Intercom op R1150RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Rikkens

Intercom op R1150RT

Bericht door Rikkens »

Ik heb een R1150RT gekocht en zou graag een intercom willen laten plaatsen,(of zelf plaatsen indien mogelijk) zijn er mensen die mij hierover meer info kunnen bezorgen, adressen voor plaatsing, tips i.v.m merk e.d. tips om eventueel zelf te plaatsen.

alvast bedankt

Eric
Stelo

Bericht door Stelo »

Hoi,

Ik rijd met dezelfde motorfiets, en installeerde zelf mijn intercom.
De voeding heb ik genomen van het achterlicht (bereikbaar van onder het duozadel). De ene stekker komt tevoorschijn van tussenuit het zadel tussen de voorkant van het zadel en de benzinetank. De andere stekker komt uitgepiept aan de linkerkant, net voor de zijkoffer. Zodoende zijn enkel de twee stekkers zichtbaar, doch wel heel discreet.
Mijn intercom is een Hobby2 van Baehr. Niet goedkoop, maar 'k ben heel tevreden over de kwaliteit van het toestel.

Veel succes,
Beste groetjes,

STelo
R1200RT
jakke

Re: Intercom op R1150RT

Bericht door jakke »

Rikkens schreef:Ik heb een R1150RT gekocht en zou graag een intercom willen laten plaatsen,(of zelf plaatsen indien mogelijk) zijn er mensen die mij hierover meer info kunnen bezorgen, adressen voor plaatsing, tips i.v.m merk e.d. tips om eventueel zelf te plaatsen.
alvast bedankt
Eric
Hé Rikkens,

Welkom op het forum en proficiat met de aankoop van uwen Beemer.
ik heb mij onlangs een Starcom 1 Advance zelf geplaatst.
Deze is rechtstreeks op de batterij aangesloten en bevind zich onder mijn zadel. Je vindt meer info op deze link
het toestel is niet groter dan een pakje sigaretten en werkt prima.
Ik heb het toestel gekocht bij Bikes & More in temse, waar mijnen Beemer van komt.
Hoofdverdeler is http://www.rse-electronics.com/

De prijzen zijn overal dezelfde.

Starcom1 Advance.
Twee headsets met microfoon.
Aansluitingskabel voor batterij.
Kabeltje bijgeleverd voor aansluiting van MP3.

Als je het eens wil bekijken, stuur je maar een pm.
Haasdonk is niet zo ver weg hé.
Ik rij met een R 1100 R, dus veel tupperware heb ik niet moeten verwijderen om aan de batterij te geraken.

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

ironjakke schreef: ik heb mij onlangs een Starcom 1 Advance zelf geplaatst.
Deze is rechtstreeks op de batterij aangesloten en bevind zich onder mijn zadel. Je vindt meer info op deze link
Hallo,
paar vraagjes : is die intercom spraakgestuurd ?
en wat is de totaalprijs voor de intercom en 2 complete headsets ?
momenteel heb ik een Beahr ( NIET spraakgestuurd ) , kan ik de speakertjes en microfoon blijven houden of ben ik verplicht om alles te verwijderen en de set van Starcom te installeren ?.
jakke

Bericht door jakke »

Arnold schreef:
ironjakke schreef: ik heb mij onlangs een Starcom 1 Advance zelf geplaatst.
Hallo,
paar vraagjes : is die intercom spraakgestuurd ?
en wat is de totaalprijs voor de intercom en 2 complete headsets ?
momenteel heb ik een Beahr ( NIET spraakgestuurd ) , kan ik de speakertjes en microfoon blijven houden of ben ik verplicht om alles te verwijderen en de set van Starcom te installeren ?.
Arnold,

Zoals beschreven in mijn vorige post kost het paket 400 Euro.
Ik weet niet wat je precies bedoeld met spraakgestuurd.
De Starcom heeft aansluitingsmogelijkheden voor GPS, Telefoon met kabel of Bluetooth-aansluiting, aansluiting voor MP3 of radio en voor de liefhebbers Bike to bike mlogelijkheden.
Als de GPS en de MP3 aangesloten zijn dan gaat de MP3 uitfaden als de GPS aanwijzingen geeft, na +/- 5 seconden komt de muziek terug op de voorgrond. de geluidssterkte past zich aan de snelheid aan, waarbij je de MP3 nog altijd aan het toestel zelf kan regelen ook.
Ik weet niet of je de speakers en/of de microfoons kan behouden, dat zal van de aansluiting afhangen vermoed ik, maar daar durf ik geen uitspraak over doen.
Afbeelding
Rikkens

intercom

Bericht door Rikkens »

Is er ergens een winkel in de buurt waar ik zoiets kan gaan kopen of is dat zowieso altijd op bestelling?

dank u
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,

De meeste verkopers hebben dit in voorraad :wink:

Ik heb een Baehr Verso en ben heel tevreden.
Het zilverkleurig doosje achter het zadel is de Baehr Verso
Afbeelding

De rechtse stekker is die van de aansluiting bestuurder (Linker stekker is van verwarmde handschoenen "GERBING")
Afbeelding

Voor de duozit zit de stekker linkssachter vanonder het zadel uit
Afbeelding

Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
TonTon

Bericht door TonTon »

ironjakke schreef: Ik weet niet wat je precies bedoeld met spraakgestuurd.
daarmee bedoel ik of de Intercom geactiveerd wordt door de stem of altijd aan staat , bij de duurdere uitvoering van de Beahr heb je deze functie , is zeer handig als er veel wind staat , dan heb je geen windgeruis in de helm door de microfoon , je kunt de gevoeligheid aanpassen , van zowel de rijder als de passagier.
jakke

Bericht door jakke »

Arnold schreef:
ironjakke schreef: Ik weet niet wat je precies bedoeld met spraakgestuurd.
daarmee bedoel ik of de Intercom geactiveerd wordt door de stem of altijd aan staat , bij de duurdere uitvoering van de Beahr heb je deze functie , is zeer handig als er veel wind staat , dan heb je geen windgeruis in de helm door de microfoon , je kunt de gevoeligheid aanpassen , van zowel de rijder als de passagier.
De starcom staat steeds aan, en dit vanaf het moment dat de fiche's worden ingeplugd maar alles kan zodanig worden afgesteld dat je van windgeruis geen last hebt, al vraagt het wel een paar minuten en een ritje tijd om de instellingen optimaal te zetten.
De rijder en piloot kunnen zowel intern als extern aan de Starcom geregeld worden.
Afbeelding
jakke

Re: intercom

Bericht door jakke »

Rikkens schreef:Is er ergens een winkel in de buurt waar ik zoiets kan gaan kopen of is dat zowieso altijd op bestelling?
dank u
Bikes & More in Temse is volgens mij het dichtste bij.

Hier is hun website
http://www.bikesandmore.be/main.php

normaal is het toestel in voorraad, maar bel even voor de zekerheid. :wink:
Afbeelding
Rikkens

bedankt

Bericht door Rikkens »

Ironjakke en alle anderen, bedankt voor de vele hulp, morgenmiddag ga ik naar bikes and more eens kijken wat er allemaal te krijgen is, als ik nog vragen heb weet ik jullie wel te vinden.

tot binnenkort

Rikkens
raster

Bericht door raster »

Ik heb op mijn R1150RT 2 weken geleden een z.g. multimedia box ingebouwd, voor intercom, aansluitingen voor mp3, gsm maar ook PMR voor communicatie met andere rijders.

Hij kost een schijntje t.o.v. Baer e.d.

Tot nu toe ben ik heel goed tevreden en ben ik klaar voor ongeveer 300 Euro inclusief 2 helm sets

zie verder onderstaande link

http://www.radioscanner.nl/CBMmmbox.htm?ls=0
enthousiaste R1150RT rijder
jakke

Re: bedankt

Bericht door jakke »

Rikkens schreef:Ironjakke en alle anderen, bedankt voor de vele hulp, morgenmiddag ga ik naar bikes and more eens kijken wat er allemaal te krijgen is, als ik nog vragen heb weet ik jullie wel te vinden.
tot binnenkort
Rikkens
Ok Rikkens,

Laat eens weten wat het geworden is ?? :wink:
Afbeelding
Plaats reactie