Bezoek BMW Berlijn

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Vline

Bezoek BMW Berlijn

Bericht door Vline »

Ik heb net een virtueel bezoek gebracht aan de fabriek in Berlijn.Tevens heb ik gezien dat er bezoeken mogelijk zijn in groep gaande van 10 tot 30 deelnemers.
Zijn er vanuit de club initiatieven in die richting?
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Vline,

Ik heb je vraag doorgestuurd naar de voorzitter... :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Guy Timmerman

Fabrieksbezoek Berlijn

Bericht door Guy Timmerman »

Om de paar jaar bezoeken we inderdaad het fabriek in Berlijn. In 2005 is een bezoek niet gepland, wel volgend jaar.
We reserveren dan een 'dubbele groep' of 'trippele' groep, dus voor 60 of 90 deelnemers.
We rijden in 2 dagen langs de kleine baantjes naar Berlijn en in één dag terug (ca. 800 km), met wel in optie een tussenstop. Er zijn drie overnachtingen ter plaatse (om ook Berlijn te kunnen zien).
De bezoeken moeten lang op voorhand gepland worden, want meestal zit de bezoekerscapaciteit vol. En er is een bijkomend risisco: tot 10 dagen voor bezoek kan het bezoek door de fabriek geannnuleerd worden of sterk beperkt, bvb. als er een nieuw nog niet gekend model gebouwd wordt.
Dus, nog eventjes geduld. We gaan zeker !
Met vriendelijke groeten
Guy
Voorzitter
Vline

Bericht door Vline »

Bedankt voor het vlugge antwoord.
Kan U me meegeven hoe het pratisch in zijn werk gaat om deel uit te maken van een bezoekersgroep.Het volgende bezoek zou gepland worden in 2006 als ik het goed voor heb.
Sinds februari ben ik lid van de BMW Club Vlaanderen
Frank K

Bericht door Frank K »

De bezoeken moeten lang op voorhand gepland worden, want meestal zit de bezoekerscapaciteit vol. En er is een bijkomend risisco: tot 10 dagen voor bezoek kan het bezoek door de fabriek geannnuleerd worden of sterk beperkt, bvb. als er een nieuw nog niet gekend model gebouwd wordt.
Kan geen kwaad hoor....wij maken hier op het forum nooit iets bekend over nieuwe modellen en zo... :P :wink:

Ik wil volgend jaar wel mee naar Berlijn.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Vline

Bericht door Vline »

Is er reeds iets gepland voor het komende jaar?
Danny

Bericht door Danny »

of je neemt deel aan 't Europese treffen van de club in Spandau... meestal gelinkt aan een bezoekje...
of je zoekt hier op 't forum en bende bij mekaar en knutselt wat ineen...
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Bezoek aan de BMW productie is gepland voor volgend jaar.
Alles is in kannen en kruiken en zal geregeld worden door onze activiteiten coördinator Luc.

Bij deze :wink:
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Zoals de meesten al wel zagen in het Clubjournaal is er een visite gepland in september aanstaande.

Bericht van Luc (onze organisator) :

Door annulaties zijn er een aantal plaatsen vrijgekomen, snel reageren en contact opnemen met Luc via mail !

BMW & Berlijnreis 16-21 september

Vertrek op zaterdag 16 september 's morgens, met in de namiddag een bezoek aan Soest, waar we ook overnachten.
Op zondag 17 september maken we de verbinding naar Dallgow bij Berlijn.
Normaal hebben wij dan op maandag 18 september in de voormiddag het BMW fabrieksbezoek, in de namiddag verkennen we al even Berlijn (vrij).

Omdat we ook niet alle dagen in Berlijn zijn maken we een dag extra vrij op dinsdag 19 september om de musea, winkels, monumentaria, ... te vereren met onze aanwezigheid. Dit is dan ook de dag dat we eventueel met openbaar vervoer maken (vrije keuze - combiticket S-U-Bus bahn). Je zal zo al tijd te kort hebben om alles te zien.

Woensdag 20 september bollen wij dan terug naar Soest om wat na te tafelen en nog een rustige nacht te beleven.
Donderdag 21 september na het ontbijt wenden wij onze steven richting heimat langs slingerende wegen.

Wat kost het allemaal:

265,- euros in tweepersoonskamer.

Wat zit er in:

- 5 overnachtingen op basis van half pension (6 dagen).
- Roadbook
- Drink
- Bezoek
- Gezellige groepssfeer

Storten op clubrekening 001-1968422-77 van namen + lidnummers en BER06D of BER06S (singel) als code.

Steeds eerst contact opnemen via mail activiteiten@bmw-mc-vl.be !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

zijn er nog mensen van het forum die mee gaan naar berlijn?
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Vline

Bericht door Vline »

Ik heb in ieder geval mijn storting gedaan, dus veronderstel ik dat ik erbij ben.
Vline

Bericht door Vline »

Binnen een 14 dagen is het zover, hoop dat het weer toch droog blijft en we een beetje zon mogen verwachten.
Zijn er deelnemers die reeds op vrijdagavond richting Duitsland vertrekken?
De GPS route ligt bij de organisatie, ze zijn deze morgen gemaild.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

'k zal er ook bij zijn naar Berlijn.

Maar GPS routes , noch niet gezien.
Als iemand ze heeft , stuur maar door,
kan altijd nuttig zijn. Heb geprobeerd ze zelf samen te stellen dmv het roadbook, maar lukt niet bijster goed. :roll:
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

@ Vline: wat betreft gps routes kan ik je niet helpen, ik rij op kaart. en zelfs dat is niet makkelijk uit te stippelen aan de hand van het roadbook. dus zal ik het roadbook bij de hand houden.
wij vertrekken gewoon de dag zelf richting aachen. we moeten er pas zijn om 0900 en voor ons is het maar een uurtje rijden tot in aachen brand.
we wonen in de buurt van tongeren namelijk.
aachen brand is maar net de grens over. rij je alleen? waarom wil je al daags voordien vertrekken?
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
motaar

vertrek uit Oostende

Bericht door motaar »

Is er iemand die mee gaat naar Berlijn, en de dag zelf 's morgens vroeg vertrekt uit Oostende of Brugge, en die wil samen rijden?

Je mag mij mailen op dhondtluc1@skynet.be of bellen 0496/407355
Vline

Bericht door Vline »

Aan de hand van het roadbook heb ik de GPS route gemaakt, deze leunt zo dicht mogelijk aan bij het roadbook doch zal niet volledig in overeenstemming zijn. Deze heb ik naar Luc doorgemaild zodat andere reisgezellen daar ook gebruik zouden kunnen van maken.

Tevens overweeg ik om mss de avond ervoor af te zakken naar Aachen om er s'anderendaag fris en monter op te staan, maar zeker ben ik nog niet.
LucVB

Bericht door LucVB »

Wij vertrekken waarschijnlijk in Aalst rond half zeven, op een dikke 2 uur moeten we in Aachen kunnen zijn. het is zaterdag ,dus hopelijk geen files.
Heb zelf ook het roadboek op GPS gezet en zou voor 90% (??) moeten kloppen.
Plaats reactie