Van Autocom (7-polig) naar Baehr (5-polig)???

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Koppel!!

Van Autocom (7-polig) naar Baehr (5-polig)???

Bericht door Koppel!! »

YOO

Heb dus gisteren een nieuw helmpje op de kop kunnen tikken, en er zat zelfs een headset van Autocom in en al.
Da's wel heel leuk, ware het niet dat ik Baehr op m'n masjien zitten heb :?

Nu m'n vraagske, een Atocom is 7-polig (2 per speaker en 3 :shock: voor de micro) waar een Baehr maar 5-polig (3 voor twee speakers, eentje wordt verdubbeld, en maar 2 voor micro), kan ik een Baehr (of gewone universele 5-polige) stekker aansluiten op de Autocom prutsen, dus de speakers en de micro van Autocom, maar met een Baehr 5-polige stekker :?:

En zo ja, waar moet ik op letten opdat 't niet verkeerd gaat :?:

Voer voor de techneuten onder ons dus :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

Heej Philip,

Ik heb hetzelfde probleem.. Het blijkt niet te kunnen...

Een helmsetje van Baehr kost 99 EURO. Maar dan moet je Autocom uitbouwen en opnieuw je Baehr inbouwen; Een hoop werk dus;

Mocht iemand wel weten hoe het moet, ik hoor het graag!
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Met nee neem ik geen genoegen, 't moet kunnen, 't is gewoon dat ik geen multimeter heb, anders mat ik de boel zelf is uit (mental note to myself: buy a multimeter!!), uiteindelijk zijn 't maar enkele speakertjes en een microske :P

De reden waarom ik geen Baehr in de helm wil: er zit nu een Autocom in (eigenlijk nu niet meer, maar da's een kwestie van 10 min. werk) en die Autocom wil ik gewoon houden, en eigenlijk ben ik niet zo tevreden v.d kwaliteit v.d speakers van Baehr, toch niet om muziek te bluisteren (in mijn geval 95% van 't gebruik v.d intercom), dus wil ik de Autocomspeakers is uittesten.

Soit, 'k ga morgen naar de electronicawinkel enkele 5-polige stekkers kopen (ga me trouwens ook zo'n 5-polige spiraalverlengkabel kopen ook, en zelf een mooie verlengkabel maken voor 't vrouwke), en zal dan wel zien, 't moet gewoon lukken :lol:

M'n vraag was gewoon in geval er anderen dit al gedaan hadden, en waarop ik indien zo moest letten.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

w

Bericht door w »

Koppel!! schreef:YOO
Soit, 'k ga morgen naar de electronicawinkel enkele 5-polige stekkers kopen (ga me trouwens ook zo'n 5-polige spiraalverlengkabel kopen ook, en zelf een mooie verlengkabel maken voor 't vrouwke), en zal dan wel zien, 't moet gewoon lukken
Dat moet zeker lukken. Ik zal nog eens de aansluitschema's voor baehr opsnorren en die voor autocom en stuur je een pmmeke.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

en post een fototje hier :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
w

Bericht door w »

IRON GONZO schreef:en post een fototje hier :wink:
Doen we
w

Bericht door w »

dit heb ik al

Baehr
Pin 1 - Luidspreker links
Pin 4 - Luidspreker rechts
Pin 2 - Luidspreker Massa
Pin 3 - Mikrofoon
Pin 5 - Mikrofoon Massa

en voor Autocom
http://users.spark.net.gr/~georgge/Hond ... utocom.htm
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

Al enige vorderingen??
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Euh, ja, eigenlijk wel, maar 'k ben ermee opgehouden op 't moment dat ik hoorde dat de luidsprekers van Autocom nog minder klank geven dan die van Baehr, en daar was ik al niet enthousiast over :(

Maar 't moet dus wel degelijk lukken, 'k ga nu is zien om deftige luidsprekes te installeren, ergens is ne koptelefoon kopen, en diene slopen en die boxen gebruiken, kweenognie :?

Wat ik wel nog niet kunnen testen heb is de micro, maar die zou ik sowieso van Baehr kopen (wel staafmicro voor systeemhelm), want die van Autocom ziet er niet uit, en dan is 't gewoon de schakeling volgen van een Baehr (die van mij gewoon opengeprutst) en dan aansluiten :wink:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Johny

Bericht door Johny »

Hallo Koppel,

Ik heb nog een setje van Baerh liggen (met inbouw microfoon).
Ik heb eens een Baerh micro aangesloten op een starcom1 intercom en het rezultaat was:een zeer zwak audiosignaal.
Als ik U verder helpen kan met dit setje mag je me altijd contacteren.
Groeten
Plaats reactie