BMW Topkoffer eraf gevallen
Moderator: GVN
BMW Topkoffer eraf gevallen
Ik rij vandaag over een onverharde weg en mijn topkoffer valt eraf. De hechting onderaan de scharnier is uitgescheurd... Plastieken brol!
Inhoud: Laptop en GSM, alletwee kapot door de slag. Een brave burger had de koffer al uit de berm gehaald en stond klaar om ermee naar de politie te vertrekken.
Inhoud: Laptop en GSM, alletwee kapot door de slag. Een brave burger had de koffer al uit de berm gehaald en stond klaar om ermee naar de politie te vertrekken.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
Lid sinds 11/11/06
Re: BMW Topkoffer eraf gevallen
Da is brute pech, maar nu moet ge uwen ondertitel veranderen. De weg was niet weg, maar de koffer.Pinker schreef:Ik rij vandaag over een onverharde weg en mijn topkoffer valt eraf. De hechting onderaan de scharnier is uitgescheurd... Plastieken brol!
Kunt ge het niet verhalen op uw verzekering ??
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
Iron Gonzo
dat is inderdaad klote.
dit zou niet mogen gebeuren. eens raad en info vragen bij dealer.
ik heb van mijn 60/5 eens een deksel van de zijkoffer die openklapte meegemaakt.
er zaten toen heel wat belangerijke papieren in.
ik rap gestopt en blaren gaan rapen op de baan, middenberm, enz...
twas geen pretje.
dit zou niet mogen gebeuren. eens raad en info vragen bij dealer.
ik heb van mijn 60/5 eens een deksel van de zijkoffer die openklapte meegemaakt.
er zaten toen heel wat belangerijke papieren in.
ik rap gestopt en blaren gaan rapen op de baan, middenberm, enz...
twas geen pretje.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
effe bij dealer langsgaan, is deze week al de vijfde bij wie ik dit hoor; kan opgelost worden met zogenoemde "sahara-bevestiging". Weet niet wie je dealer is maar bij mabbe in wielsbeke vorige week 4 gevallen dacht ik. Tenminste als het om 1200gs gaat.
Zolang we kunnen en zoveel we kunnen rijden maar!
Beemerke,beemerke schreef:effe bij dealer langsgaan, is deze week al de vijfde bij wie ik dit hoor; kan opgelost worden met zogenoemde "sahara-bevestiging". Weet niet wie je dealer is maar bij mabbe in wielsbeke vorige week 4 gevallen dacht ik. Tenminste als het om 1200gs gaat.
weet jij hoe Mabbe dit heeft opgelost, onder garantie of niet? Ik heb inderdaad een 1200 GS. De eerste reactie van mijn dealer in Hasselt (wel telefonisch), 'de koffer zal niet juist erop gezet zijn' maw, mijn fout dus terwijl ik altijd met die koffer rij en ze er zo goed als nooit afkomt. Je kan trouwens de koffer niet sluiten als de veiligheid niet goed zit. Ik sta erop dat ze mijn koffer vervangen onder garantie (ze is trouwens perte totale), ik weet zeker dat dit een constructiefout is, je ziet het zo dat het is beginnen scheuren aan de onderkant, de plastiek is gebarsten.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Lid sinds 11/11/06
Lid sinds 11/11/06
Koffer vervangen onder garantie. Groot gelijk !Pinker schreef:Beemerke,beemerke schreef:effe bij dealer langsgaan, is deze week al de vijfde bij wie ik dit hoor; kan opgelost worden met zogenoemde "sahara-bevestiging". Weet niet wie je dealer is maar bij mabbe in wielsbeke vorige week 4 gevallen dacht ik. Tenminste als het om 1200gs gaat.
weet jij hoe Mabbe dit heeft opgelost, onder garantie of niet? Ik heb inderdaad een 1200 GS. De eerste reactie van mijn dealer in Hasselt (wel telefonisch), 'de koffer zal niet juist erop gezet zijn' maw, mijn fout dus terwijl ik altijd met die koffer rij en ze er zo goed als nooit afkomt. Je kan trouwens de koffer niet sluiten als de veiligheid niet goed zit. Ik sta erop dat ze mijn koffer vervangen onder garantie (ze is trouwens perte totale), ik weet zeker dat dit een constructiefout is, je ziet het zo dat het is beginnen scheuren aan de onderkant, de plastiek is gebarsten.
(dealer west & oost vl.) en vraag naar Lander van het atelier. grts
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Once coconuts always nuts.
-
filerijder
top koffer
op mijn vorige GS heb ik bijna 4 jr een GIVI topkoffer gehad. wat meer dan 50.000km en toen was die koffer rotversleten. Had ondertussen al het metalen systeem moeten vervangen. bodem trok helemaal hol, bleef alleen nog vastzitten met mousse en een fietsband... MEtalen plaat ter bevestiging was bijna opgeroest. Bij Givi konden ze er niets aan doen. 't was mijn fout (?). Gingen m'n metalen plaat eens meegeven naar MSS nabij Lier. MSS heeft nooit iets gekregen en heb m'n metalen plaat ook nooit meer terug gezien. Nooit meer een Givi koffer.
F650 (96) -> R1100GS (99) -> R 1150 GS (2002) -> R1200 GS (06) --> R 1200 GSA
Vandaag bij de dealer langsgeweest in Hasselt. 't Is een gekend probleem en er loopt een onderzoek bij BMW. Mijn koffer wordt onder garantie vervangen door een nieuwe, geen probleem. Goede service van mijn dealer!
Lid sinds 11/11/06
Lid sinds 11/11/06
-
Werner Von C.
- Contacteer:
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Of... hoe zeik ik een topic vol waar iedereen pissed van wordt en 14 antwoorden verder heb ik dan eens met mijn dealer gesproken en 't is opgelost...
Moraal van het verhaal : eerst praten, dan zagen...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Topkoffer = opdoffer !
Ik heb m'nne topkoffer op de plaats van den duo zit, want als ik da constructietje (klemtoon op struc !) van BMW zo bekijk met da zwart barreken achter de bagagedrager, dan heb ik daar als leek direct nooit veel vertrouwen in gehad
. Ik vind dat maar een kramakkelijke bedoening ! Deutsche Gründlichkeit, wat was dat ook alweer ... ? 
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Knap Jürgen, ik wist niet dat ik aan 't zeiken was, goed dat jij er bent om me daarop attent te maken. Je kan best vanaf nu mijn posts niet meer lezen, beter voor uw bloeddruk.JüRgen schreef:Of... hoe zeik ik een topic vol waar iedereen pissed van wordt en 14 antwoorden verder heb ik dan eens met mijn dealer gesproken en 't is opgelost...
Voor alle andere lezers, wanneer je barstjes ziet onderaan de sluitng van de koffer, breng terug naar de dealer en je krijgt een nieuwe koffer met een nieuwe garantieperiode.
Lid sinds 11/11/06
Lid sinds 11/11/06
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Misschien iets te zwart / wit, maar ja, ik mag hier nie aan de kar "lutsen"...
Waar ik wel een opmerking over heb en er niet wil over uitwijden, want anders worden er opnieuw epistels neergeschreven, is dat er nogal makkelijk iets wordt impulsief neergeschreven, dat iedereen dan opnieuw de indruk krijgt dat er een "groot" probleem is, en dat het achteraf wordt opgelost met één telefoontje of bezoekje.
Je dealer is de kwaadste nog niet
Er is idd een issue met die topkoffers, andere mensen van het forum hebben er ook al eentje laten vervangen onder garantie, maar dit zonder melding ervan te maken. Niet dat het niet mag worden gezegd, maar natuurlijk klinkt "plastieken brol" interessant..
Ik ben blij dat het is opgelost en ook een pluim voor je dealer
Waar ik wel een opmerking over heb en er niet wil over uitwijden, want anders worden er opnieuw epistels neergeschreven, is dat er nogal makkelijk iets wordt impulsief neergeschreven, dat iedereen dan opnieuw de indruk krijgt dat er een "groot" probleem is, en dat het achteraf wordt opgelost met één telefoontje of bezoekje.
Je dealer is de kwaadste nog niet
Er is idd een issue met die topkoffers, andere mensen van het forum hebben er ook al eentje laten vervangen onder garantie, maar dit zonder melding ervan te maken. Niet dat het niet mag worden gezegd, maar natuurlijk klinkt "plastieken brol" interessant..

JüRgen schreef:Misschien iets te zwart / wit, maar ja, ik mag hier nie aan de kar "lutsen"...
Je dealer is de kwaadste nog niet![]()
OK, ik zal in het vervolg beter nadenken of ik een groot probleem heb. Een topkoffer van 600 euro en een kapotte laptop van 2.200 euro en GSM van 180 euro... Ik blijf erbij, 't cosmetische plastieken brol, helemaal niet opgewassen tegen 'normaal' gebruik. Mijn collega heeft een nieuwe topkoffer gekocht 2 maand geleden en hij heeft nu ook al barstjes. Wellicht heeft hij ook geen probleem tot het ding eraf dendert met of zonder kostbare inhoud.
Lid sinds 11/11/06
Lid sinds 11/11/06
-
filerijder
koffer
Ik rij alle dagen (twee keer) over een (klein) stuk onverharde weg. Daarom kocht ik ook een GS. Ik ben blij gehoord te hebben dat er toch wat kan defect gaan aan de koffer waar ik zo op betrouwde. Het maakt me attenter. Ik vind het ook fijn / knap dat de dealer dit correct opnam. Ik ben vanaf nu gewaarschuwd. En dat is - in mijn opzicht - goed. Dank.
F650 (96) -> R1100GS (99) -> R 1150 GS (2002) -> R1200 GS (06) --> R 1200 GSA
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Pinker,
Ik begrijp je negativiteit en je reacties, en vind het dan ook "normaal" dat BMW is tussengekomen. Maar...
Iemand die een portable in zijn motorfiets vervoert neemt denk ik andere voorzorgen :
- Touratech koffers (aluminium) met bevestiging
- Een Portable draagtas met airbags (zie Case Logic of Targus)
- Een GSM steek ik nooit in m'n koffers, wel in m'n vest...
- Een laptop van 2.200 EUR... moet nogal een beest zijn...
Let op : op een topkoffer staat altijd vermeld : 10 Kg maximaal en maximaal 130 km/h, evenals voor de zijkoffers trouwens.
Ik begrijp je negativiteit en je reacties, en vind het dan ook "normaal" dat BMW is tussengekomen. Maar...
Iemand die een portable in zijn motorfiets vervoert neemt denk ik andere voorzorgen :
Let op : op een topkoffer staat altijd vermeld : 10 Kg maximaal en maximaal 130 km/h, evenals voor de zijkoffers trouwens.

Dit is mijn laatste reactie en dan stop ik met 'discussiëren' met een alwetende moderator.JüRgen schreef:Pinker,
Ik zie bij touratech geen topkoffer, enkel zijkoffers en aangezien ik 30.000 km per jaar doe en regelmatig fileverkeer zijn zijkoffers geen optie. Bovendien staat de topkoffer op de pasagiersstoel, die oplossing heb ik ook nog niet gezien bij Touratech.
Mijn portable zit altijd in een airbag zak van Targus en het totale gewicht van de inhoud van de topkoffer is nooit hoger dan 5 kg. Meer gewicht wordt vervolgens verdeeld naar mijn tanktas.
Ik mag nog altijd zelf beslissen waar ik mijn GSM steek, toen ik hem vroeger in mijn vest stak ben ik eens verrast door regen en een Rally 2 pak heeft geen waterdichte zakken, vandaar... Ik wil ook niet horen dat ik gebeld word, dit gaat ten koste van het rijplezier.
Als je mijn HP pavillion zd7000 aan een betere prijs had kunnen leveren zou ik hem graag bij jou gekocht hebben.
Lid sinds 11/11/06
Lid sinds 11/11/06
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Ik probeer alleen te helpen, maar waar velen mij voor verwittigd hebben komt ook uit, als moderator mag ik enkel "ingrijpen" en mezelf zeker niet een mening toebedelen. Bij deze dan openbaar mijn excuses. Mensen die me IRL kennen weten wel beter.Pinker schreef:Als je mijn HP pavillion zd7000 aan een betere prijs had kunnen leveren zou ik hem graag bij jou gekocht hebben.
Ahja, ik kan je een ZD8390EA aanbieden aan 1.652 EUR, maar soit.