logica van het herberekenen ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
p@rick

logica van het herberekenen ?

Bericht door p@rick »

Gisterenavond Mapsource de snelste weg laten berekenen tussen thuis en mijn vakantiebestemming in Oostenrijk. Die snelste route zou 7u45' duren en 905 km lang zijn.
Om deze route te vergelijken met de route zoals ik ze vorig jaar reed, heb ik nadien een via-punt toegevoegd op de autosnelweg bij Aken, en daarna deze gewijzigde route laten berekenen. Blijkt dat deze route 882 km lang is, en Mapsource rekende uit dat ik daarvoor 7u33' nodig zou hebben.Dan vraag ik me dus af waarom Mapsource me niet van de eerste keer langs Aken stuurt, is korter in tijd én daarenboven nog eens korter in aantal km's...
't Zal wel aan mij liggen, maar ik zie hier dus de logica niet van in...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Jake

Bericht door Jake »

Dat zal liggen aan hoe je de instellingen heb staan in mapsource mijn gedacht. :wink:
p@rick

Bericht door p@rick »

Jake schreef:Dat zal liggen aan hoe je de instellingen heb staan in mapsource mijn gedacht. :wink:
Aan de instellingen van Mapsource werd absoluut niets gewijzigd, ik heb gewoon met het potloodje de actieve route (dus die zogezegd snelste van 7u45') aangeklikt en omgeleid via Aken.
Greetz,

P@trick
jakke

Bericht door jakke »

Langs welke weg stuurde hij u eerst dan Patrick ??
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Seven

Bericht door Seven »

Bij voorkeuren stel jij hoe hij uitrekent.
Weet kan beter.
Net als het zoeken van een adres.
Je heeft een adres in en hij vind niks, zoekt via kaart en komt het tegen.
Dit kan beter veel beter
p@rick

Bericht door p@rick »

ironjakke schreef:Langs welke weg stuurde hij u eerst dan Patrick ??
Het eerste voorstel (dus volgens Mapsource de snelste route) is : Beveren - Antwerpen - Luik - Saint-Vith - Bitburg - Trier - Kaiserslautern - Ludwigshafen - Karlsruhe - Stuttgart - Ulm - Memmingen - Kempten - Fussen - Reutte - Imst - Landeck -Serfaus. Dit zou dus 905 km zijn, waarvoor ik 7u45' onderweg zou zijn.
Als ik via Aken rij : Beveren - Antwerpen - Lummen - Genk - Aken - Kerpen - Koblenz - Ludwigshafen (en de rest is hetzelfde als bij de andere route) is het dus maar 882 km en 7u33 rijden.
Greetz,

P@trick
jakke

Bericht door jakke »

Idd vreemd. :?
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

ironjakke schreef:Idd vreemd. :?
en 't kan nog straffer...

Als ik nu de snelster route laat berekenen van Beveren naar bv. Munchen (dat nog een eind voorbij Ulm ligt, waar ik dus ook moet passeren als ik naar Oostenrijk rij) dan leidt Mapsource mij WEL over Aken...
Nu gij...
Greetz,

P@trick
ferre10

Bericht door ferre10 »

het hangt er ook een beetje vanaf welke wegen mapsource gebruikt als de vlotste doorgangswegen,maar ik heb het ook al voorgehad dat ik mapsource kon verbeteren in tijd en in km. :wink:
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
p@rick

Bericht door p@rick »

ferre10 schreef:het hangt er ook een beetje vanaf welke wegen mapsource gebruikt als de vlotste doorgangswegen,maar ik heb het ook al voorgehad dat ik mapsource kon verbeteren in tijd en in km. :wink:
ferre
Maar dat ie dan voor het traject Beveren- Ulm - Serfaus tussen Beveren en Ulm een andere "snelste" weg voorstelt dan voor het traject Beveren - Ulm - Munchen........
Greetz,

P@trick
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Als je 908 km in 7u45 wil rijden zul je serieus mogen doorfietsen.
Ik ben vorige week teruggekomen van Garmisch naar huis =918 km. Ik heb op de Duitse Autobahn waar het toegelaten was constant 150 gereden. Enkel gestopt om te tanken en een half uur pauze omdat er een hevig onweer was losgebarsten. In 11u stond ik thuis.
ferre10

Bericht door ferre10 »

het traject Beveren-Serfaus rechtstreeks is bij mij 902 km.de rijtijd is echter bij mij 8.55 uur.gemiddelde snelheid op autoweg staat bij mij op 110 km. wat in de praktijk zeer realistisch blijkt.je rijd dan nog dikwijls 140à150.om 900km.te doen in 7.45 uur moet je wel erg snel zijn.
groetjes
ferre
Patrick V

Bericht door Patrick V »

P a t r i c k schreef:
en 't kan nog straffer...
natuurlijk en als je de route omgekeerd laat herberekenen ga je waarschijnlijk nog een andere route krijgen. Je systeem heeft dan een heel andere keuze aan mogelijkheden om de route samen te stellen. Maar waar spreken we over? 12 à 13 minuten op een rijtijd van een ongeveer acht uur (9 uur volgens Ferre 10 lijkt mij realistischer) en 20 Km op een afstand van ongeveer 900 Km. Is dit relevant/belangrijk? :wink: :)
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
klt

Bericht door klt »

Binnenkort rijden wij ook die richting uit nl naar Königssee en heb ook verschillende berekeningen gemaakt in mapsource en uiteindelijk de route gedwongen langs Aken te rijden omdat ik dat mij het meest logische voorkomt. Ik heb nu een afstand van 935 km met een rijtijd van 7.30. maar onderweg heb ik een tussenstop in Dachau om aldaar een concentratiekamp te bezoeken maar volgens mij ontstaan de verschillende, inderdaad zoals hoger opgegeven, met de instellingen van de snelheden. Bij mij staat de snelheid voor autowegen op 140 km maar als je deze eenheden zou veranderen bekom je ook een andere route.
Willy
Willy
Dwars

Bericht door Dwars »

vanuit mijn woonplaats, vlakbij Vaals/Aken ( ik heb geen GPS) rij ik al jaren in de zomer richting Italie via Reutte> Op advies van een vriend (handelsreiziger) die daar een keer of 20 per jaar heen kachelt NOOIT over Koblenz-Karslruhe: is weliswaar korter dan over Frankfurt, zoals ik altijd rij. Maarrrrrrrrrr niet sneller vanwege snelheidsbeperking, vele wegwerkzaamheden, Files, vrachtwagens en vele wazige landgenoten (yep hollanders :oops: ) met sleurhutten op de veelal 2 baanswegen. die dan ook nog met 90 voor je insnijden (zonder in hun spiegels te kijken) als jij daar met 150-160 komt aangereden :cry:

TIP: Doe je zelf een plezier en rij via Koln naar Frankfurt en dan geloof ik via de 7 naar beneden (ff uit het blote hoofd) ri Reutte: voordeel: veel ontspannender rijden over veelal 3 baanswegen zonder snelheidsbeperking 8) en stukken minder hollandse sleurhutten.
:wink: Korter wil niet altijd zeggen sneller of relaxter rijden.
I am not a complete idiot, some parts are missing
p@rick

Bericht door p@rick »

Flat Twin Power schreef:Als je 908 km in 7u45 wil rijden zul je serieus mogen doorfietsen.

euh..... heb er vannacht zelfs 20 minuten minder voor nodig gehad :oops: :oops: :oops:
Greetz,

P@trick
ferre10

Bericht door ferre10 »

p a t r i c k schreef:
Flat Twin Power schreef:Als je 908 km in 7u45 wil rijden zul je serieus mogen doorfietsen.

euh..... heb er vannacht zelfs 20 minuten minder voor nodig gehad :oops: :oops: :oops:
en je hebt nog steeds je rijbewijs :?: :?: :lol: :lol: :lol:
ferre
p@rick

Bericht door p@rick »

ferre10 schreef:
p a t r i c k schreef:

ferre
rijbewijs ? wasda ?
Greetz,

P@trick
p@rick

Bericht door p@rick »

ferre10 schreef:
p a t r i c k schreef:

ferre[/quote

Duitsland is een paradijs om te rijden 's nachts, op de stukken waar er een snelheidsbeperking geldt moet je natuurlijk een beetje afremmen en opletten, maar voor de rest was 't geen probleem om tegen 160 of meer te blijven cruizen. Ik rij met een 320D met 150 paardjes onder de kap, dus die kan daar ook best tegen.
Greetz,

P@trick
ferre10

Bericht door ferre10 »

:lol: :lol: :lol:
ferre
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

[quote="p a t r i c k]

Duitsland is een paradijs om te rijden 's nachts, op de stukken waar er een snelheidsbeperking geldt moet je natuurlijk een beetje afremmen en opletten, maar voor de rest was 't geen probleem om tegen 160 of meer te blijven cruizen. Ik rij met een 320D met 150 paardjes onder de kap, dus die kan daar ook best tegen.[/quote]

Aha, twas met de auto. Dan is dat inderdaad te doen, zeker 's nachts. Maar tijdens de dag, vergeet het.
Ik heb een 520i, kan daar nog beter tegen, cruisen tegen 180 zonder schrik voor uw rijbewijs, zalig. En dankzij mijn LPG installatie kan het nog goedkoop ook, wat moet een mens nog meer hebben. :wink:
Plaats reactie