Foute snelheidsmeter en kilometerteller

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WimLT
Contacteer:

Foute snelheidsmeter en kilometerteller

Bericht door WimLT »

Hoy,

ik heb een R1100R van '96 en ben daar heel tevreden mee :D , al droom ik intussen al wel van de R1200RT vooral omdat we nu meer reizen met de motor, maar dit volledig terzijde.

Het enige minpuntje is dat de kilometerteller zo'n 10 tot 15% meer kilometers aanduid dan er werkelijk gereden zijn (vooral erg lastig om roadbooks te volgen) en dat de snelheidsmeter ongeveer hetzelfde euvel heeft (rijd ik 135 km/uur op de teller dan is dat in werkelijkheid ongeveer 120 km/uur) :oops: .

Het blijft op elke snelheidslimiet dus altijd een beetje gokken en met de huidige overtredings-boetes :evil: zou ik het liever wat juister kunnen aflezen.

De dealer zegt evenwel dat er niks aan te doen is en dat "ze" dat allemaal wel wat hebben.

Klopt dat of heeft er iemand toch een oplossing ?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Digitale fietsteller van Sigma monteren, kost 25 euro en werkt tot 300km/h. Professionele oplossingen zijn bv de digitale tellers van Mod7, maar die kosten vanaf +/- 120 euro.
Het is normaal dat zowel de teller als de tripmeter die 10% afwijking hebben, is dezelfde opnemer. Afgezien van een hogere band is er idd niets aan te doen. En kwa snelheidsovertredingen is het toch veel beter dat je teller te veel aangeeft dan te weinig?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Relax

Bericht door Relax »

'k Weet ni, ik betaal altijd 150 euro.

Die fietstellers van Sigma zijn nauwkeurig, als je'm goed instelt.
I respect your opinion. But I don't give shit.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

En kwa snelheidsovertredingen is het toch veel beter dat je teller te veel aangeeft dan te weinig?
Op het eerste zicht dus wel, maaaar ik rijd liefst altijd nogal nipt op het streepeke en als uw kilometerteller afwijkt en ge moet altijd gokken, kunt ge er evengoed boven zitten dan eronder :oops: . De afwijking is minder bij lagere snelheden dan bij hogere en constant zitten rekenen ... ge hebt uw aandacht wel nog voor iets anders nodig op de baan ... flitspalen bijvoorbeeld :D !!!
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Zet er gelijk ne GPS op en dan kan je al je aandacht aan da kaske geven.
Is al gebeurd.
GPS volgen, uitkijken voor flitspalen en snelheid + afgelegde afstand herberekenen, ne mens zou er moe van worden :shock: :D
Blijft soms niet veel tijd meer over om te zien waar ik ergens ben en of het er mooi is :twisted: .
Ik ben gelukkig veel in Duitsland en Oostenrijk en daar kijken ze niet zo nauw.

WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

JE gps GEEFT PERFECT AAN HOE TRAAG JE AAN HET BOLLEN BENT
Euh ... ik weet niet of het bij Garmin anders is, maar ik kan op den Tom uiteraard wel zien hoe ver ik nog moet rijden en hoe lang dat nog gaat duren, maar mijn juiste snelheid kan ik NIET aflezen zenne :shock: :?: :!: .

jakke

Bericht door jakke »

BiemeR schreef:
JE gps GEEFT PERFECT AAN HOE TRAAG JE AAN HET BOLLEN BENT
Euh ... ik weet niet of het bij Garmin anders is, maar ik kan op den Tom uiteraard wel zien hoe ver ik nog moet rijden en hoe lang dat nog gaat duren, maar mijn juiste snelheid kan ik NIET aflezen zenne :shock: :?: :!: .
Tijd voor een Garmin dus !! Want daar is dat wel bij. :P :P
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
GSven

Bericht door GSven »

BiemeR schreef:maar mijn juiste snelheid kan ik NIET aflezen zenne :shock: :?: :!: .
Echt niet??
Op de pda met TT3 kan ik dat wel.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Caje RT
Contacteer:

Bericht door Caje RT »

BeemerR,
Je hebt in TomTom Navigator via de menu 'Eigenschappen' en dan 'Geavanceerd' de optie 'Toon snelheid'. Gewoon aanvinken en klaar is kees.
Greetz,
Johnny -CajeRT-
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Gewoon aanvinken en klaar is kees
.

Even opgezocht en verrek je hebt gelijk Caje RT :oops: , alhoewel het op mijn Go 700 iets anders is: "wijzig voorkeuren" en dan "statusbalk voorkeuren" alwaar je inderdaad de snelheid kan aanvinken :D :!:

Nogmaals bedankt Caje

Verdomme wat is dit toch een leuk en leerrijk forum :wink:

Plaats reactie