Veiligheidsflitsers

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

John
Contacteer:

Bericht door John »

Alle gekheid op een stokje. Maar...
Dat is nu nét wat die ledjes doen. Het stroboscoop-effect.
We zien allemaal sneller een fietser rijden die uitgerust is met van die flashende ledjes. Wel...dit is in feite niks anders, maar door gebruik te maken van meerdere "turbo" led's en ze te laten alterneren krijg je net hetzelfde als bvb een ambulance of politievoertuig. Natuurlijk geen blauw licht maar wit en zodanig geplaats dat het niet verblind voor je tegenliggers. Achteraan kan je uitbreiden met bvb oranje/geel of rood naargelang de toepassing. Het aantal led's kan je zodanig opdrijven dat het ook voor de professionelen toepasbaar is. Ik heb hier 80 led's op één kanaal aangesloten en héél de straat is omgetovert tot een openlucht-discotheek! Toch wat het licht betreft :D
Harald

Bericht door Harald »

en john , met de kerstvakantie voor de deur al eens aan uw filmke gedacht :?:
Of zijde blijven steken bij uw modellen in badpak :?: :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
John
Contacteer:

Bericht door John »

Tís wa koud geweest de laatste dagen om mijn vriendinneke in badpak buiten op mijne brommer te zetten hé Harald :wink:
Maar met da filmke hoop ik dat het in orde komt. Als ik maar snel genoeg film gaat dat goed komen (denk ik). Heb ondertussen op het BMW Sport Toering forum gepost (USA) en alreacties binnen gekregen uit Australie, NY en zelfs Hawai! Binnenkort moet ik enkel nog bestellingen noteren én nen R1200RT gaan kunnen bestellen, mét dienen dure radio! :D
Harald

Bericht door Harald »

Als ge iemand nodig hebt om mee te gaan naar NY en Hawaii , al is het maar om uw valies te dragen , ........................................... ik ben kandidaat :wink:
chiepe

Bericht door chiepe »

JüRgen schreef:Op nen ouden fiets moet ge leren rijden zeggen ze bij ons.. mijn vrouw zou mij moeten horen :?

Maar allez, heb even wat fotootjes zodat je kan zien wat we allemaal doen.. als ik dan toch even wat moet tonen... enkele voorbeelden :

Een valvecluster bij Campina in Nederland (we noemen het ook soms kleppenkermis...) :D
Afbeelding

Nog een melkerij
Afbeelding

Een reinigingsinstallatie voor een farmaceutische firma
Afbeelding

En een cleanroominstallatie bij een farmaceutisch bedrijf
Afbeelding
Volgende keer maak ik je prijs voor zure RVS-reinigers conform de geldende HACCP reglementering...

The HACCP soap king of Belgium....
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Chiepe, kunnen we bestellingen plaatsen via het Forum! :wink:
Zalige kerstballen en hou het veilig ... :wink:
Stoffel
Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik heb een klein testfilmke gemaakt. Het is dus een testje hé gasten! En ik heb al door dat ik de flitsfrequentie moet verlagen wil je zien dat die dingen dus flitsen. De achterste staan iets trager afgestelt dan vooraan, en geven een beter idee. We zijn er dus nog steeds mee bezig dus.
En ik heb iemand zo bereidwillig gevonden om dat testje op zijn website te plaatsen. Met dank aan Marc. (Mr T) :D
http://www.bmw-rijder.be/Film.wmv
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Prachtig filmke, met vriendinneke erop gaan de lampekes nog beter uitkomen :lol:
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

John schreef:Ik heb een klein testfilmke gemaakt. Het is dus een testje hé gasten! En ik heb al door dat ik de flitsfrequentie moet verlagen wil je zien dat die dingen dus flitsen. De achterste staan iets trager afgestelt dan vooraan, en geven een beter idee. We zijn er dus nog steeds mee bezig dus.
En ik heb iemand zo bereidwillig gevonden om dat testje op zijn website te plaatsen. Met dank aan Marc. (Mr T) :D
http://www.bmw-rijder.be/Film.wmv
Prachtig filmke. Daarvoor zou ik zeker uit de weg gaan. Maar ik krijg er wel het idee van dat het om een "prioritair" voertuig zal gaan. En dus vrees ik voor het legale van dit idee :?
Wie weet hierover meer ?
Oja, nog meer filmkes mogen wel. :roll:
Cu
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

TOF gefrabikeerd uw filmpke en de muziek (mijn madam was aan het swingen)
ideaal voor in de fille.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Harald

Bericht door Harald »

geweldige uitvinding , nuttig bij een defect of bij een ongeval , maar dat is dan mijn persoonlijke visie .
Ik mis wel de reclame dames op de voorgrond .

en nu even serieus.

maar niet om door de fille te " FLITSEN "

Art. 32bis : gelijktijdig gebruik van al de richtingsaanwijzers

De inrichting die toelaat al de richtingsaanwijzers van een voertuig gelijktijdig te laten werken, mag slechts gebruikt worden in de gevallen voorzien in artikelen 39bis.2 en 51 of om de andere weggebruikers te wijzen op een dreigend gevaar voor ongeval.

Art. 29 : gebruik van de lichten : algemene regel

Het is verboden andere lichten te gebruiken dan die welke in dit reglement of in de technische reglementen van de auto's of van de bromfietsen en motorfietsen voorgeschreven of voorzien zijn.

bron :http://www.wegcode.be/wegcode/art29.htm

hopend en passend antwoord te geven op de vraag van Georgie :wink:
brit

Bericht door brit »

De inrichting die toelaat al de richtingsaanwijzers van een voertuig gelijktijdig te laten werken, mag slechts gebruikt worden in de gevallen voorzien in artikelen 39bis.2 en 51 of om de andere weggebruikers te wijzen op een dreigend gevaar voor ongeval.
in onze buurlanden zijn ze behoorlijk streng op zaken zoals gebruik van noodknipperlichten, knipperende led's en andere kerstboomversiersels. dus niet vreemd opkijken als ze je bv. in .nl langs de kant van de weg zetten met je rijdende kerstboom.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Het klopt allemaal wat Harald en de anderen hier hebben vermeld, zonder twijfel. Maar... je kan de stuurdoos ook continu schakelen (zoals op de fiets) en ik kan je verzekeren dat het overige verkeer je dan wel degelijk heeft gezien! :wink: Of je dan niet reglementair bezig bent of wel laat ik in het midden. Dan moeten de fietsers met ledjes ook aan de kant wat volgens de wet is er ook iets niet koosjer! Echter...Nader je een file met die ledjes ingeschakeld aan de achterzijde gaan de achterop komende verkeersdeelnemers je wel degelijk gezien hebben! En sta je met pech langs de kant kan je er ook niet naast kijken. Een proff. stuurdoos is ook in ontwikkeling. Daar kunnen een hele batterij ledjes aan gehangen worden. Alhoewel er aan deze versie 80 led's per kanaal zonder probleem kunnen gestuurd worden. En dat geeft licht hoor, heel de straat was in disco stemming! :D De bedoeling is van die dingen in kleine oplage te produceren voor geíntreseerden. En de BMW R rijders komen eerst aan bod. Maar... ik heb het momenteel zo druk mijn met job dat ik het allemaal een beetje moet opschuiven naar latere datum. :evil:
Wordt vervolgt :wink:
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Harald schreef:

Art. 29 : gebruik van de lichten : algemene regel

Het is verboden andere lichten te gebruiken dan die welke in dit reglement of in de technische reglementen van de auto's of van de bromfietsen en motorfietsen voorgeschreven of voorzien zijn.

bron :http://www.wegcode.be/wegcode/art29.htm
@Harald of anderen :
Is het bijplaatsen van een continu brandend lampje in je richtingsaanwijzers (bv enkel vooraan) (en los van de knipperlichten zelf) dan wel legaal ?
Op een treffen zag ik plots zo'n achteropkomende, verlichte, snelrijdende R1150RT opdoemen, die ik uiteraard onmiddellijk vrije doorgang heb gegeven.
Wil maar zeggen : de breedte van het voertuig komt veel beter uit (dus ook voor tegenliggers op smalle wegen) en het valt wél goed op,
... maar ... mag da ???
Cu
Georgie
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

John,

Je hebt en klant voor de achterverlichting, continu branden is voor mij goed genoeg.
ALs er geremd word nog een paar extra ledjes dat is denk ik voor de veiligheid nodig.

Legaal of niet.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Walt

Bericht door Walt »

Prachtig filmke John.
Ik zag je flitsers reeds op je moto in werking en ze zijn inderdaad erg goed zichtbaar :shock:
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Harald

Bericht door Harald »

Georgie ,in de wegcode staat duidelijk dat de naar voor gerichte lichten Wit moeten zijn , en de naar achter gerichte lichten Rood.
Continu brandende pinkers zijn in wezen verboden .
Nu weet iedereen dat de geimporteerde moto's uit de States altijd van die lichten hebben .
Ik denk ook niet dat er al iemand een pv voor gekregen heeft .
Zelfs al zijn ze niet wettelijk voorzien .
Ik denk dat ge er eerder problemen mee gaat krijgen bij de eventuele technische controle als die er door komt . :wink:

Maak van uw moto geen kerstboom , en misbruik uw lichten niet :wink:
chiepe

Bericht door chiepe »

Harald schreef:Georgie ,in de wegcode staat duidelijk dat de naar voor gerichte lichten Wit moeten zijn , en de naar achter gerichte lichten Rood.
Jup,
Correctie,ze moeten wit en rood licht PRODUCEREN...
Bvb. een wit achterlichtblok waaruit rode led's schijnen is wettelijk
Amicaal
Chiepe
jpblocken
Contacteer:

Bericht door jpblocken »

Prachtige initiatieven allemaal jongens maar... zoals Harald al liet uitschijnen: lichten voeren die niet voorzien zijn in de wegcode zijn dus onwettig en bijgevolg strafbaar!!! :evil: Begint allemaal onder het thema "veiligheid" maar leidt al vlug tot allerlei uitspattingen (kijk maar naar de verschillende getunde auto's)...
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
John
Contacteer:

Bericht door John »

Het wordt hoog tijd dat ik hier eens met een serieus filmke afkom denk ik. Dan kunnen jullie allemaal met eigen ogen zien wat de mogelijkheden van die ledjes zijn. Als ik nu maar eens wat meer tijd had hé! Kan vanavond verd***** weer al gaan werken en van't weekend ook. :twisted: En wat dat wettelijke betreft ga ik eens wat aanhalen over vroeger. Als ik dus vroeger een amerikaanse auto hier in het verkeer bracht moest dat derde remlicht, drivelights en contourverlichting er af. Het jaar daarop vertelde die artiesten van de keuring dat ik zelfs de lamphouders er af moest halen. Als ik daarop antwoorde dat ik dan met gaten in mijn plaatwerk zat vertelde de kerels doodleuk dat zij daar geen boodschap aan hadden, ook al was dat allemaal véél veiliger. Wet was wet. Kijk nu eens rond wat er op elke auto staat! En waar rijden de fietsers mee in het donker? Juist ja! Maar volgens de wet mag dat ook niet!
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Ik moet zeggen ... knap gedaan.

Ik heb een gelijkaardige installatie op mijn LT zitten, doch niet zelf gefabriceerd, kant en klaar aangekocht.

Ook ik zat met het idee de bestaande ( belabberde ) verlichting van de LT aan te passen.

Ik heb het volgende gedaan :

Het standaard rijlicht vervangen door een Xenon conversiekit ( dat geeft licht ! )
De lamp van het grootlicht vervangen door een PIAA Extreme White lamp van 85 watt. Op deze lamp staat een koplampmodulator van Kisan. Als ik deze aansteekt wordt het vermogen gereduceerd naar maximaal 80% ( afhankelijk van het licht ) en begint deze te flikkeren.

Achteraan heb ik eveneens een modulator zitten op de stoplichten.

Als bijkomende verlichting voor op onverlichte banen het ik de Hella Micro Xenon DE's geplaatst.

Werkt zeer goed, doch de oplossing van John vindt ik mooier.
tosa

Bericht door tosa »

Michel

Bericht door Michel »

tosa schreef:www.rauwers.be
Wat heeft Rauwers voor op ne moto te zetten?
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Michel schreef:
tosa schreef:www.rauwers.be
Wat heeft Rauwers voor op ne moto te zetten?
Dat is nou eens een voorbeeld van een slechte website zie.
Geen info behalve wat pdf te downloaden, maar nieuwsgierig als ik ben, dus ook eentje geprobeerd : Blauwe veiligheid of zoiets,
7,5 MB verder en in Acrobat, veel flitsers en lampen en toeters en bellen voor veiligheidsvoertuigen (politie-brandweer-takeldiensten-MUG-...)
op pag 78 / 93 / 104 idd toch iets mogelijks bruikbaar, wettelijk ??? geen idee, o.a. microleds en kleine spots, zeer varierende prijzen, dus ... al vlug 210 euro/stuk voor een microled dat voor een motorvoertuig dienstig kan zijn...
Die pdf is wél volledig, maar het ware dan beter de hele catalogus op te vragen, dat bladert en leest toch veel gemakkelijker 8)
CU
Georgie
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Ik zal zal ook eens een poging ondernemen :lol:

http://www.kisantech.com
Plaats reactie