wat met krassen in plexiescherm

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

wat met krassen in plexiescherm

Bericht door b@RT »

Een vriend van mij heeft redelijke diepe krassen in zijn 1100RT scherm. Ik heb er al eens met een plexiepolish opgezeten maar zonder resultaat. Heeft er iemand een idee ?
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Ed Vollegaas
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 apr 2005, 14:42
Locatie: La douce France
Contacteer:

Bericht door Ed Vollegaas »

Koperpoets en polieren helpt echt. Heb er in het verleden zelfs matte plekken van chemische producten mee verwijderd, diepe krassen moet je volledig wegpolieren, dus eigenlijk omliggend materiaal wegnemen.

Succes
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
NIC
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 feb 2005, 09:27
Locatie: KNOKKE

Bericht door NIC »

In onze carrosserie polieren wij die machinaal uit met produkten van 3m.
wij hebben reeds heel diepe krassen weggehaald in de zijruiten van zwerfwagens wanneer die tegen takken van bomen gesleept hadden.
Ga eens binnen bij een plaatselijke koetswerkhersteller, die hebben die produkten zeker staan.
groetjes Nic
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Bedenk wél dat de meeste ruiten een anti-kraslaag hebben opbeneveld! Dus als je gaat polieren moet je eerst door die laag heen. Doe je dit enkel plaatselijk (dus waar de krassen staan) ga je altijd een aftekening krijgen van die bewuste anti-kras laag. Het is maar dat je het weet hé! :wink:
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

Hé allemaal,

Weet er iemand hoe ik krassen uit het vizier van de helm kan krijgen ?
De helm is een tweetal weken geleden op de grond gevallen. :?
De krassen (minder diepe) die het meest in het gezichtsveld stonden heb ik met een fijne sliscompound toch min of meer wat weg kunnen werken. Helemaal weg zijn ze niet, maar toch minder storend.
Minder in het zicht bevinden zich een paar diepere krassen, die zijn niet echt storend maar evengoed toch zichtbaar.
Bestaat er iets meer afdoend om de krassen bij te werken of ben ik aangewezen op de aankoop van een nieuw vizier van om en bij de 36 Euro ?? :?

Tnkx en groeten, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Best is een nieuw vizier, maar als je toch wil proberen kost het je ongeveer evenveel om een beetje degelijk materiaal aan te schaffen. Je kan dit dan natuurlijk aanwenden voor andere toepassingen. Beginnen met waterproof schuurpapier 600 tot je bijna het materiaal hebt weggeschuurt naast de kras. Schuur een breed vlak weg anders krijg je na afwerking een vertekenend beeld te zien door je vizier. Dan fijner schuren met 1200 met véél water. Daarna beginnen we te polieren met slijppasta nr3, en zo fijner en fijner met respectievelijk Nr 4 en 5. Je kan dit met een TRAAGdraaiend machientje doen. Maar opletten voor te heet polieren!
Het amuzement ermee :lol:
Gele
Berichten: 432
Lid geworden op: 23 jan 2006, 00:04
Locatie: sint kruis - Brugge
Contacteer:

Bericht door Gele »

Bij RAD hebben speciaal product om krassen in visier weg te polijsten.
http://www.rad.be/nl/c/p/7617-e-v-i-xer ... plexi-.htm
Gele: wel snel , niet rap
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Weet er iemand hoe ik krassen uit het vizier van de helm kan krijgen ?
nieuwe helm kopen :mrgreen:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Oneshark
Berichten: 804
Lid geworden op: 09 jul 2005, 18:10
Locatie: nie ver van de leie

Bericht door Oneshark »

ironjakke schreef:Hé allemaal,

Weet er iemand hoe ik krassen uit het vizier van de helm kan krijgen ?
De helm is een tweetal weken geleden op de grond gevallen. :?
De krassen (minder diepe) die het meest in het gezichtsveld stonden heb ik met een fijne sliscompound toch min of meer wat weg kunnen werken. Helemaal weg zijn ze niet, maar toch minder storend.
Minder in het zicht bevinden zich een paar diepere krassen, die zijn niet echt storend maar evengoed toch zichtbaar.
Bestaat er iets meer afdoend om de krassen bij te werken of ben ik aangewezen op de aankoop van een nieuw vizier van om en bij de 36 Euro ?? :?

Tnkx en groeten, Jakke. :wink:
Hela Ironman, tuf jij nu waarlijk rond met dat vizier toe in deze temp.
wij nemen dat uit hoor als 't zo warm is ..(en we zijn were weg of zie je nie goe) :shock: 8) :lol:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

36 Euro? Een Caberg? Dan is weggooien de beste oplossing 8) De hele helm bedoel ik hè :wink: Bij een ander merk helpt autopolish voor sterk verweerde lakken ook wel een beetje, en vooral veel armenvet en potenkruid gebruiken, in excentrisch draaiende bewegingen :roll:
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

Oneshark schreef:
ironjakke schreef:Hé allemaal,
Weet er iemand hoe ik krassen uit het vizier van de helm kan krijgen ?
De helm is een tweetal weken geleden op de grond gevallen. :?
De krassen (minder diepe) die het meest in het gezichtsveld stonden heb ik met een fijne sliscompound toch min of meer wat weg kunnen werken. Helemaal weg zijn ze niet, maar toch minder storend.
Minder in het zicht bevinden zich een paar diepere krassen, die zijn niet echt storend maar evengoed toch zichtbaar.
Bestaat er iets meer afdoend om de krassen bij te werken of ben ik aangewezen op de aankoop van een nieuw vizier van om en bij de 36 Euro ?? :?
Tnkx en groeten, Jakke. :wink:
Hela Ironman, tuf jij nu waarlijk rond met dat vizier toe in deze temp.
wij nemen dat uit hoor als 't zo warm is ..(en we zijn were weg of zie je nie goe) :shock: 8) :lol:
@Oneshark
Gij wilt dat ik er uitzie gelijk den Avatar van JH zekers.
Ik rij nog altijd met een naked bike, het echte motorijden, in de wind, tegen de natuurelementen, met de borst vooruit(of hoorde nie goe) :lol: :lol: :lol:

@Gele
Is idd mischien eens het proberen waard, tnkx.
Baat het niet dan schaad het niet.

@Lomax
Waarom zou ik de hele helm weggooien ??
'K moet zeggen dat ik tot hiertoe tevreden ben over de Caberghelm.
En het is niet dat het niet te doen is hé, die krassen.
Het kan trouwens toch met elk vizier gebeuren ??
En wat is armenvet en potenkruid? :?

@John
Bedankt voor de tip.
Maar als ik dat allemaal moet gaan doen, dan koop ik idd best een nieuw scherm. Anders moet ik nog gaan werken ook. :lol: :lol:

@Gonzo
Als ik een nieuwe helm koop ? Zijn dan de krassen uit het andere vizier uit ?? :roll: :lol: :lol:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

Toch goed hè, dat ik aan de prijs van het scherm kan raden welke helm je hebt :P
Zoals alle Italiaanse maaksels, is de Caberg een mooie helm, redelijk goedkoop en effectief prettig van pasvorm (en die vorm blijft beter behouden dan Evo 4 of C2). Maar lawaai, niet normaal wat een kabaal dat ding maakt. En vaak twee handen nodig om hem open te krijgen. En schudden in de wind, wobbel wobbel. En de ventilatie-openingen tochten even hard in open als in gesloten stand. Maar hij is wel mooi, dat klopt.
Probeer eens een andere helm, dan weet je wat ik bedoel.
Niet mooi van mij, jij was nu zo fier op die glimmende (mooie lak trouwens, dat ook) Caberg. Als je toch een nieuw scherm koopt, er zijn getinte exemplaren te koop. Die draag je dan in de zomer, en het andere heb je tegen de winter wel weer mooi glanzend. :wink:
Armenvet en potenkruid? Ooit Karate-Kid gezien? Wax on, wax off? Draaien met die armpjes, en duwen maar. Frotten met die handel. Waarschijnlijk een limburgse uitdrukking, wij staan bekend als harde werkers, vandaar :P
Jakke, tandpasta helpt ook voor matte vlekken en krasjes, en je zou zelfs de Braun elek tandenborstel kunnen gebruiken :idea:
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Bericht door RBee »

Lomax schreef:
tandpasta helpt ook voor matte vlekken en krasjes
Ja, ja..... maar met of zonder fluoride :?: :)
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

LOMAX schreef:Toch goed hè, dat ik aan de prijs van het scherm kan raden welke helm je hebt :P
Zoals alle Italiaanse maaksels, is de Caberg een mooie helm, redelijk goedkoop en effectief prettig van pasvorm (en die vorm blijft beter behouden dan Evo 4 of C2). Maar lawaai, niet normaal wat een kabaal dat ding maakt. En vaak twee handen nodig om hem open te krijgen. En schudden in de wind, wobbel wobbel. En de ventilatie-openingen tochten even hard in open als in gesloten stand. Maar hij is wel mooi, dat klopt.
Probeer eens een andere helm, dan weet je wat ik bedoel.
Niet mooi van mij, jij was nu zo fier op die glimmende (mooie lak trouwens, dat ook) Caberg. Als je toch een nieuw scherm koopt, er zijn getinte exemplaren te koop. Die draag je dan in de zomer, en het andere heb je tegen de winter wel weer mooi glanzend. :wink:
Armenvet en potenkruid? Ooit Karate-Kid gezien? Wax on, wax off? Draaien met die armpjes, en duwen maar. Frotten met die handel. Waarschijnlijk een limburgse uitdrukking, wij staan bekend als harde werkers, vandaar :P
Jakke, tandpasta helpt ook voor matte vlekken en krasjes, en je zou zelfs de Braun elek tandenborstel kunnen gebruiken :idea:
Ja, ja, ge zijt ne krak gij.
Maar van dat wobbelen of slecht openen, lawaai en tochten in de ventilatie kan ik niet meepraten, ik heb daar echt geen problemen mee.
Ik heb voor de zomer ook een Caberg met enkel een vizier vooraan voor het warmere weer en een getint vizier voor de eerst genoemde helm.
Voor dienen tandenborstel ga ik eerst eens proberen met een electrische van Colgate. :P
Als het daar niet mee lukt dan kom ik den uwe lenen. :lol: :lol: :lol:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

Als je dan toch hier bent, dan kan je meteen mijn Schuberth eens uittesten :P
Ik had natuurlijk geen rekening gehouden met het feit dat je met een "naked" rijdt, dan heb je namelijk veel minder last van al dat soort onhebbelijkheden. En de kwaliteit van de piloot maak ook veel goed :wink: En bij een knappe kop hoort eigenlijk wel een knappe helm, dus met Italiaans design zit je wel goed 8)
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Bericht door RBee »

LOMAX schreef:
En bij een knappe kop hoort eigenlijk wel een knappe helm, dus met Italiaans design zit je wel goed 8)
Bedoel je dat letterlijk of figuurlijk :?:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

RB-RT schreef:LOMAX schreef:
En bij een knappe kop hoort eigenlijk wel een knappe helm, dus met Italiaans design zit je wel goed 8)
Bedoel je dat letterlijk of figuurlijk :?:
U nie beginnen moeien hé. :lol: :lol:
Het gaat er hier nu eens serieus aan toe. 8) 8) :lol: :lol:

:wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Oneshark
Berichten: 804
Lid geworden op: 09 jul 2005, 18:10
Locatie: nie ver van de leie

Bericht door Oneshark »

RB-RT schreef:LOMAX schreef:
En bij een knappe kop hoort eigenlijk wel een knappe helm, dus met Italiaans design zit je wel goed 8)
Bedoel je dat letterlijk of figuurlijk :?:
Jaaaa :lol: :lol: :lol: moet er nog tandpasta zijn ? :lol: :lol: :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

Oneshark schreef:
RB-RT schreef:LOMAX schreef:
En bij een knappe kop hoort eigenlijk wel een knappe helm, dus met Italiaans design zit je wel goed 8)
Bedoel je dat letterlijk of figuurlijk :?:
Jaaaa :lol: :lol: :lol: moet er nog tandpasta zijn ? :lol: :lol: :wink:
Jongens, alleen Lomax is nen toffen. 8) :P :P

Gulle lacht de mensen toch maar uit. :lol: :lol: :lol:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
LOMAX
Berichten: 1238
Lid geworden op: 26 dec 2005, 20:47
Locatie: Kortessem

Bericht door LOMAX »

ironjakke schreef:
Oneshark schreef:
RB-RT schreef:LOMAX schreef: Bedoel je dat letterlijk of figuurlijk :?:
Jaaaa :lol: :lol: :lol: moet er nog tandpasta zijn ? :lol: :lol: :wink:
Jongens, alleen Lomax is nen toffen. 8) :P :P

Gulle lacht de mensen toch maar uit. :lol: :lol: :lol:
Die Jakke, die heeft nu eens mensenkennis, gene gewone... :wink:
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Bericht door RBee »

Lomax schreef:
Die Jakke,gene gewone... :wink:
No comment. :)
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door John »

Enheuuuuu....wat met die krassen? :roll:
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Bericht door RBee »

Voelen zich nog altijd in hun kras. :roll:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Bericht door jakke »

John schreef:Enheuuuuu....wat met die krassen? :roll:
Ik post van zodra ik een doeltreffende oplossing gevonden heb John.

Is meer iets om op een zaterdag te proberen.
Het voorstel van Gele ga ik eens proberen, maar heb nog geen tijd gehad om er om te rijden. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie