verlagen K 100 RT
Moderator: GVN
verlagen K 100 RT
Hallo,
ik ben nieuwe K100 rijder (lees nog nooit met motor gereden) motor = K100RT van 1990
bestaat er een manier om deze te verlagen ben nl nogal klein =1.68M
heb al mijn zadel al wat aangepast en het is al beter maar nog niet zoals het zou moeten zijn (kan nu al met het voorste deel van de voet aan de grond) als ik volledig plat wil staan met de voet op de grond dan moet ik de motor altijd een beetje langs links of rechts laten overhellen.
in princiepe gaat dat wel maar denk bij een noodstop dat ik wel eens voor verassingen zou komen te staan.
Nu aan het zadel kan niets meer doen wan t zelfs zonder zadel kan ik nog niet aan de grond dus ik moet naar andere oplossingen gaan zoeken .
Ik denk nu aan andere band achteraan misschien of andere vering ,
Graag jullie meningen en ervaringen ik hoor het graag.
Mvg,
Eric
ik ben nieuwe K100 rijder (lees nog nooit met motor gereden) motor = K100RT van 1990
bestaat er een manier om deze te verlagen ben nl nogal klein =1.68M
heb al mijn zadel al wat aangepast en het is al beter maar nog niet zoals het zou moeten zijn (kan nu al met het voorste deel van de voet aan de grond) als ik volledig plat wil staan met de voet op de grond dan moet ik de motor altijd een beetje langs links of rechts laten overhellen.
in princiepe gaat dat wel maar denk bij een noodstop dat ik wel eens voor verassingen zou komen te staan.
Nu aan het zadel kan niets meer doen wan t zelfs zonder zadel kan ik nog niet aan de grond dus ik moet naar andere oplossingen gaan zoeken .
Ik denk nu aan andere band achteraan misschien of andere vering ,
Graag jullie meningen en ervaringen ik hoor het graag.
Mvg,
Eric
-
Jo De Paepe
-
John
- Contacteer:
Niks veranderen aan die veren maar er een verlaagd zadel op zetten. Je wint aardig wat en je grondspeling blijft gelijk. Je vind die zadels met bijhorend rubber afsluiting rond de tank op bvb. E bay, Marktplaats.nl of Hebbes.
Vind je niks heb ik er ook nog wel één liggen waar je het eens kunt mee testen ook nog.

Vind je niks heb ik er ook nog wel één liggen waar je het eens kunt mee testen ook nog.
Ik begrijp dus niet dat ge ne moto koopt waarmee dat ge niet fatsoenlijk met de voeten aan de grond kunt...
als 't zadel al lager is dan zal je met de rest moeten leren leven...en er aan wennen...
nen ouwe K lager leggen heeft als onmiddelijk gevolg dat ge direct met middenbok en de hele reutemeteut over de grond gaat slepen in een bocht...
als 't zadel al lager is dan zal je met de rest moeten leren leven...en er aan wennen...
nen ouwe K lager leggen heeft als onmiddelijk gevolg dat ge direct met middenbok en de hele reutemeteut over de grond gaat slepen in een bocht...
-
John
- Contacteer:
Niet aan de grond kunnen met 1,68 is lary hé gast! Ikzelf ben 1,70 en heb enkel wat last op mijn K1100LT. Op al mijn andere Ktjes dus niet, ook al scheel ik maar twee cm met jou lengte. Geloof me, een verlaagd zadel is de eenige degelijke oplossing. Eventueel samen met inlegzolen met verhoogde hiel, te verkrijgen bij AVEVE. Dan sta je gegarandeerd met beide voeten op de grond. Kom maar tot hier gereden om te testen.
dat is geen ramp maar als je met de bal van de voet goed aan de grond kan (links en rechts is 't meer dan voldoende, voor platte voetekes aan de grond moet je ofwel erg groeien of iets kopen waar dat zonder wijzigingen mee kan...sorry als ik mij verkeerd heb uitgedrukt.
neem 't gerust van mij aan een K wil je niet verlagen, de gevolgen schreef ik reeds hierboven en die zijn onprettiger en storen veel meer dan die voeten niet helemaal aan de grond krijgen...
Maak er trouwens een gewoonte van als je stopt van dat met éné voet te doen... bekijk voor je stopt hoe de weg helt en de ondergrond eruit ziet, dat is zo'n gewoonte op den duur dat het als vanzelf gaat...