Testen van een achtveer/schokdmper

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Gesloten
gs guy

Testen van een achtveer/schokdmper

Bericht door gs guy »

Hoi

Is het mogelijk om zelf de goede werking van een achterste veer/schokdemper te testen? Zo ja hoe je dat dan?
Het betreft een veer/schokdemper van een k75s.

Gelieve te reageren!
Bedankt.
Guyk75s
Synchro Bob
Contacteer:

Re: Testen van een achtveer/schokdmper

Bericht door Synchro Bob »

Guyk75s schreef:Gelieve te reageren!
Ik denk niet dat je op deze manier veel reactie zal krijgen :?
Een gebiedende toon en een uitroepteken werken over het algemeen averechts op die forum.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Allez, ongeacht de te verwachten scheve snuiten op dergelijke vraag zal ik is laten zien of/hoe goe ik het weet zie :wink: :oops: :P
Je duuwt je zadel in als de bike op zijn twee poten staat (ik bedoel wielen) zo ver en zo krachtig als je kan. Je moet voelen dat je op het laatste zit.
Als je loslaat mag/moet de bike uitveren, maar nooit helemaal tot het andere uiteinde (dan werkt de demping nie goe ) Hij mag ook een beetje blijven schommelen maar nie te veel anders heb je een verzwakte spiraalveer

Beantwoord dit uw vraag :?:
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Synchro Bob
Contacteer:

Francis schreef: Beantwoord dit uw vraag :?:
..en graag snel een antwoord ! :lol:
Synchro Bob

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Brik

Bericht door Brik »

Dit is nu wat zo jammerlijk aan het forum. Iemand stelt een normale vraag en verwacht een antwoord. En steeds heb je een plezante die kritiek geeft zonder zelf op de vraag te antwoorden. Is het forum dan niet daar om elkaar te helpen?
Yves
Contacteer:

Bericht door Yves »

Brik schreef:Dit is nu wat zo jammerlijk aan het forum. Iemand stelt een normale vraag en verwacht een antwoord. En steeds heb je een plezante die kritiek geeft zonder zelf op de vraag te antwoorden. Is het forum dan niet daar om elkaar te helpen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

stefken heeft ergens een complete topic met uitgebreide uitleg over deze materie.
effe de zoekfunctie gebruiken :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

AUB

Stoffel ;)
Afbeelding
Synchro Bob
Contacteer:

Brik schreef:En steeds heb je een plezante die kritiek geeft zonder zelf op de vraag te antwoorden. Is het forum dan niet daar om elkaar te helpen?
Kijk eens naar wat ik op dit forum en in mijn werkplaats doe om de mensen te helpen.

Alleen verwacht ik wat manieren. "Gelieve te reageren!" doet voor mij de deur dicht. Ik ben een plezante maar geen flauwe en ik ben doorgaans beleefd.

En trouwens, waar is jouw antwoord op die "gewone" vraag van Guy ?
Synchro Bob

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Iron Gonzo

bdemeyer schreef:
Brik schreef:En steeds heb je een plezante die kritiek geeft zonder zelf op de vraag te antwoorden. Is het forum dan niet daar om elkaar te helpen?
Kijk eens naar wat ik op dit forum en in mijn werkplaats doe om de mensen te helpen.

Alleen verwacht ik wat manieren. "Gelieve te reageren!" doet voor mij de deur dicht. Ik ben een plezante maar geen flauwe en ik ben doorgaans beleefd.

tja meer woorden gaan we er nu aan vuil maken.
hiermee is alles wel gezegd.
tip voor nieuwkomelingen= maak gebruik van de zoekfunctie.
je zal alles terugvinden over het rijlen en zeilen van gelijk welke BMW. tot in de details. :idea:
indien er toch iets is waar je aan twijfeld, gebruik dan de juiste topic met het gepaste onderwerp om uw vragen te stellen.
en je mag er gerust op wezen dat er op geantwoordt wordt.
is het niet direct dan zitten wij op onze beemer te beemeren :D
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
LOMAX

Bericht door LOMAX »

bdemeyer schreef:

Ik had hetzelfde akelige gevoel bij de vraag van de topicstarter. Hij bedoelt het zeker niet zo negatief als het er uit ziet, het zal wel een verouderde formule zijn uit officiële correspondentie. Een beetje zoals deze reactie van mij beëindigen met:"Met de meeste hoogachting".
En als Brik even de moeite had genomen om de teksten van B door te nemen, dan zou hij hem zeker geen flauwe plezante noemen. Ik heb dit ook eerst gedaan met de teksten van Guy. Die nog steeds geen vakkundig antwoord op zijn "vraag" kreeg :oops: Maar wel al een goede link...
En dan bedenken dat sommigen onder ons de vraag zo vriendelijk kunnen stellen dat ze de dag erna al op drie plaatsen mogen langsgaan om gratis geholpen te worden, koffie inbegrepen :wink:
Brik

Bericht door Brik »

Mijn excuses aan eenieder die zich krenkt voelt, maar het is niet voor iedereen weggelegd om zomaar proza te schrijven. En trouwens het woord 'flauwe' is nooit over mijn lippen gekomen.
Het is een feit dat regelmatig serieuze onderwerpen plotsklaps tot een farce herleid worden en dit vind ik dan jammer want de vraagsteller blijft uiteindelijk in de kou staan. Hiermee wil ik deze zaak sluiten.
Laatst gewijzigd door Brik op 09 jun 2006, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Gonzo

moderator
mag slotje op :wink:
TRIUMPH TROPHY SE
Gesloten