TomTomRider maar dan zónder BlueTooth

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Jan en Greet

TomTomRider maar dan zónder BlueTooth

Bericht door Jan en Greet »

Weet er iemand of je bij de Rider de stembegeleiding ook zónder de Bluetooth kan horen...ik bedoel kan je 't geluid ook via je Autocom of andere communicatie laten gaan en dus gewoon draadje inpluggen in de TomTom en in je Autocom en klaar is Kees?
Ik ben namelijk nogal bang dat dat extra luidsprekertje niet meer mee in mijn helm kan..
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
jakke

Re: TomTomRider maar dan zónder BlueTooth

Bericht door jakke »

Jan en Greet schreef:Weet er iemand of je bij de Rider de stembegeleiding ook zónder de Bluetooth kan horen...ik bedoel kan je 't geluid ook via je Autocom of andere communicatie laten gaan en dus gewoon draadje inpluggen in de TomTom en in je Autocom en klaar is Kees?
Ik ben namelijk nogal bang dat dat extra luidsprekertje niet meer mee in mijn helm kan..
Ik heb de Autocom Advance, en daar is een apparte ingang voorzien voor de bluetooth en een apparte ingang voor de GPS. Ik heb een Garmin 2720
Maar ik vermoed dat, als je TTR aangesloten is op de Autocom, je automatisch via de headset de ontvangst van de bluetooth hebt.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat je hiervoor een extra oortje voor nodig hebt. De bluetooth-ontvanger zit in je GPS, dus zal de spraak wel op hetzelfde oortje komen. :wink:
Als het dat is wat je bedoeld ?
Ik kan namelijk uit je vraag moeilijk opmaken of je nu telefoon wil ontvangen of niet op de moto.
Als je geen telefoonontvangst wil, moet je de telefoon gewoon niet doorschakelen naar de ontvanger in de GPS.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
haas

Bericht door haas »

Hallo Jan en Greet,
Ik vrees van niet. :?
Er is namelijk geen audio uitgang en ook geen luidspreker. Alles gaat via bluetooth. Nu denk ik dat er in de helm altijd wel plaats is om de luidspreker te plaatsen hoor. Deze is zelfklevend en vrij plat uitgevoerd. De micro gebruik ik niet en heb ik weggemoffeld onder de helmbekleding (geen geGSM op de moto bij mij :wink: ).
En ge moet niet bang zijn :lol:
R1100RT + TTRider
m@t

TTR via Autoapeakers

Bericht door m@t »

De speaker kan makkelijk in iedere helm. Ik heb het al in 3 helmen geprobeerd. Een integraal, een potje en een systeemhelm.
Met het klitteband blijft de speaker aan de stof kleven.

Voor in de auto is een mooie oplossing.
TTR komt ook met eigen apparaat maar is veel duurder.
Als je een bluetooth ontvanger installeert in je auto (bijv. €100 Parrot Bluetooth kit, eenvoudig te doen als je EURO-standaard aansluitingen op je autoradio hebt) dan kun je daarop ook je TTR laten werken. Helaas werkt dan de BT telefoon niet meer. Dus het is de telefoon of de TTR.
Klein nadeeltje is dat de 1ste lettergreep van de routeaanwijzing wegvalt.
Je hebt wel een schitterend geluid in de auto.
R1100RT
Plaats reactie