dat klinkt goed mijn gedacht ! ben benieuwdOranje licht voor motoren op komst
Om de zichtbaarheid van motoren te verhogen, heeft Philips een nieuwe soort lampen uitgedacht. Die geven 40 procent meer wit licht, maar het opvallendste kenmerk is dat de nieuwe lamp een oranje kleur uitstraalt. Die is pas zichtbaar voor wie enkele graden uit het centrum van de lamp staat. Zo merken voetgangers op kruispunten de motoren beter op, en ook chauffeurs wanneer ze in hun spiegel kijken of een motor hen wil voorbijsteken. De lamp komt volgende maand op de markt, maar zal tweemaal zo duur zijn als zijn gewone tegenhanger.
Het Nieuwsblad, 10/02/2006
Oranje licht voor motoren op komst !
Moderator: GVN
Oranje licht voor motoren op komst !
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
dirk bruijns
- Contacteer:
-
hla
- Contacteer:
Die blauwe lampen, daar hebben ze jaren over gezegt dat ze gewoon wit zijn en niet blauw.
En dan nu EINDELIJK toe te geven dat ze wel degelijk een blauwe schijn hebben.
Dus wettelijk gezien mag er geen enkel probleem zijn voor andere witte lichten met een andere schijnkleur uit te regenboog. We kunnen dus nog nadenken over rood, oranje,geel,groen,blauw paars of violet
of een mix 
En dan nu EINDELIJK toe te geven dat ze wel degelijk een blauwe schijn hebben.
Dus wettelijk gezien mag er geen enkel probleem zijn voor andere witte lichten met een andere schijnkleur uit te regenboog. We kunnen dus nog nadenken over rood, oranje,geel,groen,blauw paars of violet
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
-
dirk bruijns
- Contacteer:
Witte Xenon's , om dezelfde reden als witte LED's , bestaan niet.
Het lijkt erop alsof men licht produceert, maar zuiver technisch kan men dat niet. Er bestaat een wetenschappellijke uitleg voor, die ons tever weg zou leiden, maar het heeft te maken met energie-overdracht van atomen als men van een hogere/lagere schil komt.
Praktijktest, hoe méér stroom je door zo'n witte led jaagt, hoe 'blauwer' ze schijnt. Halogeenlampen hebben ook zo iets, de 50watt lampen die rechtstreeks op 220v gevoed worden, schijnen derhalve niet zo fel blauw als de 50w lampen die op 12v gevoed worden.
Het lijkt erop alsof men licht produceert, maar zuiver technisch kan men dat niet. Er bestaat een wetenschappellijke uitleg voor, die ons tever weg zou leiden, maar het heeft te maken met energie-overdracht van atomen als men van een hogere/lagere schil komt.
Praktijktest, hoe méér stroom je door zo'n witte led jaagt, hoe 'blauwer' ze schijnt. Halogeenlampen hebben ook zo iets, de 50watt lampen die rechtstreeks op 220v gevoed worden, schijnen derhalve niet zo fel blauw als de 50w lampen die op 12v gevoed worden.
Re: Oranje licht voor motoren op komst !
Is inderdaad intressant, maar Philips heeft al wel wa speciale lampen uit dacht ik veu de moto.Xa4 schreef:dat klinkt goed mijn gedacht ! ben benieuwdOranje licht voor motoren op komst
Om de zichtbaarheid van motoren te verhogen, heeft Philips een nieuwe soort lampen uitgedacht. Die geven 40 procent meer wit licht, maar het opvallendste kenmerk is dat de nieuwe lamp een oranje kleur uitstraalt. Die is pas zichtbaar voor wie enkele graden uit het centrum van de lamp staat. Zo merken voetgangers op kruispunten de motoren beter op, en ook chauffeurs wanneer ze in hun spiegel kijken of een motor hen wil voorbijsteken. De lamp komt volgende maand op de markt, maar zal tweemaal zo duur zijn als zijn gewone tegenhanger.
Het Nieuwsblad, 10/02/2006
Heb die in den tijd nog bij den Hein in Gent zien liggen
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid
Ja ik ben lid
Joe,
goed idee om lichten te maken voor motoren te onderscheiden van ander verkeer.
Maar hoe lang gaat het duren vooraleer de jonge gastekes deze zelfde lampen in hun showauto's steken?
En oeps, weg het onderscheid van de motoren.
Groeten, Stef
Maar hoe lang gaat het duren vooraleer de jonge gastekes deze zelfde lampen in hun showauto's steken?
Groeten, Stef
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
-
Iron Gonzo
zijn ze daar al niet mee bezigStef RT schreef:Joe,
Groeten, Stef
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Roadrunner NL
Er stond zaterdag een berichtje in De Telegraaf. Philips komt met 2 nieuwe lampen voor motoren.
De ExtraDuty is een lamp voorzien van een trillings- en schokbestendige constructie. De gloeidraad is op een speciale wijze opgehangen en kan 20g aan.
De MotoVision heeft een oranje reflectie, geeft 40% meer licht, goed voor 10 to 20 meter extra zicht en is bedoeld om meer op te vallen tussen het overige verkeer.
Er is verder niet duidelijk in welke typen de nieuwe lampen worden uitgebracht (H4, H7 enz.) en wat de prijs zal gaan worden.
Persoonlijk is het me wel wat waard om beter zichtbaar te zijn. In mijn vorige motor had ik gele H4's gemonteerd, maar in de H7 voor de RT zijn volgens mij alleen witte lampen te koop, eventueel met een blauwe gloed. Geel valt toch meer op vind ik.
Tom.
De ExtraDuty is een lamp voorzien van een trillings- en schokbestendige constructie. De gloeidraad is op een speciale wijze opgehangen en kan 20g aan.
De MotoVision heeft een oranje reflectie, geeft 40% meer licht, goed voor 10 to 20 meter extra zicht en is bedoeld om meer op te vallen tussen het overige verkeer.
Er is verder niet duidelijk in welke typen de nieuwe lampen worden uitgebracht (H4, H7 enz.) en wat de prijs zal gaan worden.
Persoonlijk is het me wel wat waard om beter zichtbaar te zijn. In mijn vorige motor had ik gele H4's gemonteerd, maar in de H7 voor de RT zijn volgens mij alleen witte lampen te koop, eventueel met een blauwe gloed. Geel valt toch meer op vind ik.
Tom.
BMW R1150RT 2001 Dark blue
Oranjelicht...
Hello Roadrunner,
Dat kan een heel interessante lamp zijn die Motovision + 40% lichtbron,
indien meer informatie in de toekomst, laat maar komen,
Beemergroeten
Dat kan een heel interessante lamp zijn die Motovision + 40% lichtbron,
indien meer informatie in de toekomst, laat maar komen,
Beemergroeten
-
Roadrunner NL
Gevaarlijk?
Als je uit het centrum van de lichtbundel een oranje reflectie ziet,
dan wil dat zeggen dat iedereen die aan de zijkanten van de weg dit zo ziet.
Maw... kan een ander voertuig die aan een zijstraat staat te wachten de indruk krijgen dat je je richtingaanwijzer gebruikt!!! (zeker op een rt1150 waar de "mistlicht" de buitenste kanten van het lichtblok gebruikt)
Andere weggebruiker komt de baan op en..... boem.
Toch nog wat wantrouwig dus.
Als je uit het centrum van de lichtbundel een oranje reflectie ziet,
dan wil dat zeggen dat iedereen die aan de zijkanten van de weg dit zo ziet.
Maw... kan een ander voertuig die aan een zijstraat staat te wachten de indruk krijgen dat je je richtingaanwijzer gebruikt!!! (zeker op een rt1150 waar de "mistlicht" de buitenste kanten van het lichtblok gebruikt)
Andere weggebruiker komt de baan op en..... boem.
Toch nog wat wantrouwig dus.
Zelf ben ik 1 keer verrast geweest met de motor en dit te danken aan de lichten.
De wagen zag me niet op tijd, nu er is wel niets gebeurd maar toch liever voorkomen dan genezen.
Ik dacht eerst aan Xenon lichten te zetten maar daarna las ik in Motoren&Toerisme over de Philips Motovision.
Wat is het beste om te steken in de motor? Ik zou graag zo min mogelijk aanpassingen willen doen dus monteren en gaan.
Kostprijs van de beide zijn eigenlijk wat?
GreetzzZ...
De wagen zag me niet op tijd, nu er is wel niets gebeurd maar toch liever voorkomen dan genezen.
Ik dacht eerst aan Xenon lichten te zetten maar daarna las ik in Motoren&Toerisme over de Philips Motovision.
Wat is het beste om te steken in de motor? Ik zou graag zo min mogelijk aanpassingen willen doen dus monteren en gaan.
Kostprijs van de beide zijn eigenlijk wat?
GreetzzZ...
.:: Don't Drive Faster, Than Your Gardian Angel Can Fly ::.
Ik had daar graag ervaring mee gehad maar 'k weet niet waar ze die verkopen. Heb al eens een mail naar philips geschreven met de vraag naar verkooppunten maar als het niet in 't Engels is verstaan en reageeren ze nietTOERBAARD schreef:heeft er inmiddels al iemand ervaring uit de praktijk met de nieuwe philips motovision-lamp?
overweeg om die te plaatsen in mijn roadster omdat ik diens lichtopbrengst wat povertjes vind, maar 10 tot 20 meter langere lichtbundel lijkt mij wat te optimistisch !!
Bij BMW-dealers zullen ze dat wel hebben maar 'k verwacht dat die weer naar goede gewoonte een paar euro meer vragen dan een andere kleinhandel.
Gele: wel snel , niet rap
http://www.mototest.be/equip_moto/phili ... rticle.htm
Hier een praktijktest, wel in het frans, maar toch. Blijkbaar heb je het meeste effect bij de moderne, helder-glas-koplampen. En een Roadster heeft spijtig genoeg nog van die oldtimer-geribbelde-glazen. Effect zal dus ietsje minder zijn. De koplamp juist afstellen kan ook al heel wat verbetering brengen, als dit al niet gebeurd is tenminste. Liefst met de rijder in het zadel, en niet op de bok
Hier een praktijktest, wel in het frans, maar toch. Blijkbaar heb je het meeste effect bij de moderne, helder-glas-koplampen. En een Roadster heeft spijtig genoeg nog van die oldtimer-geribbelde-glazen. Effect zal dus ietsje minder zijn. De koplamp juist afstellen kan ook al heel wat verbetering brengen, als dit al niet gebeurd is tenminste. Liefst met de rijder in het zadel, en niet op de bok
-
Roadrunner NL
-
janneman
- Contacteer:
heb gisteren mijn kruislichtlamp vervangen wegens defect al enkele weken. Bij HG in Gent gekocht, zo een H7 oranje geval ! was maar 3 euro duurder dan een gewone H7.
Normaal 18.95 euro maar nu met 10% korting (op alles bij diene mens voor t moment) heb ik dus 17.06 euro betaald !
Zou 40% meer lichtcapaciteit geven. Gisterenavond van Gavere naar Antwerpen reed mijn vrouw een groot stuk voor mij en zij zei niet direct enig oranje schijnsel op te vangen, twas wel nog niet echt donker ... enfin, we zien wel
j.
Normaal 18.95 euro maar nu met 10% korting (op alles bij diene mens voor t moment) heb ik dus 17.06 euro betaald !
Zou 40% meer lichtcapaciteit geven. Gisterenavond van Gavere naar Antwerpen reed mijn vrouw een groot stuk voor mij en zij zei niet direct enig oranje schijnsel op te vangen, twas wel nog niet echt donker ... enfin, we zien wel
j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/