Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.
En dan komen we binnnen België bij Moto2000, te Gent terecht. Info op hun site is toegankelijker http://www.moto2000.be er staan enkele prijzen vermeld.
Moeten wel eens navragen of deze ook wel wettelijk zijn ? Help Harald Help
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
De letter van de geest is hier beter op z'n plaats dan de letter van de wet.
Ik heb de brommer voorzien van witte reflectoren ( http://www.motorvizi.nl/nl/r1150rt.htm ) en er een opmerking over gehad. Geen boete, gewoon een opmerking dat er geen witte reflectoren naar achteren mogen schijnen.
Nee, da mag ni groot gelijk ... en onze nummerborden voor het koekblik, da mag wel ?
(Voor de goede verstaander, op de foto niet mijn eigen brommer, maar een merkgerelateerde link ).
Laatst gewijzigd door dirk bruijns op 08 apr 2005, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Dát hoor ik nu graag sé Michel. Jij weet tenminste wat het verschil is! En niet alleen in prijs. Hetgeen ik samen met een krak in electronika in mekaar heb gestoken geeft aardig wat meer voldoening dan wat er in de winkel te verkrijgen valt. Vorige week heb ik samen met Luc (die reed met één van mijn andere begeleidingsmotoren) nog een toertje gedaan als begeleider van de Politie-Sport-Bond. Dit samen met enkele Federale zwaantjes. En ook die mensen waren vol lof over het bereikte resultaat van die flitsers. Nu weet ik ook wel dat een begeleiding doen is anders is dan bvb. naar je werk rijden in de file, maar als je die dingen schakelt in kontinu flitsen krijg je hetzelfde effect als die ledjes op een fiets. Maar dan wél iets krachtiger. Dus beter zichtbaar.
En wat ik ook nog kwijt wil...toch gek hé! Dat professionele gebruikers van die flitslampen (brandweer-politie-ambulance-zwaar transport-begeleiding en depanagediensten) heel entoesiast bij mij komen aankloppen
Georgie schreef:
En dan komen we binnnen België bij Moto2000, te Gent terecht. Info op hun site is toegankelijker http://www.moto2000.be er staan enkele prijzen vermeld.
Moeten wel eens navragen of deze ook wel wettelijk zijn ? Help Harald Help
CU
Georgie
Ik ben daar geweest, doch niet gekocht. Misschien had die man een slechte dag, doch hij had geen interesse om aan mij te verkopen. Bijgevolg heb ik alles via het interet in de USA aangekocht.
Wat betreft de producten, zonder meer de centen dubbel en dik waard !
John schreef:Het klopt allemaal wat Harald en de anderen hier hebben vermeld, zonder twijfel. Maar... je kan de stuurdoos ook continu schakelen (zoals op de fiets) en ik kan je verzekeren dat het overige verkeer je dan wel degelijk heeft gezien! Of je dan niet reglementair bezig bent of wel laat ik in het midden. Dan moeten de fietsers met ledjes ook aan de kant wat volgens de wet is er ook iets niet koosjer! Echter...Nader je een file met die ledjes ingeschakeld aan de achterzijde gaan de achterop komende verkeersdeelnemers je wel degelijk gezien hebben! En sta je met pech langs de kant kan je er ook niet naast kijken. Een proff. stuurdoos is ook in ontwikkeling. Daar kunnen een hele batterij ledjes aan gehangen worden. Alhoewel er aan deze versie 80 led's per kanaal zonder probleem kunnen gestuurd worden. En dat geeft licht hoor, heel de straat was in disco stemming! De bedoeling is van die dingen in kleine oplage te produceren voor geíntreseerden. En de BMW R rijders komen eerst aan bod. Maar... ik heb het momenteel zo druk mijn met job dat ik het allemaal een beetje moet opschuiven naar latere datum.
Wordt vervolgt
Kunnen we die dingen reeds bestellen ?
Zijn er al beschikbaar ?
Misschien iets naast dit topic, doch om als motor nog op te vallen tussen al de auto's die overdag met hun lichten rijden zou ik mijn witte verlichting graag vervangen door gele. Ik heb echter nog nergens gele lampjes gevonden voor een R1150RT. Heeft er iemand een tip (behalve het lampje geel schilderen) ?
groeten,
Ronny
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
de Ron schreef:Misschien iets naast dit topic, doch om als motor nog op te vallen tussen al de auto's die overdag met hun lichten rijden zou ik mijn witte verlichting graag vervangen door gele. Ik heb echter nog nergens gele lampjes gevonden voor een R1150RT. Heeft er iemand een tip (behalve het lampje geel schilderen) ?
groeten,
Ronny
Tracht eens op een franse website te zoeken.
In Frankrijk zie ik meer autos met gele lampjes rijden.
Tja,
ik heb de hele topic van vooren af aan nog eens doorgenomen.
Klopt, het mag misschien niet wettelijk, maar
1. je doet er niemand kwaad mee
2. Misschien ben je er wel meer zichtbaar door.
de Ron schreef:Misschien iets naast dit topic, doch om als motor nog op te vallen tussen al de auto's die overdag met hun lichten rijden zou ik mijn witte verlichting graag vervangen door gele. Ik heb echter nog nergens gele lampjes gevonden voor een R1150RT. Heeft er iemand een tip (behalve het lampje geel schilderen) ?
groeten,
Ronny
Eigenlijk heb je 2 oplossingen, een dure en een goedkope
1/De dure oplossing => Xenon kitje kopen en plaatsen
2/De goedkope oplossing => ik heb zo'n Philips Blue en kweenienogwazever geplaatst en heb nu wit licht, eigenlijk Xenon-alike voor een fractie van de Xenon set (maar Xenon is wel de MAX zenne )
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300