Hoe stallen de woon/werk/doorrijders de motor op het werk?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Stally4

Hoe stallen de woon/werk/doorrijders de motor op het werk?

Bericht door Stally4 »

Hey jongens, waarom dit draadje ?

Het bedrijf waar ik werkzaam ben start eerstdaags met de bouw van een omheining rondom de bedrijfsgebouwen. Momenteel staan zowel motoren,bromfietsen als fietsen onder een ruim, prachtig, ingesloten en dus veilig afdak. (binnen het bedrijfsterrein) Na het plaatsen van de omheinig wil men ALLE verkeer weren van het bedrijfterrein. Gevolg>IEDEREEN parkeren op de (open) parking. De directie voorziet wel in 'camerabewaking' ... maar plaatst hun eigen wagens wel BINNEN de omheining!

Je voelt het al komen hé. Er werden reeds verschillende wagens gepikt op deze parking. De motoren zullen jaar in jaar uit in regen en (storm)wind staan. Wat is de invloed op de motor van een dergelijke 'behandeling? Volgens de verantwoordelijken 'geen probleem' want : "We rijden toch ook in de regen" en " we zijn toch niet verplicht om met de motor naar 't werk te komen" ... . Aanmoedigen van het woon/werkverkeer dus ... ?

Misschien interessant om even te polsen naar de situatie/stallingsmogelijkheden op het werk bij de andere forumleden/doorrijders. Hoe beveiligen jullie eventueel jullie dierbaar werkpaard?

En o ja , Geef in jullie reply's zeker geen details van locatie's door hé ... Het zou bepaalde ongure types op ideeën kunnen brengen... !

Grtz,
Carpe Diem
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Bij ons is er een ruime parking achteraan het bedrijf.
Het is wel volledig in open lucht en met losliggende steentjes afgewerkt.
Dus niet interessant voor een moto.
Daarom plaats ik de mijne in de tweede hal in een hoek die niet nuttig gebruikt wordt en reeds jaren voor een deel voor de fietsen gereserveerd is. Dus alle "tweewielers" staan samen.
Tijdens de winter bij een oudere batterij heb ik nog wel het startprobleem omwille van een koude batterij. Wanneer het buiten onder O gaat is het binnen niet echt warmer :!: In mijn eigen garage is dat helemaal geen probleem.
Dus ik mag eigenlijk niet klagen :wink:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Harald

Bericht door Harald »

De mijne staat ook buiten , tenzij ik hem binnen op de plaats van mijn werkbeestje zet . Zoniet , onbewaakt van zodra onze planton/onthaal , zijn werk er opzit . :roll:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

De mijne staat in de garage, broederlijk naast mijn dienstmotor.
chiepe

Bericht door chiepe »

hla schreef:Bij ons is er een ruime parking achteraan het bedrijf.
Het is wel volledig in open lucht en met losliggende steentjes afgewerkt.
Dus niet interessant voor een moto.
Daarom plaats ik de mijne in de tweede hal in een hoek die niet nuttig gebruikt wordt en reeds jaren voor een deel voor de fietsen gereserveerd is. Dus alle "tweewielers" staan samen.
Tijdens de winter bij een oudere batterij heb ik nog wel het startprobleem omwille van een koude batterij. Wanneer het buiten onder O gaat is het binnen niet echt warmer :!: In mijn eigen garage is dat helemaal geen probleem.
Dus ik mag eigenlijk niet klagen :wink:
Als gij 25 meter achteruit loopt vanop de plaats vanwaar uw avatar is gefotografeert... wel, daar kan je een zeer lekkere spaghetti eten :P
chiepe

Re: Hoe stallen de woon/werk/doorrijders de motor op het wer

Bericht door chiepe »

Stally4 schreef: En o ja , Geef in jullie reply's zeker geen details van locatie's door hé ... Het zou bepaalde ongure types op ideeën kunnen brengen... !
Grtz,
Gullegem...
Groot bedrijf...
Veel medewerkers...
Grote parking ernaast....
eeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuummmmmm... TVH...???
robr1150rt

Stallen

Bericht door robr1150rt »

Naar aanleiding van chaostische parkeerproblemen binnen ons bedrijf, en veroorzaakt door ons allen, heeft de korpsoverste beslist dat er maar een beperkt aantal voertuigen de parking opkomen. Omdat er verschillende motorrijders collega's zijn hebben wij steeds een plekje gekozen waar men ten eerste andere collega's, vooral fietsers, niet kunnen hinderen, of dat wij de infrastructuur niet kunnen beschadigen. Verder hebben een goed zicht op motoren en staan deze ook binnen de omheining in open lucht. De parking wordt ook nog in het oog gehouden door onze collega met plantondienst.
Ik denk dat je best eens dit probleem terug voorlegt aan jouw directie. Praten over een onderwerp help nog steeds als er een wil is van beide zijden. Zorg er steeds voor dat het een win - win operatie wordt.
Rob,
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Het laatste jaar werk ik gedetacheerd bij een klant van ons in Neder-Over-Heembeek. Daar geraakt men zelfs te voet niet van het terrein als men zijn badge niet bij heeft (of men moet onder de slagboom kruipen). Zeer veilig daar. Bovendien staan alle motoren daar beschut onder een overhang van een gebouw. Enkele vaste personeelsleden hebben zelfs een 'gereserveerde' parking voor hun motor.

Op mijn normale werkplaats in Antwerpen hadden ze vorig jaar het prachtige idee om een motor-/fietsenstalling te bouwen. Is eigenlijk een overdekt fietsenrek waar ze de helft fietsenstandaards weggelaten hebben. Prachtig, enkel de lokatie valt tegen. In een ver hoekje van de parking en uit het zicht van de burelen. Iedereen die daar voorbij loopt kan een fiets meenemen als die niet goed vasthangt. Bovendien kunnen er enkel 3 motoren weggezet worden, en als er één zich een beetje breed maakt, maar 2. En in de zomer staan er toch al gauw 6 tot 8 motoren aan ons bedrijf.
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Chiepe schreef:
Stally4 schreef: En o ja , Geef in jullie reply's zeker geen details van locatie's door hé ... Het zou bepaalde ongure types op ideeën kunnen brengen... !
Grtz,
Gullegem...
Groot bedrijf...
Veel medewerkers...

Ik denk dat Uw clarck, sorry moto :wink: , in de omgeving van Roeselare zich thuis voelt :!:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Bij ons is er op het parkeerterrein een groot en lang afdak voorzien enkel voor motorrijders.
Dit parkeerterrein is wel binnen de omheining.
Ik denk wel dat er iets moet te regelen vallen om enkel de motors op jullie bedrijventerrein te kunnen zetten.
Zoek eerst een locatie waar het veilig is en geen hinder veroorzaakt.
dan ga je eens een debat aan met de verschillende bazen of topmedewerkers.
Je moet natuurlijk geen locatie kiezen vlak bij de ingang, dat loopt toch meestal slecht af.
Alaaf, Alaaf, Alaaf
Prins Bart I
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
chiepe

Bericht door chiepe »

hla schreef:
Chiepe schreef:
Grtz,
Gullegem...
Groot bedrijf...
Veel medewerkers...

Ik denk dat Uw clarck, sorry moto :wink: , in de omgeving van Roeselare zich thuis voelt :!:
Shit,rechte drup
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Bij ons op het werk hebben ze vorige zomer deze motorfietsstalling geplaatst. zie http://www.bozarc.be
Afbeelding
Ondertussen staan daar dagelijks tot 6 motorfietsen geparkeerd (max. capaciteit) Er zou er nog een binnenkort moeten bijkomen !!!
Het terrein met gebouwen is volledig met omheining voorzien.
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
metteke

Bericht door metteke »

Op mijn ene werkplek staat de GS gewoon achter een hoekje op de parking, een beetje beschut tegen weer en wind, maar iedereen kan er mee weg.
Op mijn andere werkplek heb je een pas nodig om op het terrein te geraken en staat de moto ook nog is binnen in de verwarmde garage naast de Land Cruiser, twee hoogpoters naast elkaar...
chiepe

Bericht door chiepe »

Jup,
Ik weet niet wie het is maar in Kortrijk aan de kortrijksesteenweg ( grote en drukke weg) staat er elke dag een matgrijze GS1150 juist naast MOTOREFLEX (motorfietshandel)...
Vlakbij afrit van den E17 en op 2 minuten van de franse grens...
Ik wens het niemand maar als er één GS is waarvan ik al een tijdje vrees dat hij onvrijwillig van berijder zal switchen is het zeker deze... (aub, doe er wat aan...)
Amicaal
Chiepe
dejos

Bericht door dejos »

Waar ik werk is er een stalling voorzien voor moto's en een stalling voor fietsen ,een soort serre met plastic platen. Het ganse parkeerterrein is enkel toegankelijk met badge ,en er is camera-bewaking. Voor het moment is er plaats in overvloed en in de zomer plaats te weinig . Gans het parkeerterein is verhard.
brit

Bericht door brit »

wat een luxe allemaal! ga de link van dit draadje aan mijn baas doorgeven...

geen stalling, geen omheining, zelfs geen asfalt :!:
Relax

Bericht door Relax »

Trek uw string eens uit uw gat. Ik word plaatsvervangend ongemakkelijk. 8)

En mijn fiets staat in de garage bij de dienstvoertuigen. Enkel opletten met de gladde vloer, ben al eens door het hek van de opslagplaats gegaan bij regen.
Stally4

Bericht door Stally4 »

Voor de Kortrijkzanen...
Sorry Heren , maar er is meer in de (ruime) omgeving dan enkel TVH!
Sta mij toe dat ik de locatie off-line hou.

Zelfde probleem bij ons natuurlijk. In de winter staan er een 3-tal motoren-In de zomer staan er soms 15.
Denk da'k toch maar zorg voor een paar stevige sloten...

Grtz,
Carpe Diem
Livin

Bericht door Livin »

We hebben bij ons een ondergrondse parking, toegang met badge (wel onbewaakt).
Tussen sommige stutpalen kunnen geen auto's parkeren en dus is er altijd wel een plaatsje vrij. Bij regen wel oppassen want zo'n gepolierde betonvloer wordt dan spekglad.
Mijn moto staat dus steeds binnen :D , thuis in de garage, op't werk in de ondergrondse parking.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Stally4 schreef:Hey jongens, waarom dit draadje ?

Het bedrijf waar ik werkzaam ben start eerstdaags met de bouw van een omheining rondom de bedrijfsgebouwen. Momenteel staan zowel motoren,bromfietsen als fietsen onder een ruim, prachtig, ingesloten en dus veilig afdak. (binnen het bedrijfsterrein) Na het plaatsen van de omheinig wil men ALLE verkeer weren van het bedrijfterrein. Gevolg>IEDEREEN parkeren op de (open) parking. De directie voorziet wel in 'camerabewaking' ... maar plaatst hun eigen wagens wel BINNEN de omheining!

Grtz,
Als er zich problemen blijven voordoen, zeg hen dan, dat Prins Bart 1 wel gekke ideeen ter beschikking heeft om het comfort van de motorrijders te verbeteren.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Stally4 schreef: In de winter staan er een 3-tal motoren-In de zomer staan er soms 15.
Denk da'k toch maar zorg voor een paar stevige sloten...

Grtz,
Kan je haken in de grond, of paaltjes verkrijgen ? Kwestie om die sloten ergens aan vast te kunnen maken !
Als ik het goed heb is in Nederland maar een motor verzekerd tegen diefstal als je kan bewijzen dat die met een stevig slot ergens aan vast gemonteerd was !!!!
Slot of niet als er een camionette overheen rijdt dan tillen ze dien gewoon op, dan is er ook niets aan he.
Ofwel hoor ik teveel wilde verhalen van ... motordiefstal.
CU
Georgie
Laatst gewijzigd door GSeorgie op 10 jan 2005, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Bruno

Bericht door Bruno »

Volledig afgesloten site met camerabewaking. Zonder badge kom je al niet voorbij de eerste slagbomen. Ondergrondse parking van 2 verdiepingen met camera's waar de auto's een vaste plaats hebben en voor de moto's zijn er een 4-tal zone's voorbehouden met een 10 tal plaatsen. Goed warm beschut tegen weer en wind en om er mee weg te rijden als hij niet van U is is niet evident want aan de in en uitgang van de garage zit er een security die iedereen kent. Dat allemaal gratis. Allee ja, je moet er voor werken.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
wouteRT

parkeren

Bericht door wouteRT »

Bij ons in het ziekenhuis hebben we een parkeergarage. De motoren staan gratis geparkeerd alleen zijn er geen speciale vakken voor ons, dus benutten we de rui,mten rond elektrakastjes en in de hoeken.
R1100RT '97
K100 USA '85 R.I.P
Frank K

Bericht door Frank K »

Gesloten ondergrondse parking. Enkel toegankelijk met badge.
Droog en veilig.
Er is wel geen speciale plaats voorzien voor motoren, wel voor fietsen.
Maar wij mogen ons machine overal zetten als we maar niemand hinderen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
de Ron

Bericht door de Ron »

Bij mij nog straffer, als ik met de moto ga werken zet ik een dienstvoertuig buiten zodat mijn Rt'ke binnen kan staan ... :lol:
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Plaats reactie