Weekend Zwarte Woud

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
jakke

Weekend Zwarte Woud

Bericht door jakke »

Hé Allemaal,
Afgelopen weekend was het dan eindelijk zover.
Mijn eerste grote tocht met mijn Beemer. Bestemming Zwarte Woud.
Het was even slikken toen ik mijn vijf zeer ervaren collega motorrijders aan het vertrekpunt hoorde uitleggen wat hun kunde en kennis over het motorrijden inhield.
Daar stond ik dan met mijn amper 4000 km die ik al ooit met de motor gereden had, en dan nog niet eens veel ervaring in het echte bochtenwerk. Even ging het door mijn hoofd, waar begin ik aan ??
Patrick had voorop gesteld dat we ongeveer 1642 km zouden afhaspelen in de komende drie dagen. Met goede moed en met een gevoel van, laat maar komen, gingen we op weg. Na een aantal km autostrade werdt deze verlaten en kon het eerste bochtenwerk beginnen.
Natuurlijk had ik direct door dat mijn stuurmanskunsten nog voor veel verbetering vatbaar was. Bij de eerste tussenstop sprak ik onmiddelijk de collega's aan, om mij zoveel mogelijk tips en tricks bij te brengen en mee te geven. Dit was geen probleem. Je kan nu eenmaal niet naast mensen kijken die ruim in de twintig jaar en zelfs meer dan dertig jaar met een motor rijden. Een andere jongen had dan zeer veel ervaring in de racerij.
Ik werdt overladen met tips en men wees mij telkens op foutjes die ik in de volgende uren maakte. Zonder kritiek, maar door perfecte aanwijzingen te geven, leerde ik zelfs de eerste dag al zeer veel bij.
We flirten dit weekend met de grenzen. Buiten de mooiere streken van ons hoger Belgenland deden we ook uiteraard Duitsland, maar ook Luxemburg, Frankrijk en jawel ....Zwitserland aan.
Met zelfs opnamen met een videocamera die zowel vooraan als achteraan op één van de motoren was gemonteerd maakten we, telkens bij een tussenstop, een analyse van mijn rijstijl. Deze trip heeft mij nog meer in de ban van het motorrijden gebracht. Ongelooflijk mooie streken en dingen gezien met een enorm gevoel van vrijheid. We hadden ook zeer prachtig weer, soms zelfs iets te warm. Ik mag zeggen dat wij serieus wat bochtjes hebben gepikt. Ik denk dat we in totaal een goeie 650 km op de autostrade hebben gereden en iets meer dan 1000 km op de binnenwegen. In totaal had ik na drie dagen een goeie 1693 km extra op de teller. In het naar huis rijden werden we dan getrakteerd op een verschrikkelijke regenbui in de buurt van St-Vith, die voor één keer in dit weekend voor een verkoeling zorgde.
Moe maar voldaan en met een enorme vooruitgang in de beheersing van mijn R 1100 R (maar zeker nog niet volmaakt ) kwam ik zondagavond terug thuis. Het heeft deugd gedaan. Bedankt Patrick.
Hier volgen nog een paar fotokes.

Vertrek op de parking van Q8 op E313.
Eerst nog wat GPS perikelen verwerken.
Afbeelding
Afbeelding
Tussenstop Baraque Michel
Afbeelding
Afbeelding
Steengroeve in Duitsland.
Afbeelding
Dikke pinten in het hotel.
Afbeelding
Vertrek aan het hotel op zaterdagmorgen.
Afbeelding
Afbeelding
Zicht op het Zwarte Woud.
Afbeelding
Afbeelding
Spreekt voor zich.
Afbeelding
Grensovergang in Zwitserland, Koblenz.
Afbeelding
Afbeelding
Kraftcentrale in Zwitserland.
Afbeelding
Veerpond over de Rhein, van Duitsland naar Frankrijk.
Afbeelding
Nog maar eens de grens van Frankrijk over.
Afbeelding
Zicht op de Rhein.
Afbeelding
Stopplaats in het Eifelgebied, Bitburg 33°. Terug op weg naar huis.
Afbeelding
Afbeelding

Gr, Jakke. :wink:
Laatst gewijzigd door jakke op 21 jun 2006, 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

Graag gedaan :lol: (of moet ik zeggen :oops: of :cry: of :( )
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Mooi, maar kan je AUB je foto's verkleinen, zo vind ik 't heel onaangenaam om alles te moeten lezen :(

Als je geen manier vindt om je foto's te verkleinen, gebruik de zoekfunctie, typ "Pixresizer", zoek naar de link, download da programma, en gebruik 't om uw foto's te verkleinen alvorens ze te uploaden naar uwe hostingsite, velen zullen u dankbaar zijn :wink:

Grtz, Philip!

P.S: Thanks Jakke, véél beter nu :P
Laatst gewijzigd door Koppel!! op 21 jun 2006, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
jakke

Bericht door jakke »

Hé Philip?

Je hebt ongetwijfeld gelijk, ik maak er werk van.
Ik had gisteren laat alles nog samengesteld en op het forum gegooid.
Ik zat er zelf een beetje mee verveeld, maar gezien het late uur heb ik het niet direct veranderd.
Sorry voor het ongemak maar ik los het op. :oops: :oops: :wink:
Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

p a t r i c k schreef:Graag gedaan :lol: (of moet ik zeggen :oops: of :cry: of :( )
Doe maar deze :lol: :lol: 8) :wink:
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

'k Had het topic vannacht nog gezien en geen last. Op zo'n 40 inch zijn zo'n foto's best leuk. Net echt.
I respect your opinion. But I don't give shit.
jakke

Bericht door jakke »

Relax schreef:'k Had het topic vannacht nog gezien en geen last. Op zo'n 40 inch zijn zo'n foto's best leuk. Net echt.
Thnx Relax,

Maar ik ga ze vanavond toch maar aanpassen.
Ik begrijp best wel dat het lastig kijken is met een kleiner scherm. :wink:
Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Sorry als ik wat bot overkwam, maar 't is echt niet leuk om naar de foto's te kijken, en tekst te lezen op een normaal scherm (niet iedereen heeft een megagrootRelaxscherm hé :lol: ), en dan constant van links naar rechts te moeten scrollen om iets te kunnen zien :?

Heb 't overtlaatst ook voorgehad, met de foto's van de Alplutsers, gebruikte de standaar "verkleiner" van Imageschack zelf, en deze deed z'n werk niet naar behoren, heb dan maar al die foto's verwijderd, en ze eerst met Pixresizer verkleind , en dan pas geupload naar Imageschack, en dan was 't OK 8)

Is wel een pakske werk, ik weet 't, maar 't is de moeite waard :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ze zijn toch niet te klein nu.
ik zie er nog geen :mrgreen:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
p@rick

Bericht door p@rick »

IRON GONZO schreef:ze zijn toch niet te klein nu.
Maar de tekst is nu wel perfect leesbaar zonder scrollen :lol: :lol: :lol: :lol:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
jakke

Bericht door jakke »

Koppel!! schreef:YOO
Sorry als ik wat bot overkwam, maar 't is echt niet leuk om naar de foto's te kijken, en tekst te lezen op een normaal scherm (niet iedereen heeft een megagrootRelaxscherm hé :lol: ), en dan constant van links naar rechts te moeten scrollen om iets te kunnen zien :?
Heb 't overtlaatst ook voorgehad, met de foto's van de Alplutsers, gebruikte de standaar "verkleiner" van Imageschack zelf, en deze deed z'n werk niet naar behoren, heb dan maar al die foto's verwijderd, en ze eerst met Pixresizer verkleind , en dan pas geupload naar Imageschack, en dan was 't OK 8)
Is wel een pakske werk, ik weet 't, maar 't is de moeite waard :wink:
Grtz, Philip!
Philip, no hard feelings makker.
Je komt helemaal niet bot over. Je hebt in weze gelijk. Ik zal er eens aan beginnen se. En met wat geluk staan ze er staks terug op.
Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

IRON GONZO schreef:ze zijn toch niet te klein nu.
Ze staan er terug op hé Bart. 8)

Kwijl maar eens lekker door !!! :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Ed

Zwarte Woud

Bericht door Ed »

Hallo, beschikt er iemand over mooie routes van het Zwarte Woud & eventueel GPS-bestanden? We vertrekken volgende maand naar Todtnau voor een vijfdaagse!
Greetz Ed
jakke

Re: Zwarte Woud

Bericht door jakke »

Ed schreef:Hallo, beschikt er iemand over mooie routes van het Zwarte Woud & eventueel GPS-bestanden? We vertrekken volgende maand naar Todtnau voor een vijfdaagse!
Greetz Ed
Hé Ed,

Op deze site mischien wat meer info.
Er staan beschrijvingen over motorroutes op deze site. Er staan zelfs dagtrips op.
Als je met de gps gaat ,dan ga je door gewoon de instelling "Autosnelwegen vermijden" in te stellen, vele mooie baantjes tegen komen. Eens een zeldzaam klein baantje dat niet zo super ligt kan je wel tegenkomen, maar over het algemeen liggen de banen er overal zeer goed.

Alvast veel plezier.

Laatst gewijzigd door jakke op 23 jun 2006, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
SilveRTom

Bericht door SilveRTom »

Ha die Jakke!
Jammer dat ik er niet bij kon zijn...
Maar, zo te lezen heb jij het wel uitstekend naar je zin gehad. Bedankt om je reisverslagje en de foto's te posten, is altijd leuk om te lezen.

Beste groeten,
Tom
jakke

Bericht door jakke »

SilveRTom schreef:Ha die Jakke!
Jammer dat ik er niet bij kon zijn...
Maar, zo te lezen heb jij het wel uitstekend naar je zin gehad. Bedankt om je reisverslagje en de foto's te posten, is altijd leuk om te lezen.
Beste groeten,
Tom
Hé Tom,

Fijn dat ge nog eens iets laat horen.
Ik heb mij inderdaad goe geamuseerd en veel geleerd.
Jan had alleen wat last met zijne Quest.
Als ge nog eens een pint wilt,.. ge weet mij wonen hé.

Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

Ed schreef:Hallo, beschikt er iemand over mooie routes van het Zwarte Woud & eventueel GPS-bestanden? We vertrekken volgende maand naar Todtnau voor een vijfdaagse!
Greetz Ed
ik heb je een mail gestuurd met verschillende gps routes , hopelijk heb je er wat aan !
ps : en ik ben géén lid :wink: .....
bosber
Contacteer:

Bericht door bosber »

[quote="Ed"]Hallo, beschikt er iemand over mooie routes van het Zwarte Woud & eventueel GPS-bestanden? We vertrekken volgende maand naar Todtnau voor een vijfdaagse!
Greetz Ed[/quote]

Zijn daar reeds tweemaal gaan touren,werkelijk het neusje van de zalm,zelfs geen roadbooks nodig,vertrek vanaf hotel,sla ergens links of rechts af en gegarandeerd bochtenwerk de ganse dag met pittoreske dorpen,kortbij titisee,freiburg en bezoek aan zwitserland en frankrijk,kortom teveel om op te noemen,motorplezier verzekerd.
Beste groeten,bosber,een gouwgenoot.
gaas aan de maas
Ed

Weekend Zwarte Woud

Bericht door Ed »

Hey mannen
Bedankt voor de reacties, moet zeker lukken zo!
Greetz Ed
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Hoi Ed

zeker eens van Todtnau naar Freiburg rijden over de Schauinslandstrasse.
Is in het weekeind wel gesperrt voor motoren. Het is een voormalig bergcircuit uit de 50 er jaren waar vroeger op geracet werd met auto's en motoren. Goed asfalt en driedubbele vangrails :wink:
In de week proberen overdag ,is er niet te druk dan.
's Avonds rijden de plaatselijke buikschuivers er , spektakel verzekerd.
Aan het oude hotel is een parking waar ze samenkomen.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Leuk reisverslag Jakke :!:
Ooit...

:wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
jakke

Bericht door jakke »

Campi schreef:Leuk reisverslag Jakke :!:
Ooit...
:wink:
Geduld Campi,

Het zal er zijn zonder dat ge het weet. 8)
Maar het weekend er achter is het afkikken zulle, met slecht weer binnen zitten !!!! :evil: :cry:
Afbeelding
noek

Bericht door noek »

Iemand ervaring met de midweek reis naar het Zwarte woud van Horizon motorreizen?
Vanaf dit jaar "nieuw" in hun programma. Hotel met vlaamse uitbaters,in de omgeving van Freundenstadt.
kijk op http://www.horizonmotorreizen.nl
Plaats reactie