Even schrikken.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Flat Twin Power

Even schrikken.

Bericht door Flat Twin Power »

Vanmiddag toerke gedaan. Plots rij ik achter een wagen en ik zie in de reflectie van de wagen dat mijn xenonlamp niet meer werkt.
Met het feit in het achterhoofd dat de lamp van P@ul het na amper 2 weken voor bekeken heeft gehouden was ik al aan het vloeken en tieren in mezelf dat mijn lamp ook naar de vaantjes was.
Ik heb dan maar mijn mistlampen ontstoken, die werkten gelukkig nog, en naar huis getuft.
Thuis gekomen eerst een de zekeringen bekeken en pfieuw, het was enkel de zekering die gesprongen was.
Nieuwe zekering gestoken en er schijnt weer licht in de duisternis. Pak van mijn hart.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

heb je ook nagekeken waar eventueel (een slecht contact of ergens iets kortsluit) zit die de zekering doet springen :?:

ik ga altijd na het starten eens met mijn hand voor de lamp of kijk ik op een voorwerp voor de moto. :idea:
zo ben ik er zeker van dat ze brand voor vertrek. :idea:

indien de zekering springt bij het starten, is het aan te raden om uw licht te doen branden pas na het starten van de motor.

indien ze uitvalt tijdens het rijden is de kans groot dat door de trillingen er ergens een slecht contact of kortsluitingske plaatsvindt en dat doet op zijn beurt de zekering springen.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

IRON GONZO schreef: indien de zekering springt bij het starten, is het aan te raden om uw licht te doen branden pas na het starten van de motor.
Da ka nie. BMW was zo vriendelijk om diene knop weg te pakken op da model. :evil:
Marc

R1250RT 2020
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

mdc schreef:
IRON GONZO schreef: indien de zekering springt bij het starten, is het aan te raden om uw licht te doen branden pas na het starten van de motor.
Da ka nie. BMW was zo vriendelijk om diene knop weg te pakken op da model. :evil:
zelf 1tje tussen plaatsen :mrgreen: :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Ik kan inderdaad mijn lamp niet uit doen.
Maar ik probeer te vermijden dat mijn lamp twee maal moet opstarten door eerst op het startknoppeke te drukken en dan pas mijn sleutel om te draaien. Zo lukt het om de lamp maar 1x te doen opstarten. Of doe ik dat beter niet ?
Nu, de lamp zit er nu ongeveer 2 maanden en 4000 km in, zonder enig probleem. Een retourtje Garmisch Partenkirchen-Oudenburg in twee dagen heeft em ook perfect doorstaan. Ik vind het dus raar dat de zekering nu pas springt.

Ik had vanmiddag wel mijn zijstandaard laten uitstaan en toen ik wilde vertrekken sloeg de motor af. In een reflex heb ik dan terug gestart, zonder eerst het contact af te leggen. Dus de lamp is twee maal moeten opstarten, is de zekering daardoor gesprongen, ik weet het niet.
De zekering die er in zit is eentje van 7.5 (origineel denk ik). Is die zwaar genoeg ?
Ik zal in ieder geval vanaf nu een paar reserve zekeringskes meedoen.
Relax

Bericht door Relax »

Als ik thuis vertrek, zet ik altijd twee keer het contact aan. Eén keer om achterwaarts buiten te bollen en m'n remmen te kunnen gebruiken en de tweede keer om effectief te vertrekken. Nog nooit problemen. Fingers crossed.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

Na de omwisseling van mijn eerste set, onder garantie, geen problemen meer gehad.

Ludo :wink:
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

Mijn lampje heeft vorige week ook de geest gegeven. Even naar Meccatune gebeld ,spullen opgestuurd en alles was vrijdag al terug.
Zo o^p het eerste zicht was er wat mis met het stuurdoosje want dat is een nieuw.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Plaats reactie