how low can you go?
Moderator: GVN
-
noppenrijder
how low can you go?
bij sportief rijden (tot +/- aan de rand van de Aband) bekruipt mij soms de vrees voor een valpartij als de H&B valbeugels de grond zouden raken. ik heb nog niet kunnen navragen aan een collega om in een goeie bocht eens te kijken hoeveel er nog over is. Mss zijn er collega's GS'ers met ervaring? Kan dit zich voordoen, en zoja, is de kans dan groot dat hij helemaal tegen de grond ligt? Maakt het soort banden een verschil - momenteel rijd ik met Tourance, en overweeg de Pilot Road of de Bridgestone's?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
-
Iron Gonzo

je kan dus diep gaan met een GS zonder probleem.
voorwaarde ideale weg (zonder vuil)
goede timing en kijktechniek
kneeslidertjes aandoen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Re: how low can you go?
Ge kunt weldegelijk de pedallekes van nen gs tegen de grond krijgen zenneFirmin -den boXer- schreef:bij sportief rijden (tot +/- aan de rand van de Aband) bekruipt mij soms de vrees voor een valpartij als de H&B valbeugels de grond zouden raken.
maar ik denk da gij ou vooral afvraagt wa er gebeurt als ge nog verder gaat en die valbeugels tegen de grond komen?
Dan gaat uw wiel van de grond
Maar eerst hebde uw pedallekes nog zenne, dus ge zult die eerst voelen
Laatst gewijzigd door denBen op 12 jun 2006, 14:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat van die voetsteuntjes eerst, ik weet het nog niet zo zeker. Die H&B valbeugels steken echt wel ver onder de cylinders door naar buiten, je verliest minsten zes centimeter. Volgens mij haal je eerder de beugel dan de rand van de band. Misschien een stalen staafje van twee centimeter op de beugel klemmen, zodat je nog een verwittiging krijgt voordat de beugel zelf de grond raakt. Of leg uw fiets in de garage eens plat, op een kussen moet dat met twee man wel lukken. Bij mij raken eerst mijn laarzen de grond, maar dat is dan wel geen GS. En als ik er aan denk, dan trek ik op tijd mijn tenen in 
-
Shulty
Ik rij soms tot op 't randje van m'n Metzeler en heb ook beugels van H&B, maar die beugels hebben bij mij nog geen asfalt geraakt, zenné.
Volgens Koppel scheelt het wel ni veel, na dat hij mij gefilmd heeft op een stukje extreem bochtjes pikken in de Alpen
Ach, je zal niet zo vlug een hefboomeffect krijgen wanneer je valbeugel eens de grond raakt zodat je wiel het luchtruim kiest...vorig jaar heb ik J-P continu z'n Pan aan de grond weten schuren op de behendigheidsdag
, totaal geen probleem!
Grts,
Peter
Volgens Koppel scheelt het wel ni veel, na dat hij mij gefilmd heeft op een stukje extreem bochtjes pikken in de Alpen
Ach, je zal niet zo vlug een hefboomeffect krijgen wanneer je valbeugel eens de grond raakt zodat je wiel het luchtruim kiest...vorig jaar heb ik J-P continu z'n Pan aan de grond weten schuren op de behendigheidsdag
Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
Very deep, in de Alpen de zijpikkel laten schuren aan de grond. Dus dat is het eerste wat schuurt bij aanraking op het wegdek. Voor de rest dat hefboomgevoel dat voel je zo in je lichaam als je te ver aan het gaan bent. VOrige zondag de Sven ook met zijn RT serieus zien links en rechts spelen. Zijn kuip heeft reeds een litteken van contact.
Stoffel
Stoffel
Als ik da doe met mijn Rt komt mijn pikkel eerst aan de grond.Stoffel schreef:Very deep, in de Alpen de zijpikkel laten schuren aan de grond. Dus dat is het eerste wat schuurt bij aanraking op het wegdek. Voor de rest dat hefboomgevoel dat voel je zo in je lichaam als je te ver aan het gaan bent. VOrige zondag de Sven ook met zijn RT serieus zien links en rechts spelen. Zijn kuip heeft reeds een litteken van contact.![]()
Stoffel
Mijn Gs nog niet zo ver gekregen
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
-
Dirk Pauwels
Die H&B valbeugels komen inderdaad eerst aan de grond en dat doet heel vies want dan begint u voorwiel plots te schuiven.LOMAX schreef:Dat van die voetsteuntjes eerst, ik weet het nog niet zo zeker. Die H&B valbeugels steken echt wel ver onder de cylinders door naar buiten, je verliest minsten zes centimeter. Volgens mij haal je eerder de beugel dan de rand van de band. Misschien een stalen staafje van twee centimeter op de beugel klemmen, zodat je nog een verwittiging krijgt voordat de beugel zelf de grond raakt. Of leg uw fiets in de garage eens plat, op een kussen moet dat met twee man wel lukken. Bij mij raken eerst mijn laarzen de grond, maar dat is dan wel geen GS. En als ik er aan denk, dan trek ik op tijd mijn tenen in
BMW R 1200 GS
Yamaha WR 450 F
Yamaha WR 450 F
-
Iron Gonzo
dienen put in dat wegdek telt niet meemiegom schreef:Voor hoeveel wedden we?Jimbo schreef:Ne gele GS kunt ge niet aan de grond krijgen

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Mijn collega en ik hebben tijdens ons bochtenwerk in de Spaanse bergen nu en dan 'gelast' in de bochtjes. Ikzelf heb valbeugels (ik heb ze off-road ook nodig) en bij mij kwamen eerst de voetjes aan de grond, tot aan de valbeugels ben ik nog niet geraakt (en hoeft ook niet
). Misschien heeft één en ander ook te maken met de instelling van de vering.
O ja, voor de geïnteresseerden, die bochtjes deden we met een TKC 80, een superband by the way.
O ja, voor de geïnteresseerden, die bochtjes deden we met een TKC 80, een superband by the way.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
Lid sinds 11/11/06
[quote="Pinker"]Mijn collega en ik hebben tijdens ons bochtenwerk in de Spaanse bergen nu en dan 'gelast' in de bochtjes. Ikzelf heb valbeugels (ik heb ze off-road ook nodig) en bij mij kwamen eerst de voetjes aan de grond, tot aan de valbeugels ben ik nog niet geraakt (en hoeft ook niet
). Misschien heeft één en ander ook te maken met de instelling van de vering.
quote]
Zijn dit H&B valbeugels ?
quote]
Zijn dit H&B valbeugels ?
inderdaad, de H&B beugels.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Lid sinds 11/11/06
Lid sinds 11/11/06
Voor de RT-rijders onder ons : bij een RT, eerst de voetsteunen, dan de middenbok, dan onderzijde kuip, dan...... boem patatVOrige zondag de Sven ook met zijn RT serieus zien links en rechts spelen. Zijn kuip heeft reeds een litteken van contact.
Binnenkort zal ik eens testen voor de 1200GS
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.
Tripy II

Tripy II

YOO
, is natuurlijk een heel mooi bochtje, komende zowel van Bxl als van Gent
Grtz, Philip!
Hmmm, Alplutsermode is precies nog niet volledig afXavier schreef:gisterenavond, ook effe smile achter mijn vizierke.. afrit op E40 in Ternat.. Knots met den bokging ietske sneller dan normaal
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser