valbaren R1200RT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
spoorman

valbaren R1200RT

Bericht door spoorman »

Hallo,heeft er al iemand valbaren van Wunderlich geplaatst op zijn R1200RT :?: is dit wel zinvol :?: ik bedoel daarmee,is er genoeg bescherming als de moto eventueel zouw omvallen zodat hij niet op zijn blok valt,de enige reden dat ik ze er wil opzetten is omdat ik nogal klein ben en maar juist met mijn tippen aan de grond kan dus voor hem te parkeren heb ik soms wat last,tot nu toe nog niet omgevallen tijdens het parkeren maar ik heb zo het gevoel dat het vroeg of laat wel eens zal gebeuren dus denk ik maar elke bescherming is welkom.
rutger

valbaren

Bericht door rutger »

Hallo,
je hebt de valbaren op mij RT gezien. Maar ik ben er nog niet mee omgevallen sinds ze er op staan. Ik weet dus niet wat ze juist doen...en hoop het eiegenlijk nooit te weten
groeten
Roger
Four wheels move the body,
Two wheels move the soul.
dikken
Contacteer:

Bericht door dikken »

Op mijn RT staan ook valbaren van wunderlich. Ze vallen niet echt op in het geheel maar zijn wel tamelijk robuust. Ik ben (gelukkig) nog niet gevallen maar zie het mechanisch als volgt: zonder valbaren valt de motor gegarandeer op het kleppendeksel met de gevolgen van dien. Met valbaren wordt de initiele schok opgevangen door de valbaren. De energie van de schok wordt doorgesluisd naar de bevestigingspunten (sterkere punten van het blok) van die valbaren, nml centraal vooraan en onderaan het blok.

Een tweede theorie is die van murphy, "als ge valbaren hebt is de kans dat ge op uw bakkes zult vallen veel kleiner" :D :D :D :D :D

Afbeelding
greetzzz, bart
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb die beugels ook gemonteerd.
Volgens mij moeten ze wel helpen indien je met de zijkoffers op stap bent.

Rij je echter zonder zijkoffers, zoals ik meestal doe, dan helpen ze NIET :!: :evil:
Dan zakt de moto achteraan waardoor de hoek veranderd, en dan komt hij, bij mij toch, juist wel op het kleppendeksel terecht en dus juist niet op de beugels.

Ze zijn duidelijk niet ontworpen om zonder koffers gebruikt te worden, wat ik wel jammer vind. :cry:
Maar een handige harry kan ze natuurlijk altijd aanpassen door er links en rechts een stukje van 3-5 cm tussen te plaatsen. Openslijpen, stukjes tussen, lassen, opschuiren, cromeren, monteren.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Die valbaren van Wunderlicht zijn prima en ik heb ze al getest.

Met motor in diepe put gereden en motor op zijne kant gelegd, gelukkig aan lage snelheid. Ik heb alleen op twee plaatsen krassen op de valbaar en enkele krasjes op mijn zijkoffer. Motor steunde ook op het handvat stuur.

Ik ben tevreden dat ik voor Wunderlich gekozen heb i.p.v. BMW.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
jecle

Bericht door jecle »

r1200rt Jef zijn eerste BMW
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

pff... de airbags van de auto moeten toch ook niet getest?

als t maar mooi en degelijk is.

voila si
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

jecle schreef:Zie hier mijn valbaren
http://img49.imageshack.us/img49/8499/b ... 0034re.jpg
Die knielappen, van waar komen die :?:
Gele: wel snel , niet rap
jecle

Bericht door jecle »

Van dezelfde plaats als de valbeugel WUNDERLICH kostprijs 30 € + btw
r1200rt Jef zijn eerste BMW
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

jecle schreef:Van dezelfde plaats als de valbeugel WUNDERLICH kostprijs 30 € + btw
Bedankt :D

Ben eens naar de site van wunderlich gaan kijken en er staan daar een hele boel nieuwe dingen op voor de 1200RT. We weten weeral waarvoor te sparen.
Gele: wel snel , niet rap
KimG

Bericht door KimG »

Beste Forum,

Hoe zijn de ervaringen met de kwaliteit van Wünderlich-valbaren voor de R1200RT ? Bij de dealer beweerde men dat de lakkwaliteit erg slecht was. Wat zijn jullie ervaringen ? Zou er een verschil zijn in kwaliteit tussen de grijs-gelakte en de verchroomde uitvoering ?

Vriendelijke motorgroeten,

Kim
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

Van de lakkwaliteit heb ik nog niet te klagen alleen waar hij reeds de grond heeft geraakt is er wat lak af maar dat is natuurlijk de normaalste zaak van de wereld.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Boskrabber schreef:Van de lakkwaliteit heb ik nog niet te klagen alleen waar hij reeds de grond heeft geraakt is er wat lak af maar dat is natuurlijk de normaalste zaak van de wereld.
Misschien zijn er ook valbeugels te koop om de valbeugels te beschermen :wink: :lol:
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Obiwan

Bericht door Obiwan »

®win schreef:
Boskrabber schreef:Van de lakkwaliteit heb ik nog niet te klagen alleen waar hij reeds de grond heeft geraakt is er wat lak af maar dat is natuurlijk de normaalste zaak van de wereld.
Misschien zijn er ook valbeugels te koop om de valbeugels te beschermen :wink: :lol:
Goed idee joh :D

Afbeelding

Sturzbügel-Protektor
Der intelligente Schutz für Wunderlich Sturzbügel. Sturzbügel sollen Schäden
verhindern, aber bereits ein leichter Umfaller reicht und schon hat der
Sturzbügel selbst eine Macke, was für alle auf dem Markt befindlichen
Sturzbügel gilt. Da es keinen Lack oder Beschichtung gibt, die das aushält,
fertigen wir für unsere Sturzbügel einen zusätzlichen, austauschbaren
Kratzschutz. Das ist weltweit exklusiv und gibt es bis dato für keine anderen
Sturzbügel. Ein dickwandiger Kunststoffprotektor, der sogar einen leichten
Sturz überlebt. Auch schon zerkratzte Sturzbügel lassen sich hiermit wieder auf
Vordermann bringen. Der Sturzbügel sieht damit aus wie neu und ist
vorbeugend vor weiteren Macken bestens geschützt. Wir empfehlen jedoch,
diese vorsorglich vor einer Schramme (Schutz der rosthemmenden
Beschichtung) zu montieren. Qualität: Die hohen Formkosten und
Qualitätsgründe verhindern eine Großserie als Spritzgussteil. Deshalb werden
die Protektoren aus durchgefärbtem ABS-Kunststoff einzeln tiefgezogen und
auf 3D-Fräsen zugeschnitten. Ein aufwändiges Verfahren, aber nur deshalb
sind sie so extrem schlagfest. Kratzer lassen sich leicht wieder rauspolieren.
Optisch passt der glänzende Metallic-Silber-Farbton am besten zu unseren
Sturzbügeln.

Selbstklebender Satz für rechts und links
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Helios

Bericht door Helios »

Ik zie dat je ook bescherming op de kleppendeksels hebt geplaatst. Met name aan de rechter kant staat de valbaar vrij dicht op de cilinder. Paste dit wel in 1 keer of moest je nog aanpassingen maken.
Op mijn RT wilde ik dit eigenlijk ook maar durfde de gok niet aan om de bescherming voor de kleppendeksels te kopen.
Lid van de BMW Club Nederland
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
dikken
Contacteer:

Bericht door dikken »

1. Ik weet niet hoe het komt, maar bij mij staan de valbaren niet symmetrisch. TTZ aan de linkerzijde kan er met moeite een dik vod tussen terwijl er aan de rechterzijde een vinger tussen kan. Heb ze niet zelf gemonteerd en ook nog niet geprobeerd om beide zijden gelijk te krijgen. Zijn er nog mensen met die ervaring?

2. Lakkwaliteit van de valbaren is zeer pover!!! Na 1 jaar gebruik, dag in dag uit, bladert de chroom af aan de voorzijde van de valbaren. Van het zout van deze winter zal het wel niet liggen. Die paar dagen dat er gestrooit werd, werd de motorfiets direct na de rit afgespoelt met water.
greetzzz, bart
Obiwan

Bericht door Obiwan »

@dikken; Dat je valbeugels niet symetrisch staan kan wel kloppen. Tenminste, de beugels zijn het wel maar je cilinders niet. Kijk maar eens vanaf boven op je motorblok. Je zult dan zien dat de ene cilinder iets meer naar voren staat dan de andere.

Vwb de lakkwaliteit zou ik toch eens een mailtje/belletje eraan wagen. Dit mag gewoon niet gebeuren.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
KimG

Bericht door KimG »

Obiwan schreef:@dikken; Vwb de lakkwaliteit zou ik toch eens een mailtje/belletje eraan wagen. Dit mag gewoon niet gebeuren.
Volgens Selbach in Lier hebben zij reeds enkele malen valbaren met lakschade teruggestuurd naar Wünderlich. Werden echter niet in garantie hersteld omdat het volgens Wünderlich gebruiksschade is.

Grtn,

Kim
dikken
Contacteer:

Bericht door dikken »

Obiwan schreef:@dikken; Dat je valbeugels niet symetrisch staan kan wel kloppen. Tenminste, de beugels zijn het wel maar je cilinders niet. Kijk maar eens vanaf boven op je motorblok. [red]Je zult dan zien dat de ene cilinder iets meer naar voren staat dan de andere[/red].

Vwb de lakkwaliteit zou ik toch eens een mailtje/belletje eraan wagen. Dit mag gewoon niet gebeuren.
Is dat met een specifieke reden? Leidt dit niet tot extra krachten op de Cardan?
greetzzz, bart
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

dikken schreef:1. Ik weet niet hoe het komt, maar bij mij staan de valbaren niet symmetrisch. TTZ aan de linkerzijde kan er met moeite een dik vod tussen terwijl er aan de rechterzijde een vinger tussen kan. Heb ze niet zelf gemonteerd en ook nog niet geprobeerd om beide zijden gelijk te krijgen. Zijn er nog mensen met die ervaring?

2. Lakkwaliteit van de valbaren is zeer pover!!! Na 1 jaar gebruik, dag in dag uit, bladert de chroom af aan de voorzijde van de valbaren. Van het zout van deze winter zal het wel niet liggen. Die paar dagen dat er gestrooit werd, werd de motorfiets direct na de rit afgespoelt met water.
Volkomen juist. Heb er in minder dan 2 jaar reeds 2 versleten en ze komen er niet meer op. Duur, veel werk om te installeren, moeilijker onderhoud en kwaliteit maar zozo... Bij mij lossen de lasnaden zelfs zonder vallen!
Laatst gewijzigd door Wingman X op 11 mar 2017, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

dikken schreef:
Obiwan schreef:Tenminste, de beugels zijn het wel maar je cilinders niet. Kijk maar eens vanaf boven op je motorblok. [red]Je zult dan zien dat de ene cilinder iets meer naar voren staat dan de andere[/red].
Is dat met een specifieke reden? Leidt dit niet tot extra krachten op de Cardan?
De reden voor de offset van de cilinders is evident: de twee zuigerstangen kunnen niet op dezelfde plek op de krukas zitten. En in het verlengde van de zuigerstang zit de zuiger + cilinder.
Laatst gewijzigd door ®win op 18 apr 2007, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

dikken schreef:
Obiwan schreef:@dikken; Dat je valbeugels niet symetrisch staan kan wel kloppen. Tenminste, de beugels zijn het wel maar je cilinders niet. Kijk maar eens vanaf boven op je motorblok. [red]Je zult dan zien dat de ene cilinder iets meer naar voren staat dan de andere[/red].

De reden dat de cilinders niet symmetrisch zijn is poepsimpel. De cilinders hebben hun plaats t.o.v. de krukas... zou beetje moeilijk zijn op de zelfde plaats. Zie hieronder bv positie van de zuigers bij een V8.

Afbeelding
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Plaats reactie