nog nooit olie verbruikt! normaal?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
koenraad

nog nooit olie verbruikt! normaal?

Bericht door koenraad »

Hallo,

Ik hoor iedereen maar zeggen dat ne beemer zoveel olie kan verbruiken maar de mijne verbruikt niets.

't Is te zeggen hij heeft er nu een dikke 19.000 km en heb hem 2.000km aangekocht (model 2003). Volgens de vorige eigenaar, die de moto maniakaal onderhoudde, is het oliepeil nooit gezakt. En idd, na 2.000km staat hij nog steeds perfect op het midden van het 'afleesglas' (hoe noemt zo'n ding?).

Nu heb ik twee vragen. 1) is dit normaal, (niet) goed?
2) Ik ga ermee deze zomer naar de elzas en nadien zwitserland. Zal hij vermoedelijk in de bergen wel olie verbruiken en neem ik dan best toch een litertje olie mee?

Misschien moeilijk om antwoorden, geen enkele boxer verbruikt evenveel (ik drink ook meer dan mijn vrouw :D ), maar toch had ik graag jullie idee gekend.

Koenraad
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Koenraad, laat mij raden, je hebt een 850? Dan is dat normaal. Die dingen verbruiken geen olie, trillen niet, draaien met eender welke bougies, de grootste vodden van benzine, hebben geen last van KFR, bokken niet bij het keren in een smalle straat, verbruiken haast niks, enfin, ik kan nog even doorgaan. Geen zorgen maken dus, voor vertrek op vakantie gewoon op maximum niveau brengen, en karren maar, niks reserve meenemen. Zelfs als ie zou gaan verbruiken, dan vind je ter plaatse wel wat olie, en je kan er haast eender wat inkieperen, zo'n 850 is met alles tevreden. :wink: Zelfs met een chauffeur gelijk ikzelf 8)
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Een literke olie meenemen is altijd aangeraden, in de bergen kan een boxer wel serieus olie beginnen zuipen, zeker als ge een beetje sportief rijdt, en wat op de motor afremt, dus sowieso meenemen.

UIteindelijk, 't is nu niet dat 't alle plaats inneemt hé :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Inderdaad ! Met mijn 850R, bepakt en gezakt op reis, 3000 Km, geen druppel olie verbruikt. De moto was wel al ingereden (30.000Km)
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
GSven

Bericht door GSven »

Dan heeft iemand eens eentje die geen olie verbruikt, is't nog ni goed 8)

In elk geval, 2.000km rustig rijden zou geen merkbaar verbruik mogen opleveren.

Mocht je het nog niet weten, om een "leeg glaasje" bij te vullen heb je 500cc nodig. Nooit bijvullen voor ie zeker in de lagere helft staat. En niet bijvullen van de eerste keer dat je merkt dat ie in de lagere helft staat.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

En ook niet op het maximum , 3/4 is ideaal.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Plaats reactie