276C - Waarom ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
StievieR11S

276C - Waarom ?

Bericht door StievieR11S »

Hallo,

Zoals velen hier op het forum ben ik momenteel aan het uitkijken naar een GPS. En zoals altijd is de hamvraag: welke ?

Ik dacht aan de 2720 van Garmin. Maar die heeft geen interne baterij. De bluetooth van de 2820 heb ik niet echt nodig aangezien ik de gps aansluit op een autocom.

Is de interne batterij van de 276C de hoofdreden waarom er toch nogal veel voor dat toestel gekozen wordt ? Of zijn er nog andere redenen ?

De quest II durf ik niet echt te kopen omdat ik nogal veel negatieve berichten lees ivm de snelheid ...

En als laatste. Zijn er op het form Mac gebruikers die geen problemen hebben met hun routeplanning op de Garmin ?

Alvast bedankt voor jullie reacties !!!

Groeten.

S
Keep the blinking parts up !
WilBikeRT

GPS 276C

Bericht door WilBikeRT »

Hallo Stievie,

Voor een repliek bekijk eens het hieronder beschreven topic, je vindt er ongetwijfeld antwoorden op verschillende vragen.

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... c&start=50

Mocht je aan jezelf twijfelen kan je steeds PM kontakt opnemen waarna ik je de voor- en nadelen van dit toestel kan laten zien.

Vriendelijke motorgroeten, :wink:

Wilfried
Fox30

Re: 276C - Waarom ?

Bericht door Fox30 »

StievieR11S schreef:Hallo,

Zoals velen hier op het forum ben ik momenteel aan het uitkijken naar een GPS. En zoals altijd is de hamvraag: welke ?

Ik dacht aan de 2720 van Garmin. Maar die heeft geen interne baterij. De bluetooth van de 2820 heb ik niet echt nodig aangezien ik de gps aansluit op een autocom.

Is de interne batterij van de 276C de hoofdreden waarom er toch nogal veel voor dat toestel gekozen wordt ? Of zijn er nog andere redenen ?

De quest II durf ik niet echt te kopen omdat ik nogal veel negatieve berichten lees ivm de snelheid ...

En als laatste. Zijn er op het form Mac gebruikers die geen problemen hebben met hun routeplanning op de Garmin ?

Alvast bedankt voor jullie reacties !!!

Groeten.

S
Mocht je toch overwegen een quest II te willen kopen, mijn schoonbroer heeft de zijne ongebruikt liggen wegens verkoop van zijn moto. Is maar enkele maanden gebruikt.
Harald

Bericht door Harald »

Fox30 schreef: Mocht je toch overwegen een quest II te willen kopen, mijn schoonbroer heeft de zijne ongebruikt liggen wegens verkoop van zijn moto. Is maar enkele maanden gebruikt.
Zijn dat verkoopstechnieken :?: :?: :lol: :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Harald schreef:
Fox30 schreef: Mocht je toch overwegen een quest II te willen kopen, mijn schoonbroer heeft de zijne ongebruikt liggen wegens verkoop van zijn moto. Is maar enkele maanden gebruikt.
Zijn dat verkoopstechnieken :?: :?: :lol: :lol:
En wat mag die verkoopstechniek dan wel kosten zou ik zo zeggen. :roll:
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Fox30

Bericht door Fox30 »

Ik zal eens navragen wat hij er nog voor wil hebben.
"Ongebruikt", want hij heeft geen moto meer.
"Enkele maanden", want hij heeft zijn moto verkocht enkele maanden na de aankoop van de Quest.

PS: Schoonbroer houdt van kopen. Verkoopt zowat alles na enkele maanden, want als er iets nieuws op de markt komt, moet hij het hebben. Is de ideale persoon om zaken van over te kopen.
vb: zijn R1150RT Black line verkocht voor 10.000 eurootjes na 1,5 jaar. Zeg nu zelf dit is geen prijs. Spijtig genoeg had ik een jaartje eerder mijn R1150RT gekocht. En.. hij soigneert alles, zodat het er na gebruik nog steeds als nieuw uitziet.
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Ik wil niemand tegen de schenen schoppen hé, maar een Quest 2 = problemen. Dat is niet persoonlijk hoor Fox, ge weet dat het op mijn eigen site staat en dat is tegen mijn winkel, alhoewel.

Voor de rest is alles OK bij Garmin, de 276 is duur in verhouding tot de geheugengrootte, maar een juweeltje in stabiliteit. Hij mist dan weer het aanraakscherm van de 26xx 27xx en 28xx

Je kreeg al een link naar een andere plaats op het forum, waarschijnlijk vind je daar heel veel info

Veel plezier bij de keuze

Fluppie
MHV642
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

De 276C is voornamelijk een aanrader voor diegenen die een batterij willen: dit is zeer handig als je op een terrasje je route wilt wijzigen / maken / bekijken.
En als (enige ?) heeft de 276C een tracklog van 10.000 punten, wat 5 x meer is dan de 2000 op de meeste toestellen
Daarom heb ik een 276C gekocht, en zou nog steeds geen andere willen

Bart
K'adéé

276 c

Bericht door K'adéé »

Ik heb al een paar jaar de 276c en ben er zeer tevreden over. Nu heb ik een 1200lt gekocht 2de hands met een streetpilot 2610 op met ondertussen al vocht achter het scherm, een afgebroken kontaktpunt van de stekker , is ook zonder int. batterei. Ik ga hem eraf gooien en de 276c monteren. grtjs
Jake

Bericht door Jake »

Zoals fluppie zegt is de Quest2 niet aan te raden.
Ik heb een quest2 gehad en na 2 weken al verkocht en speur maar even het net af naar quest2 gebruikers, je zal er niet veel vinden die er tevreden van zijn.

- je bent de straat of afslag voorbij en dan zegt truus dat je moet afslaan ? dus terug keren en dan krijg je nog eerst een trage herberekening en dan nog een trage kaartopbouw.

Kortom het toestel werkt heeeeel traaaaag waardoor je niet anders mag doen als terug keren of bij een herberekening even aan de kant moet staan.

Opletten met dozen verkopers of zoals ik heb mogen ervaren, verkopers die van hun stock afwillen omdat ze het aan de straatstenen niet verkocht krijgen.

Mijn 2820 heb ik nu gekocht bij Multitudo en zeer tevreden over de service.
Ik rij liever 200 km ver en geef graag enkele euro's meer uit als de service maar goed is.
StievieR11S

Bericht door StievieR11S »

Bedankt voor de uitleg :!:

Heb ondertussen de keuze gemaakt... :idea:

Het is toch een 2720 geworden. Is ook al geïnstalleerd. En het madammeke doet haar klapke via de autocom :lol:

Nu nog de software via virtual pc en windows op mijn mac proberen te krijgen en we kunnen routes maken. Iemand die hier ervaring mee heeft :?: :?: :?: En toevallig mensen met een leuke route naar de Franse alpen (zonder autosnelwegen) of van terplaatse ?

Alvast nogmaals bedankt !

Stievie
Keep the blinking parts up !
Plaats reactie