Garantiegevallen R1200RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Zuchero

Garantiegevallen R1200RT

Bericht door Zuchero »

Gasten,
zelf rij ik met een R1200RT en ben daar héél tevree over, maar ik wou toch es weten welke garantiegevallen er eventueel zijn met zo een beestje...Ik lees hier veel over de zithouding en ben wel curieus naar de oplossingen daarvan. Het zadel is voor verbetering vatbaar en de rembekrachtiger doet soms raar :? . Op welke dingen kan ik beter ook nog letten om een tijdje van men RT te kunnen genieten :)

Ciaooo en alvast bedankt
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Bij mij was er zo één van die kleine plastiek windgeleiders gebarsen, dit is zonder problemen vervangen.
Gele: wel snel , niet rap
dikken
Contacteer:

Bericht door dikken »

ze kunnen misschien eens zien wat er aan uw achterste scheelt :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: !
greetzzz, bart
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb nu 10000 Km en er is NIETS vervangen bij mij, alles werkt gewoon perfect.
Op de terugroepacties na natuurlijk.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
RBee

Bericht door RBee »

En bij uwe moto :?: :)
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Zuchero

Bericht door Zuchero »

Er zijn hier toch serieuze grapjassen onder de leden zulle...
Ik heb nog geen garantiegeval had, maar ben toch es curieus welk terugroepactie da is of was?

Mvgr
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

RB-RT schreef:En bij uwe moto :?: :)
:lol: :lol: :lol:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Vline

Bericht door Vline »

Ik heb reeds 2x problemen gehad met de versnelingsindicator.
De eerste maal werd de potentiometer bij het onderhoud op 10.000km vervangen.
Op 14.500 km had ik hetzelfde fenomeen, toen werd de computer gereset. Alles ziet er na 1.500 km in orde uit.
Ook heb ik problemen met de buitentemperatuur, die duide te laag aan. Hiervoor gaat met het thermokoppel vervangen,doch na de laatste computerinterventie lijken de gemeten waarden dichter bij de reeële te liggen.
Voor de rest niks dan lof.
Voor wat de zithouding betreft: daar ben ik best tevreden over, maar ja ik kom dan ook uit het land van de kabouters.
Werner Von C.
Contacteer:

Voor wat de zithouding betreft: daar ben ik best tevreden over, maar ja ik kom dan ook uit het land van de kabouters
Plopsaland :?:
fredje beemerman

Bericht door fredje beemerman »

Mijn RT is van 04/05 en er staat 33k op de teller.

Onder garantie is vorig jaar één knipperlichtunit vervangen. Morgen worden ze allebei vervangen, wegens terugkerende condens in de knippers.

Verder werden bij 20K de remschjven+blokken onder garantie vervangen, om 'hakkend' remmen te verhelpen. Het 'hakken', ofwel schokkend remmen keerde helaas terug. Het heeft niets van doen met ABS ofzo. Bij 28K wéér nieuwe remschjven+blokken onder garantie, waarbij de schijven ook een andere, stijvere ophanging kregen. Het lijkt nu te zijn verholpen. Even afwachten nog.

Verder wordt morgen (als de dealer hem binnen heeft gekregen) de modificatie m.b.t. de olievlotter doorgevoerd. Zodat het zenuwachtige aan/uit gedrag van de indicator wordt verholpen.

Verder nix :?
Groeten, Fred.

Afbeelding
xalpi

Garantiegevallen R1200RT

Bericht door xalpi »

Ik heb de mijne nu van 07/05 en er staan 28000 op de teller.
Nog geen enkel probleempje gehad.
Is wel binnen geweest tengevolge van opreopingsbrief mbt ABS
Gewoon een fijne moto!!! :P
francisvl

R 1200 RT

Bericht door francisvl »

van ne moto gesproken: 2 maanden oud en nog geen moeilijkheden ondervonden.
behalve het melden op zeer onregelmatige ogenblikken dat het oliepeil moet nagekeken worden (uitroepteken) terwijl er nog voldoende olie is...

bedankt voor de reacties
FVL
een R 1200 RT-rijder
Benner

Re: R 1200 RT

Bericht door Benner »

francisvl schreef:van ne moto gesproken: 2 maanden oud en nog geen moeilijkheden ondervonden.
behalve het melden op zeer onregelmatige ogenblikken dat het oliepeil moet nagekeken worden (uitroepteken) terwijl er nog voldoende olie is...

bedankt voor de reacties
FVL
Heb het zelfde probleem en er zijn er nog die dit prbleem hebben.

Groetjes
fredje beemerman

Bericht door fredje beemerman »

Voor dat 'zenuwachtige' aan/uit- gedrag van de indicator is een fabrieksmodificatie beschikbaar. Vraag uw dealer ernaar en het wordt onder garantie aangepast. Men plaatst een andere vlotter :)
Groeten, Fred.

Afbeelding
Dennis

Bericht door Dennis »

Heb een R1200RT van 04/2005 en ben er in grote mate tevreden over. Heb om en bij de 11500Km en heb volgende ervaringen : slechte RDS-radioontvangst ervaren bij 8500Km (werd aangepast bij onderhoud 10.000Km); "oliepeil te laag"-waarschuwing, ook wanneer er voldoende olie is (<<beter op tijd waarschuwen als te laat>> kreeg ik als antwoord van dealer: niet opgelost); buitentemperatuur geeft 5°graden te veel aan na opstarten (volgens dealer komt dit omdat sonde bij uitlaat staat en kan volgens dealer niet aangepast worden??? :cry: niet opgelost); condensatie in rechter richtingaanwijzer (aangepast bij onderhoud 10.000Km); achterzadel vertoont een uitsteeksel (soort veertje) in het midden vooraan (nieuw zadel beloofd onder garantie); dimmer dashbordverlichting geeft soms hel dan weer donker op klaarlichte dag (<<onze RT heeft dat ook>> kreeg ik als antwoord van dealer:niet opgelost). Verder is het een droom van een tourmotor waar je eindeloos mee kan touren zondermeer! Verbruik ligt om en bij de 5,5LITER/100Km
Veilige groeten
Dennis :wink:
Werner Von C.
Contacteer:

Dennis schreef:Heb een R1200RT van 04/2005 en ben er in grote mate tevreden over. Heb om en bij de 11500Km en heb volgende ervaringen : slechte RDS-radioontvangst ervaren bij 8500Km (werd aangepast bij onderhoud 10.000Km); "oliepeil te laag"-waarschuwing, ook wanneer er voldoende olie is (<<beter op tijd waarschuwen als te laat>> kreeg ik als antwoord van dealer: niet opgelost); buitentemperatuur geeft 5°graden te veel aan na opstarten (volgens dealer komt dit omdat sonde bij uitlaat staat en kan volgens dealer niet aangepast worden??? :cry: niet opgelost); condensatie in rechter richtingaanwijzer (aangepast bij onderhoud 10.000Km); achterzadel vertoont een uitsteeksel (soort veertje) in het midden vooraan (nieuw zadel beloofd onder garantie); dimmer dashbordverlichting geeft soms hel dan weer donker op klaarlichte dag (<<onze RT heeft dat ook>> kreeg ik als antwoord van dealer:niet opgelost). Verder is het een droom van een tourmotor waar je eindeloos mee kan touren zondermeer! Verbruik ligt om en bij de 5,5LITER/100Km
Veilige groeten
Goeie dealer... :shock:
Dennis

Bericht door Dennis »

Zouden we misschien beter een rondvraag organiseren met persoonlijke ervaringen (positief / negatief) omtrent de dealer of bevinden we ons daar op een gevaarlijk pad? :roll:
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Dennis,

Dit houd ik graag uit dit forum, omdat sommige mensen daar misbruik van maken. Ik wil het wel graag met je bespreken op een onthaalavond van onze Club :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dennis

Bericht door Dennis »

Jürgen,

Geen probleem hoor! Ik denk dat het ook moeilijk is om bepaalde beoordelingen i.v.m. een dealer openbaar te gaan maken. Er zijn volgens mij teveel factoren die hier meespelen plus een hele portie subjectieve ervaring... :wink:
Helios

Bericht door Helios »

Dennis schreef:buitentemperatuur geeft 5°graden te veel aan na opstarten (volgens dealer komt dit omdat sonde bij uitlaat staat en kan volgens dealer niet aangepast worden??? :cry: niet opgelost);
Ik heb bij mijn dealer een technisch bulletin zien liggen waar in BMW AG aangeeft dat "alleen wanneer de klant klaagt over de temperatuurmeter" de temperatuuropnemer verplaats moet worden van de achterzijde van de motor naar de rechter voorzijde.

Dus dealer kan dit onder garantie herstellen.
Lid van de BMW Club Nederland
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
Pol

Bericht door Pol »

Dennis schreef: buitentemperatuur geeft 5°graden te veel aan na opstarten (volgens dealer komt dit omdat sonde bij uitlaat staat en kan volgens dealer niet aangepast worden???
Ik rijd doorgaans met 3 °C. te hoog en de sonde staat vooraan.Dealer wou ze naar achteren plaatsen.Hoe zit dat nu eigenlijk ?
Anderzijds geeft dat een heerlijk gevoel bij lagere temperaturen :roll:
Dennis

Bericht door Dennis »

Pol schreef:
Dennis schreef: buitentemperatuur geeft 5°graden te veel aan na opstarten (volgens dealer komt dit omdat sonde bij uitlaat staat en kan volgens dealer niet aangepast worden???
Ik rijd doorgaans met 3 °C. te hoog en de sonde staat vooraan.Dealer wou ze naar achteren plaatsen.Hoe zit dat nu eigenlijk ?
Anderzijds geeft dat een heerlijk gevoel bij lagere temperaturen :roll:

Heb afgelopen winter nooit de ijswaarschuwing te zien gekregen ook al vroor het. Vorig weekend was ik in Noord-Frankrijk "on tour" en had ik al rijdend een uitlezing van 36°graden! 8) Het was nu wel lekker warm... maar dergelijke temperatuuraanduiding is gewoon onrealistisch! Dan haal ik beslist >45°graden in de Provence... :lol: Ik heb intussen gehoord dat de sonde vooraan de beste plaats zou zijn. De software (voor o.a. de calibratie) dient wel te worden aangepast om zo een exactere omgevingstemperatuur weer te geven. Ik zou'm zeker niet naar achter verplaatsen daar de sonde héél gevoelig is en sterk wordt beïnvloed door de uitlaatpijp.

Harald

Bericht door Harald »

Ik heb op mijn 1150RT zelf een temperatuurmeter geplaatst.
En de sonde steekt in de Rechter spiegel.
Op de Zeevruchtenrit van Stoffel, vorige zaterdag heb ik max 33° gezien.
Vanaf +2°c geeft hij een Rood streepke als teken voor ijsvorming :wink:
Oja,......; wat je zelf doet, doe je meestal beter :lol:
Plaats reactie