officiële Bmw garages bedoel ik, de trend in de garagesektor is juist minder garages maar dan wel megagarages, mss binnenkort nog eens multi-merken als Europa zijn fiat geeft, alhoewel, mbt motorfietsen is dit al jaren zo...

De Bmw dealers méér mecanicien's laten aanwerven ? Deze kost zal enkel doorgerekend worden aan de klant, om nog maar te zwijgen tijdens het winterseizoen...dan zit de helft van die kerels zonder werk...

Klanten zullen ze altijd hebben bij Nonkel Bmw, voor elke klant die het merk verlaat komt er wel een nieuwe in de plaats, en met de nieuwe véélbelovende modellen à la F800 zullen de wachttijden nog méér gaan toenemen :lol:

"...'t Is erg gesteld..." zou mijn moeder zeggen, en zij heeft meestal gelijk :cry: :lol:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
marcy

Bericht door marcy »

'k zou graag eens een lijstje krijgen van goede niet officiele BMW werkplaatsen. Misschien kunnen we die jongens eens blij maken door hen wat meer te bezoeken.[/quote]

ik ga voor mijn onderhoud bij Schockaert in Aalst. Geen BMW-dealer maar wel prima service
ajmo

Bericht door ajmo »

Ja het mooiste zou natuurlijk zijn dat er zoveel dealers waren dat ze aan je deur kwamen bedelen of ze je motor mogen onderhouden. Helaas zijn we op weg naar het omgekeerde.
Een ander nadeel van zo weinig dealers is dat je als je net op de verkeerde plek woont, je altijd een flink stuk moet rijden om er even iets te halen. Voor mij is Oostkamp met 50 km het meest dichtbij, dan volgt Goes met 60 km (en tunnel).

Zelf sleutelen is een ook een oplossing.

groet ajmo
Berre

Bericht door Berre »

Ik ga in Houthalen bij Gilbert (ringlaan). dikwijls zonder afspraak voorkleine prullen en onmiddellijk geholpen. Toen mijn versnellingsbak stuk was heb ik hem binnen gedaan en 4 dagen later had ik hem al terug. Is een heel kleine zelfstandige maar ik ben wel altijd goed geholpen.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Ik ken er eentje in Roeselare.

Hij heet Lieven Desmet en werkt bij voorkeur aan beemerkes.
Zijn stek heet MOTO-ATELIER en is gelegen in de St-Amandstraat.

(voor de niet gps-ers... Vanaf het rond punt aan het station richting Noordstraat. Voorbij de lichten aan het St-Amandsplein ongeveer 100meter aan de rechterkant)

Heeeeeeeeeeeel tevreden over zijn werk en zeeeeeeeeeeeeeeeker goedkoper af dan bij een officiële bmw-dief.

PS: ga nu niet allen daarheen, anders lopen de wachttijden daar ook op :idea:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
YOwan

Bericht door YOwan »

Fox30 schreef:'k zou graag eens een lijstje krijgen van goede niet officiele BMW werkplaatsen.
surf eens naar http://www.motocare.be
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Ik ga op onderhoud bij L&C in Olen. Heel aangename mensen, redelijke prijzen, en heel veel tweedhands BMW onderdelen in voorraad.

http://www.lc-motors.be/
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
de Ron

Bericht door de Ron »

Jan Bevers uit Wuustwezel (Bredabaan) werkt ook aan BMW, heeft er ook een deel te koop staan ...
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Harald

Bericht door Harald »

In vergelijking met de BMW autoverdelers,
daar zijn er hier 4 van in een straal van 30Km
zijn de motorverdelers zeer schaars :cry:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Geert Delanghe, Oostendestraat 80 in Diksmuide.
De beste van het land
eiRTee

Bericht door eiRTee »

YOwan schreef:
Fox30 schreef:'k zou graag eens een lijstje krijgen van goede niet officiele BMW werkplaatsen.
surf eens naar http://www.motocare.be
Awel deze kan ik voor 200% aanbevelen

waarom:
> was op zoek naar K1200LT
> had goedkoopste gevonden bij BMW Brussels: directiemoto van 2005 met 14.000km zonder opties prijs 18.400Euro
> bij Motocare terecht gekomen, gingen zoeken.....
> 2 dagen later telefoon: K1200LT, 05/2005, 3.200km, tal van opties met fabrieksgarantie = directiemoto uit fabriek Duitsland......17.600 euro

laat maar komen Walter.......ah nee 't was Jan

> 10.000km later binnen voor klein onderhoud
> krijg telefoontje: voorband is versleten, mogen we hem vervangen. => vind ik tof want ik zou eventueel mijn banden ergens anders kunnen kopen
> beschadiging binnenkant voorruit, begint onmiddellijk te bellen
> vertegenwoordiger komt kijken, krijg vervangruit en nieuwe wordt besteld onder garantie

en altijd vriendelijk, zelfs na 2 uur uitleg en klant koopt nog niet

een aanrader.....
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb een tijdje geleden de vraag gesteld aan een BMW autodealer die een BMW motorzaak wou starten in zijn omgeving maar dit mocht niet van BMW Bornem. Er zijn voldoende dealers voor België voorzien en er mogen geen bijkomen. Dus heeft hij een bestaande zaak moeten overnemen.
Het probleem is altijd die winterperiode die ze moeten overbruggen met veel minder werk.
Voor beemers die onder garantie vallen zijn ze toch verplicht om naar een officiele dealer te gaan, evenzeer als je aanspraak wil maken op de BMW servicekaart bij nieuwaankoop.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Om dan nog maar te zwijgen over een aantal dealers die er dik hun voeten aan vegen . :twisted:
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
fronteradriver

Bericht door fronteradriver »

Weet er iemand een niet-officiële BMW motorgarage in de buurt van Gentbrugge?

Ben van plan een BMW (tweedehands) aan te schaffen, maar weet niet waar terecht voor het onderhoud.
Gl1800 (2002)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
Frank K

Bericht door Frank K »

Ik kan het standpunt van BMW op zich wel begrijpen. Doch er moet opgemerkt worden dat de afstand tussen de dealers hier en daar toch erg groot is. Wanneer het aantal dealers wordt beperkt, verschaft BMW een zekerheid voor de dealers. Maar wat men wel zou mogen voorzien, is een maximum toegelaten wachttijd voor onderhoud. Dit wil zeggen, wanneer ik nu bel moet mijn motor binnen de 10 werkdagen op onderhoud kunnen komen. Wanneer dit het geval is, kan men pas spreken over service.
Over de kostprijs van het onderhoud wil ik het niet hebben, aangezien dit in verhouding staat tot de aanschafprijs. Een jap is daarom niet goedkoper!! Ik heb er verschillende gehad en moest steeds om de 5.000 à 7.500km op onderhoud komen en de prijzen konden ook tellen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
popken

Bericht door popken »

het blijft toch wel moeilijk om het aantal auto BMW garages te gaan vergelijken met moto BMW garages ...
zoals hierboven vermeld is er het probleem van de rustige periode in de winter.
Echter, ik ben er zeker van dat we dit zelf ook kunnen oplossen ! Iedereen weet ongeveer hoeveel km hij doet in een bepaalde periode. Als ik mijn GS na een beurt ophaal, laat ik op dat moment reeds een afspraak vastleggen voor de volgende (zeker als ik in maart ophaal en weet dat ik tegen een drukke periode moet terugkomen). Voor een gewoon onderhoud is dit volgens mij dus best te regelen.
Er kan zich wel een ander probleem stellen als je dringende hulp nodig hebt bij panne. En het is hier dat dikwijls het schoentje knelt. Er zijn dealers die hun agenda zo vol plannen dat er inderdaad geen reserve meer is om jouw panne te kunnen aanpakken. En hier zit volgens mij net het verschil tussen een goeie dealer en ééntje die alleen maar 100% volgens zijn agenda werkt...
Nog een belangrijk punt: een beetje begrip van beide kanten. We WETEN dat het nu druk is, dus kunnen we ook geen wonderen verwachten. We rijden nu éénmaal op een "seizoensgebonden" voertuig. Het is ook in deze communicatie dat er veel fout loopt (en het verschil maakt tussen de dealers onderling).
Laatste punt. Ik ben ervan overtuigd dat er zeer goede onafhankelijke mekaniekers zijn (die bevoorbeeld bij BMW gewerkt hebben ...). Ik doe ook op hen beroep voor remblokken en banden. Maar een panne (geen onderhoud) moet voor mij door een officiele dealer gedaan worden. Bij doorverkoop kan dit zeer belangrijk zijn en dan zwijg ik nog over waarborg. Spijtig genoeg voor die "onafhankelijken" kunnen zij trouwens niet veel meer doen dan remmen en banden vermits de electronica (canbus) het hen niet toelaat ...

Misschien kan deze problematiek er voor zorgen dat je uiteindelijk toch je goeie BMW dealer vind. Eéntje die net dat extraatje meer wil doen, ook in drukke periode's ...
Frank K

Bericht door Frank K »

Misschien kan deze problematiek er voor zorgen dat je uiteindelijk toch je goeie BMW dealer vind. Eéntje die net dat extraatje meer wil doen, ook in drukke periode's ...
Of beter gezegd:

Misschien kan deze problematiek er voor zorgen dat Bornem tussenkomt en haar dealers bijscholing geeft ivm de planning, en juist dit gebruikt om zich te onderscheiden van de andere merken!!!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

Vraagje : stel dat ik na mijn garantie periode naar een niet-officiële dealer ga , blijft mijn BMW-service kaart dan geldig ?
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Arnold schreef:Vraagje : stel dat ik na mijn garantie periode naar een niet-officiële dealer ga , blijft mijn BMW-service kaart dan geldig ?
Yep,
Ik vermoed van niet, want je service boekje moet een stempel bevatten van een officiele BMW dealer.
Bij een interventie via de BMW-service kaart is dat onderhoudsboekje het eerste wat ze vragen.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
TonTon

Bericht door TonTon »

Pvde schreef:
Arnold schreef:Vraagje : stel dat ik na mijn garantie periode naar een niet-officiële dealer ga , blijft mijn BMW-service kaart dan geldig ?
Yep,
Ik vermoed van niet, want je service boekje moet een stempel bevatten van een officiele BMW dealer.
Bij een interventie via de BMW-service kaart is dat onderhoudsboekje het eerste wat ze vragen.
Houdoe
oké , bedankt en had al een vermoeden dat het zo zou zijn ( logisch ).
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

fronteradriver schreef:Weet er iemand een niet-officiële BMW motorgarage in de buurt van Gentbrugge?

Ben van plan een BMW (tweedehands) aan te schaffen, maar weet niet waar terecht voor het onderhoud.
Hoi,

Van bij jou is het langs de E17 niet ver tot in Temse. Daar vind je http://www.bikesandmore.be/ Heb er mijn RT gekocht en heb er geen spijt van. Mooie toonzaal en vriendelijk. Prachtokkazies, nagenoeg nieuw. Doen ook onderhoud en verdeler van Triumph en Quads.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
w

Bericht door w »

Xavier schreef: Mooie toonzaal en vriendelijk. Prachtokkazies, nagenoeg nieuw. Doen ook onderhoud en verdeler van Triumph en Quads.

Zelf een bijna spikspliternieuwe k1200GT met veel toeters en bellen voor een goede prijs.
Plaats reactie