zijn er nog R1200RT rijders die een wind gehuil hebben ?
IK heb een huilend geluid tussen 40 en 60 km p/u ik heb al alles uitgeprobeerd oa. andere helm ruit laag of geheel omhoog met en zonder tanktas wind op of wind af het is steeds hetzelfde het komt van de rijwind denk ik of zijn er andere meningen? mijn RT heeft 2000 km gedaan dus een versleten rollement van het voorwiel kan het niet zijn volgens mij
zodra ik even tijd heb zal ik langs mijn dealer passeren
Hoi Jecle,
dat geluid kan te maken hebben met de banden.
Op de 1200RT van mij zitten de Dunlop D220 en die maken 'n jankend geluid. Alleen als je precies rechtop rijdt is dit niet het geval. Ik heb dat al bij km-stand 500 ontdekt.
Je kunt dit uitproberen op 'n 80km-weg door licht slingerend te rijden. Het resultaat zal dan zijn: geluid - stil - geluid - stil - etc.
Onlangs heb ik op 'n 1200RT gereden met 'n ander merk banden, deze maakten geen waar te nemen geluid.
alvast hartelijk bedankt HENK het geluid komt voort van de banden zoals u hebt uitgelegt , ik ben het deze morgent gaan uittesten en het klopt zoals een bus ik rijd met METZELER ROADTEC Z6
Hoi Jecle,
ik ben verbaasd als ik lees dat de Metzeler Roadtec Z6 'n huilend geluid maken. Naar mijn idee is Metzeler zo'n beetje de "huismerk-band" van BMW.
Samengevat ziet het er naar uit dat we te maken hebben met 'n combinatie van factoren;
- merk en type band dat is gemonteerd
- bandenspanning
- constructie wielophanging R1200RT
- aerodynamische vormgeving R1200RT i.c.m. geluidsoverdracht richiting bestuurder
- welke motor i.c.m. welk merk/type band reed je voor de R1200RT
mijn vorige moto's waren in volgorde Honda Silverwing GL650 ; Pan European ST1100; Honda deauville 98 ; Honda Deauville 02 en nu dan BMW R1200RT maar zodra ik even tijd heb ga ik toch eens langs mijn dealer om te horen of het werkelijk vande banden kan komen of de band goed of slecht is kan ik met 2000 km op de teller nog niet zeggen
groeten
Henk.K schreef:Hoi Jecle,
dat geluid kan te maken hebben met de banden.
Op de 1200RT van mij zitten de Dunlop D220 en die maken 'n jankend geluid. Alleen als je precies rechtop rijdt is dit niet het geval. Ik heb dat al bij km-stand 500 ontdekt.
Je kunt dit uitproberen op 'n 80km-weg door licht slingerend te rijden. Het resultaat zal dan zijn: geluid - stil - geluid - stil - etc.
Onlangs heb ik op 'n 1200RT gereden met 'n ander merk banden, deze maakten geen waar te nemen geluid.
Ik ben benieuwd.
Suc6 ermee, Henk.
Hoef aan uw bevindingen niets toe te voegen.klopt als een bus.Hoop maar dat het aan de banden gelegen is (ook Dunlop 220 op de r1200rt)want die melodie kan ik best missen bij slingerend rijden.
groeten,Pol.