how low can you go?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

noppenrijder

how low can you go?

Bericht door noppenrijder »

bij sportief rijden (tot +/- aan de rand van de Aband) bekruipt mij soms de vrees voor een valpartij als de H&B valbeugels de grond zouden raken. ik heb nog niet kunnen navragen aan een collega om in een goeie bocht eens te kijken hoeveel er nog over is. Mss zijn er collega's GS'ers met ervaring? Kan dit zich voordoen, en zoja, is de kans dan groot dat hij helemaal tegen de grond ligt? Maakt het soort banden een verschil - momenteel rijd ik met Tourance, en overweeg de Pilot Road of de Bridgestone's?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Afbeelding
je kan dus diep gaan met een GS zonder probleem.
voorwaarde ideale weg (zonder vuil)
goede timing en kijktechniek
kneeslidertjes aandoen :wink: :idea:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

En je kan d'r ook HOOG mee gaan :lol:

Afbeelding
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Emile

Bericht door Emile »

Met de ogen toe!! (van de schrik??) :shock:
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
denBen

Re: how low can you go?

Bericht door denBen »

Firmin -den boXer- schreef:bij sportief rijden (tot +/- aan de rand van de Aband) bekruipt mij soms de vrees voor een valpartij als de H&B valbeugels de grond zouden raken.
Ge kunt weldegelijk de pedallekes van nen gs tegen de grond krijgen zenne :mrgreen:

maar ik denk da gij ou vooral afvraagt wa er gebeurt als ge nog verder gaat en die valbeugels tegen de grond komen?

Dan gaat uw wiel van de grond :wink:

Maar eerst hebde uw pedallekes nog zenne, dus ge zult die eerst voelen
Laatst gewijzigd door denBen op 12 jun 2006, 14:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Emile

Bericht door Emile »

Dan gaat uw wiel van de grond
En gij dus TEGEN de grond !! :shock:
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Dat van die voetsteuntjes eerst, ik weet het nog niet zo zeker. Die H&B valbeugels steken echt wel ver onder de cylinders door naar buiten, je verliest minsten zes centimeter. Volgens mij haal je eerder de beugel dan de rand van de band. Misschien een stalen staafje van twee centimeter op de beugel klemmen, zodat je nog een verwittiging krijgt voordat de beugel zelf de grond raakt. Of leg uw fiets in de garage eens plat, op een kussen moet dat met twee man wel lukken. Bij mij raken eerst mijn laarzen de grond, maar dat is dan wel geen GS. En als ik er aan denk, dan trek ik op tijd mijn tenen in :wink:
Shulty

Bericht door Shulty »

Ik rij soms tot op 't randje van m'n Metzeler en heb ook beugels van H&B, maar die beugels hebben bij mij nog geen asfalt geraakt, zenné.

Volgens Koppel scheelt het wel ni veel, na dat hij mij gefilmd heeft op een stukje extreem bochtjes pikken in de Alpen 8)

Ach, je zal niet zo vlug een hefboomeffect krijgen wanneer je valbeugel eens de grond raakt zodat je wiel het luchtruim kiest...vorig jaar heb ik J-P continu z'n Pan aan de grond weten schuren op de behendigheidsdag :twisted: , totaal geen probleem!

Grts,
Peter :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Very deep, in de Alpen de zijpikkel laten schuren aan de grond. Dus dat is het eerste wat schuurt bij aanraking op het wegdek. Voor de rest dat hefboomgevoel dat voel je zo in je lichaam als je te ver aan het gaan bent. VOrige zondag de Sven ook met zijn RT serieus zien links en rechts spelen. Zijn kuip heeft reeds een litteken van contact. :lol:

Stoffel ;)
Afbeelding
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Stoffel schreef:Very deep, in de Alpen de zijpikkel laten schuren aan de grond. Dus dat is het eerste wat schuurt bij aanraking op het wegdek. Voor de rest dat hefboomgevoel dat voel je zo in je lichaam als je te ver aan het gaan bent. VOrige zondag de Sven ook met zijn RT serieus zien links en rechts spelen. Zijn kuip heeft reeds een litteken van contact. :lol:

Stoffel ;)
Als ik da doe met mijn Rt komt mijn pikkel eerst aan de grond. :roll:
Mijn Gs nog niet zo ver gekregen :oops:
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Ge moet U maar zorgen beginnen maken als uw spiegels de grond raken....dan ga je pas plat.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
miegom

Bericht door miegom »

LOMAX schreef:Dat van die voetsteuntjes eerst, ik weet het nog niet zo zeker. Die H&B valbeugels steken echt wel ver onder de cylinders door naar buiten, je verliest minsten zes centimeter. Volgens mij haal je eerder de beugel dan de rand van de band. Misschien een stalen staafje van twee centimeter op de beugel klemmen, zodat je nog een verwittiging krijgt voordat de beugel zelf de grond raakt. Of leg uw fiets in de garage eens plat, op een kussen moet dat met twee man wel lukken. Bij mij raken eerst mijn laarzen de grond, maar dat is dan wel geen GS. En als ik er aan denk, dan trek ik op tijd mijn tenen in :wink:
Die H&B valbeugels komen inderdaad eerst aan de grond en dat doet heel vies want dan begint u voorwiel plots te schuiven. :? Na een tijdje wordt je dat wel gewoon maar in het begin is da toch een beetje uitkijken.
BMW R 1200 GS
Yamaha WR 450 F
Jimbo

Bericht door Jimbo »

Ne gele GS kunt ge niet aan de grond krijgen :wink:
miegom

Bericht door miegom »

Jimbo schreef:Ne gele GS kunt ge niet aan de grond krijgen :wink:
Voor hoeveel wedden we? 8)
BMW R 1200 GS
Yamaha WR 450 F
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

miegom schreef:
Jimbo schreef:Ne gele GS kunt ge niet aan de grond krijgen :wink:
Voor hoeveel wedden we? 8)
dienen put in dat wegdek telt niet mee Afbeelding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Voor een 1150 adv is de middenbok het eerste wat de grond raakt, niet de voesteuntjes 8) . Met die H&B valbeugels weet ik het niet.
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Pinker

Bericht door Pinker »

Mijn collega en ik hebben tijdens ons bochtenwerk in de Spaanse bergen nu en dan 'gelast' in de bochtjes. Ikzelf heb valbeugels (ik heb ze off-road ook nodig) en bij mij kwamen eerst de voetjes aan de grond, tot aan de valbeugels ben ik nog niet geraakt (en hoeft ook niet :mrgreen: ). Misschien heeft één en ander ook te maken met de instelling van de vering.
O ja, voor de geïnteresseerden, die bochtjes deden we met een TKC 80, een superband by the way.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

demito schreef:Voor een 1150 adv is de middenbok het eerste wat de grond raakt, niet de voetsteuntjes 8) . Met die H&B valbeugels weet ik het niet.
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
keonies

Bericht door keonies »

[quote="Pinker"]Mijn collega en ik hebben tijdens ons bochtenwerk in de Spaanse bergen nu en dan 'gelast' in de bochtjes. Ikzelf heb valbeugels (ik heb ze off-road ook nodig) en bij mij kwamen eerst de voetjes aan de grond, tot aan de valbeugels ben ik nog niet geraakt (en hoeft ook niet :mrgreen: ). Misschien heeft één en ander ook te maken met de instelling van de vering.
quote]

Zijn dit H&B valbeugels ?
Pinker

Bericht door Pinker »

inderdaad, de H&B beugels.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

VOrige zondag de Sven ook met zijn RT serieus zien links en rechts spelen. Zijn kuip heeft reeds een litteken van contact.
Voor de RT-rijders onder ons : bij een RT, eerst de voetsteunen, dan de middenbok, dan onderzijde kuip, dan...... boem patat :lol:

Binnenkort zal ik eens testen voor de 1200GS :wink:
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

gisterenavond, ook effe smile achter mijn vizierke.. afrit op E40 in Ternat.. Knots met den bok :twisted: ging ietske sneller dan normaal
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Xavier schreef:gisterenavond, ook effe smile achter mijn vizierke.. afrit op E40 in Ternat.. Knots met den bok :twisted: ging ietske sneller dan normaal
Hmmm, Alplutsermode is precies nog niet volledig af :lol: , is natuurlijk een heel mooi bochtje, komende zowel van Bxl als van Gent :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Jimbo

Bericht door Jimbo »

Afrit Ternat komende van Gent is....
Jamieeeeeeee

Alleen..
Da tweede stukske bocht is onoverzichtelijk en daardoor levensgevaarlijk als ze weer eens staan aan te schuiven voor den Ikea :x
Harald

Bericht door Harald »

sven schreef: Voor de RT-rijders onder ons : bij een RT, eerst de voetsteunen, dan de middenbok, dan onderzijde kuip, dan...... boem patat :lol:

:wink:
Raar, ik krijg enkel ( en dus éérst) de middenbok tegen het asfalt in de bochten , maar nog nooit de voetstuenen.
Zelfs met of zonder duo :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Plaats reactie